„Netrukus mūsų šeima liks be elektros. Ir tai ne cunamis, ne audra, o milžiniška sąskaita“, – pasidalijusi vaizdo įrašu rašė moteris.
Laiške buvo rašoma, kad susidūrė su absurdiška situacija, gavusi itin didelę elektros sąskaitą.
Įrašu ji pasidalijo ir su naujienų portalo tv3.lt skaitytojais.
„Sėdžiu tamsoje ir tam yra labai rimta priežastis. Istorija tokia: buvo pas mus atvažiavę ESO, patikrino mūsų skaitiklių duomenis ir gaunu sąskaitą, kuri siekia nei daug nei mažai – 7 951 eurų.
Kai parašiau jiems laišką, jie rašo, kad pildžiau elektros suvartojimą ne visai tvarkingai. Tai kiek reik būti netvarkingai, kad gautum kokią sąskaitą?
O kaip yra jums yra buvę gyvenime, kokia jūsų patirtis? Labai norėčiau sužinoti“, – antradienio vakarą tamsoje kalbėjo Rūta.
Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė naujienų portalui tv3.lt paaiškino susidariusią situaciją.
„Mums ši situacija yra žinoma, nes skaitiklio (neišmanaus elektros energijos apskaitos prietaiso) duomenis birželio pabaigoje nurašė ESO rangovas ir tuo metu užfiksavo 103 677 kilovatvalandes. Liepos pradžioje (07.04) objekte lankėsi ESO inžinierius ir užfiksavo 103 925 kilovatvalandes. Tarp šių dviejų nurašymų buvo pora savaičių ir per šį periodą susidarė 248 kwh suvartojimas.
Klientės pateiktoje nuotraukoje (09.09) – rodmenys 105 173 kwh (nuo nurašymo 07.04 praėjo šiek tiek daugiau nei du mėnesiai, suvartojimas – 1248 kwh).
Pagal sistemoje matomus rodmenis pamėnesiui, duomenys buvo deklaruojami nereguliariai ir mokama deklaruojant numanomą suvartojimą, nors faktinis suvartojimas buvo didesnis. Taip susidarė skirtumas ir pagal tai nepriklausomas elektros energijos tiekėjimas (ne ESO) paskaičiavo sąskaitą. Klientė turi kreiptis į nepriklausomą tiekėją (ne ESO), kuris tiekia jos nurodytame objekte elektros energiją ir kartu ieškoti sprendimo.
Mes taip pat bendraujame su kliente: atsakome į kylančius klausimus, pasiūlėme dabar turimą skaitiklį ištirti nepriklausomoje laboratorijoje ir instaliuoti išmanųjį elektros energijos apskaitos įrenginį. Pastarasis ateityje padės išvengti tokių nesklandumų.
Atkreipiu dėmesį, kad deklaruoti tikslius (faktinius) suvartojimo duomenis yra labai svarbu kiekvieną mėnesį. Tą būtina daryti reguliariai, tuomet nesusidaro nei mažesni, nei didesni skirtumai. Dabar tikslias sąskaitas pagal faktinius suvartojimo duomenis kiekvieną mėnesį gauną daugiau 900 tūkst. elektros vartotojų visoje šalyje, kuriems įdiegti išmanieji skaitikliai. Pastarieji faktinius elektros energijos rodmenis automatiškai nuotoliniu būdu persiunčia nepriklausomam tiekėjui ir sąskaitos išrašomos tikslios.
Pridedu nuorodą, kur rasite daugiau informacijos apie būtinybę kiekvieną mėnesį deklaruoti faktinius elektros energijos suvartojimo duomenis“, – komentavo ji.
„Klientė yra skolinga ne ESO, o nepriklausomam energijos tiekėjui, su kuriuo yra sudariusi sutartį. Tad būtent su juo ir sudarė susitarimą dėl skolos grąžinimo dalimis. Raginame tiksliai ir kas mėnesį deklaruoti energijos suvartojimo duomenis, kad už ją būtų atsiskaitoma laiku ir tvarkingai. Netgi kas mėnesį mokant už elektros energiją skola gali kauptis, jei deklaruojama „pagal nuojautą“, o ne realų suvartojimą, nes žmonės kartais neįvertina, kiek elektros energijos suvartoja jų naudojami prietaisai.
Minėtų atveju skola kaupėsi ilgą laiką nedeklaruojant tikslių duomenų ir atsiskaitant už mažesnį energijos kiekį, nei buvo suvartota, o neatitikimas pastebėtas ESO fiksavus tikslius skaitiklio duomenis. Kaip taisyklė, skola susidaro per ilgą laiko tarpą, dėl to ir svarbus tikslus rodmenų deklaravimas, nes net ir nedidelė kasmėnesinė skola per kelerius metus gali virsti tūkstantine, ypač, jei namų ūkio elektros energijos suvartojimas dar išauga dėl sezoniškumo, pvz., žiemą“, – pridūrė Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.