Šiuo metu Caterinos gyvenime daugybė naujovių. Naujausioje rudens–žiemos kolekcijoje Caterina pirmą kartą pristatė savo ir dailininkės Sofios Cacciapaglios sukurtus audinius, o su bendrove „Castor Srl“ pasirašyta sutartis užtikrino merginos kuriamos drabužių linijos gamybą ir platinimą Londone, Honkonge, San Fransiske bei Romoje.
Pokalbis su Caterina, kurios sukurtais drabužiais puošiasi tokios garsenybės kaip modelis Suki Waterhouse ar žurnalo „Vogue Italia“ vyriausioji redaktorė Franca Sozzani, – tik portalo „Balsas.lt“ skaitytojams.
Atiduoda duoklę legendiniams mados namams
„Vintažinių medžiagų naudojimas yra būdas sumokėti duoklę legendiniams mados kūrėjams, išsaugoti didžiuosius prancūzų ir italų mados namus savo kartos prisiminimuose“, – pasakojo daugybės prestižinių mados žurnalų puslapius savo kūriniais puošusi dizainerė.
Caterina baigė mados ir kostiumo mokslų studijas universitete „Sapienza“ Romoje. Italė savo prekės ženklą pradėjo kurti dar 2008 metais, o jos pirmoji kolekcija buvo pristatyta „Altaromos“ mados savaitėje jau tų pačių metų liepą. Teigiami mados pasaulio atstovų atsiliepimai įkvėpė jaunąją dizainerę plėtoti kuriamą prekės ženklą.
Italė atvira – tapti dizainere nebuvo jos svajonė. „Norėjau tapti stiliste, tačiau kai mano akys užkliuvo už vintažinės medžiagos, sukurtos dizainerės Irene Galitzine, suvokiau, kad savo rankose laikau kai ką labai ypatingo. Kilo noras daugiau sužinoti apie vintažines medžiagas ir sukurti iš jų drabužius“, – pasakojo Caterina. Mergina pradėjo ieškoti vintažinių gėrybių po visą Europą. Paprašyta išduoti bent keletą medžiagų pardavimo vietų Caterina nutilo. „Negaliu to padaryti. Galiu pasakyti tik tiek, kad medžiagų ieškau parduotuvėse, išsimėčiusiose Italijoje, Paryžiuje bei Londone“, – paslaptingai nusišypsojo dizainerė, kuriai šis kūrybinio proceso etapas tapo daugiau nei darbu. „Ieškoti Giannio Versace, Fausto Sarli, Valentino, Ungaro ar Lancetti sukurtų medžiagų tapo mano aistra. Jaučiau, kad jos atspindi svarbią mados istorijos dalį, ir norėjau leisti joms gyventi dar kartą“, – tvirtino italė, medžiagų paiešką vadinanti sunkiausia, tačiau labiausiai jaudinančia darbo dalimi.
Barbė devyndarbė
Cateriną drąsiai galima vadinti barbe devyndarbe. Mergina ne tik kuria drabužius, bet ir atlieka savo kuriamų kolekcijų fotografės ar stilistės vaidmenį. „Man patinka prižiūrėti visus kūrybinio proceso aspektus. Didžiulį dėmesį skiriu savo kuriamų suknelių fotosesijoms, nes jaučiu, kad būdama ta, kuri jas sukūrė, žinau patį geriausią būdą, kaip jas pristatyti juostoje. Žinoma, tuo pačiu metu galvoju ir apie bendradarbiavimą su kitais žmonėmis“, – pasakojo Caterina.
Italė neslėpė, kad jai iš tiesų pasisekė, kai jos kuriami drabužiai patraukė žinomų Italijos mados industrijos atstovų dėmesį. „Mano prasilaužimo akimirka – kai turėjau galimybę pristatyti savo kolekciją žurnalo „Vogue Italia“ vyriausiajai redaktorei Francai Sozzani ir mados redaktorei Sarai Maino. Šios moterys pirmos patikėjo mano potencialu ir idėjomis, ir tuo šiandieną be galo džiaugiuosi“, – šypsojosi Caterina. Francą Sozzani pokalbio metu pašnekovė vadino ir viena iš savo kūrybos įkvėpėjų.
Paklausta, kokį Italijos mados industrijos peizažą nupieštų, Caterina susimąstė. „Mados industrija Italijai yra gyvybiškai svarbi, tiek kultūriškai, tiek ekonomiškai. Man malonu pastebėti, kad, be pasaulyje pripažintų prekės ženklų, per pastaruosius kelerius metus industrija atkreipia vis didesnį dėmesį į jaunus, talentingus dizainerius, turinčius nuostabių idėjų“, – atskleidė pašnekovė. Jos teigimu, jauniesiems dizaineriams dažnai koją pakišantis trūkumas yra vienas – menki savireklamos gebėjimai. „Jiems sunku prisistatyti ne tik visuomenei, bet ir tinkamiems mados industrijos atstovams“, – įsitikinusi Caterina.
Kaip merginai pavyko patraukti žurnalo „Vogue Italia“ redaktorės dėmesį? „Ne vieną kartą rašiau laiškus Francai. Nežinojau konkretaus elektroninio pašto adreso, dėl to bandžiau ir bandžiau, kol laiškas pateko ten, kur reikia. Prie šių laiškų sėdėdavau naktimis. Pamenu, išsiunčiau vieną iš jų vidurnaktį, o jau kitą dieną sulaukiau jos atsakymo. Franca Sozzani susidomėjo mano kolekcijos koncepcija ir pasiūlė susitikti su Sara Maino. Šios moterys buvo pirmosios, kurios patikėjo manimi. Vis dar negaliu tuo patikėti“, – prisiminimais dalijosi Caterina, šiuo metu dirbanti prie 2015 metų pavasario–vasaros kolekcijos, kurią pristatys Milano mados savaitėje rugsėjo mėnesį.
Kokie yra talentingosios italės įkvėpimo šaltiniai? „Senos nuotraukos, muzika, filmai. Mano mūza – Franca Sozzani. Dainos, na dažniausiai indie rock stiliaus muzika, suteikianti man energijos. Kalbant apie filmus, jie keičiasi pagal mano nuotaiką. Mane įkvėpti gali ir seni begarsiai trečiojo dešimtmečio filmai, tokie kaip „Lulu“ ar „Pandora’s Vase“, elegantiški bei svajingi Sofios Coppolos filmai ar dramatiški, melancholiški Larso von Triero kūriniai“, – vardijo Caterina.
Trumpai:
Dizaineriai, menininkai, su kuriais norėtum bendradarbiauti: „Su Francesco Clemente, nuostabiu Italijos transavangardinio meno judėjimo atstovu. Norėčiau, kad jis kurtų mano drabužių medžiagas.“
Dizaineriai, kuriais žaviesi: „Miuccia Prada ir Nicolas Ghesquière’as.“
Kasdienis aprangos kodas: „Balti medvilniniai marškiniai, raudonas švarkelis, odiniai šortai, didžiulis vyriškas megztinis ir aukštakulniai.“
Nauji mados pasaulio vardai, patraukę tavo dėmesį: „Erdemas, J.W. Andersonas ir Mary Katrantzou.“
Mėgstamiausias mados tinklaraštis: „Tinklaraštis „The Sartorialist“.“