„Na dievaži, Lietuva yra kosmosas. Ačiū. Prigriebsiu porą porų iš UK“, - po nuotrauka, kurioje užfiksuotas kainų skirtumas, rašė garsi pramogų pasaulio atstovė. Jos žinutė sukėlė didžiulį sujudimą ir pasipiktinimo bangą.
Jai pritarė dešimtys žmonių, teigdami, kad su panašia situacija susiduria jau ne kartą. Išreikšta nuomonė, kad Lietuvoje apsipirkinėti net neapsimoka.
„Kiekvienais metais skrendu į JAV, kur „Guess“ kainuoja labai mažai. Tai pilnus 20 kilogramų parsivežu, nes Lietuvoje tokios kainos, kad net rankos nekyla pamačius etiketes“, - rašė viena socialinių tinklų vartotoja.
Panašioms mintims pritarė ir pati Toma Kisieliūtė, išdavusi, kad apsipirkinėti tokiuose didmiesčiuose, kaip Londonas, būna daug pigiau.
Netiki, kad tai – klaida
Praėjus kelioms valandoms po pasklidusios žinios Toma Kisieliūtė papildė informaciją, kad ši situacija susidarė dėl įsivėlusios klaidos. Visgi pati moteris nelabai tikėjo tokia versija.
„Kaip suprantu, Lietuvoje sistemos yra labai prastos, nes jos nuolat daro klaidas. Gal tada nesinaudokime jomis, – šmaikštavo moteris. – O jei, tarkim, nepatikrinau kitų vietų, nusiperku internetu, pastebiu tik gerokai vėliau, irgi sakytų, kad tai – sistemos klaida, ir grąžintų skirtumą? Nemanau“.
Pasak garsios moters, nors šiuo atveju tikrai galėjo būti įvykusi techninė klaida, ji pastebi, kad Lietuvoje tokių „nesusipratimų“ pasitaiko labai dažnai.
„Matyt ne veltui lietuvių liaudies išmintis byloja „Devynis kartus matuok – dešimtą kirpk“, o šiuo atveju – devynis kartus patikrink, o tada pirk“, - rašė moteris.
Pasipiktino lietuvių noru apkaltinti
„Boardsports“ ir „Salt“ parduotuvių savininkas Jonas Kriščiūnas dėl susidariusios situacijos nusivylė. Visgi, kaip pats sako, lietuviai labai dažnai mėgsta apkaltinti neįsitikinę, ar yra teisūs.
„Supratau, kad jei Lietuvoje nori išgarsėti, tokį dalyką padarius gali tai labai greitai padaryti. Vakar su ja (Toma Kisieliūte – aut. past.) nekalbėjau, bet šiandien pakeičiau nuomonę ir paskambinau. Man labai liūdna ir aš pasakiau žmogui, kad mylėtų lietuvišką verslą, palaikytų, o ne griautų. Esmė tokia, kad internetinėje parduotuvėje yra komanda, o žmogus, kuris tą dalyką kontroliuoja, jau gavo griežčiausią papeikimą. Tai yra didžiulė antireklama“, - pabrėžė J. Kriščiūnas.
Jis tikina, kad tokia klaida per kompanijos gyvavimo laikotarpį įvyko pirmą kartą, o ji pastebėta per kelias valandas. Jonas Kriščiūnas taip pat tikina galintis pateikti ataskaitą, jog per šį laiką niekas nespėjo įsigyti 400 eurų kainuojančių batų.
„Batai buvo tik atkeliavę, net į parduotuves neatvažiavę. Vyksta dideli darbai, įvyko klaida, o po jos – didžiulis skandalas. O jei ir taip nutiktų, aš pats asmeniškai atsiprašyčiau“, - sako verslininkas.
Pasak jo, verslas, kuris taip akivaizdžiai meluotų ir apgaudinėtų savo pirkėjus, ilgai negyvuotų.
„Tai yra absoliuti klaida. Jeigu mes lietuviui būsime per brangūs, patikėkite, ilgai neišgyventume. Batai nėra pomidorai. Galiu pasakyti, kad prekyboje dirbu daugiau nei dešimt metų ir kainos yra kaip tik pamažėjusios. Baltijos šalyse parduoti daiktą, kuris kainuoja daugiau nei rinkos kaina, yra neįmanoma“, - sako J. Kriščiūnas.
Kaip mano vadovas, kad tokias situacijas dažnai nulemia lietuvių noras piktintis.
„Jūs pamatote vienodus batus, tačiau vieni su baltu kailiuku kainuoja 200 eurų, o kiti, su juodu kailiuku, kainuoja jau 150 eurų. Žmogus pamato, kad iš priekio atrodo vienodai ir pradeda piktintis. Atrodo, kad lietuviai tarsi laukia, kad galėtų kažką apkaltinti, pasipiktinti, jog kažkas blogai“, - sako verslininkas.