Didžiojoje Britanijoje gyvenanti šeima išsikėlė tikslą minimaliai sumažinti į konteinerį išmetamų šiukšlių kiekį. Savo „gyvenimo be šiukšlių“ patirtimi jie dalijasi asmeniniame tinklaraštyje.
Per Kalėdų šventes „ekologiškoji“ trijų asmenų šeimynėlė – 52 metų Richardas Straussas, 36 metų Rachele ir jų septynerių metų dukrelė Verona į šiukšlių dėžę išmetė tik 78 gramus atliekų, nors šalies vidurkis tuo laikotarpiu buvo penki šiukšlių maišai nuo šeimos.
Kalėdines dovanėles britų šeima vyniojo į nuo praeitų švenčių likusį dovanų popierių, tradicinius krekerius šeimininkė gamino namuose. Ant jų kalėdinio stalo buvo tik namuose ruošti patiekalai, o kažkada pirkti eglutės papuošalai naudojami metai iš metų.
Itin griežtai atliekų kiekį kontroliuojanti šeimyna tikina, kad jie sugeba džiaugtis gyvenimu ne mažiau nei kiti.
„Žmonės įsivaizduoja, kad mūsų Kalėdos buvo nuobodžios. Jiems linksmybės asocijuojasi su dideliu kiekiu šiukšlių, bet juk tai tikrai nėra susiję“, - sako moteris.
„Gyvenimo be šiukšlių“ aktyvistai yra užsibrėžę per 2009 metus užpildyti tik vieną šiukšlių konteinerį, o per savaitę išmetamų atliekų kiekis turi neviršyti 100 gramų.
Ekologiškoji šeimynėlė neperka įpakuotų produktų, daržoves įsigyja iš vietinių ūkininkų, neįpakuotą mėsą perka krautuvėlėje, o maisto likučius kompostuoja.
Beje, kaip pasakojo mama Rachelle, jų septynmetė dukrelė labai myli gamtą, gyvūnus ir taip pat stengiasi, kad šiukšlių būtų išmetama kuo mažiau. Einant apsipirkti ji visuomet atkreipia dėmesį, ar produktų pakuotes bus galima perdirbti.
Šį „žalią“ eksperimentą šeima pradėjo pamačiusi televizijos laidą, kur buvo kalbama apie tai, kokią didelę žalą aplinkai daro plastikinės atliekos, kurių didžioji dalis yra pakuotės ir buteliai.
Per pastarąjį mėnesį ekologiškos šeimynėlės tinklalapis, kur skelbiamas detalus per savaitę išmestų šiukšlių sąrašas, jau sulaukė apie 70 tūkstančių lankytojų.
2008 metų viduryje Didžiosios Britanijos valdžia pradėjo kampaniją, kurios tikslas - sumažinti atliekų, kurias į konteinerius išmeta šalies gyventojai, kiekį. Be kitų priemonių, kampanijos metu prekybos centrai buvo raginami atsisakyti tokių akcijų kaip „trys už dviejų kainą“, kad sumažėtų išmetamo maisto ir pakuočių kiekis.
Šaltinis: „Daily Mail“