Ta proga tv3.lt skaitytojams primename 11 svarbiausių „Depeche Mode“ dainų.
11. „Photographic“ (Some Bizzare version) (Live)
1980 m. Daniel Miller sukūrė elektro-pop muzikos grupę „Silicon Teen“, kurioje grojo įsivaizduojami paaugliai, muziką kūrę tik su sintezatoriais. Po metų D. Miller jau vadovavo įrašų kompanijai „Mute Records“ ir subūrė pirmą realią grupę – tai buvo iš Basildono kilęs jaunuolių kvartetas „Depeche Mode“. „Jie buvo vaikai, o vaikai tais laikais dar negrojo elektroninės muzikos“, - prisimena D. Miller. Beveik tuo pačiu metu į „Depeche Mode“ dėmesį atkreipė įrašų kompanijos „Some Bizzare“ vadovas Stevo Pearce. Būtent jam buvo duota licencija išleisti pirmąjį „Depeche Mode“ kūrinį „Photographic“. Jis buvo įtrauktas į rinkinį „Futurism“. Nors pirmoji dainos versija skiriasi nuo tos, kuri buvo perrašyta naujai ir atsidūrė debiutiniame grupės albume „Speak & Spell“, tačiau būtent ji tapo stipriausiu rinkinio hitu.
10. „Everything Counts“
Atrodė, kad po pirmo albumo išleidimo pasitraukus Vince Clarkui, uždanga nusileido, tačiau likę grupės nariai (ir prie jų prisijungęs Alan Willder) pilnai pasitikėjo Martin Gore kūrybiškumu. Grupė įsigijo beprotiškai brangiai tais laikais kainavusį „Fairlight“ sintezatorių ir kūryba įgavo tamsesnį industrinį skambesį. Trečiąjį albumą „Construction Time Again“ labiausiai išpopuliarino daina „Everything Counts“ – bene labiausiai kritikų išpeiktas „Depeche Mode“ kūrinys. Nors dainos žodžiai „The turning point of a career / In Korea / Being insincere“ iki šių dienų vis dar vadinami pačiu kvailiausiu tekstu, „Everything Counts“ atrado kelią į gerbėjų širdis ir Didžiosios Britanijos hitų sąraše užėmė 6-ą vietą.
09. „Shake The Disease“
Ši daina buvo specialiai įrašyta norint geriau išreklamuoti pirmąjį „Depeche Mode“ hitų rinkinį „The Singles 81 - 85“. Tryliktasis grupės singlas „Shake The Disease“ buvo įrašytas garsiojoje Vakarų Berlyno „Hansa“ įrašų studijoje (toje pačioje, kur David Bowie įrašė klasikinį albumą „Heroes“). Kritikai mano, kad tai buvo geriausias „Depeche Mode“ kūrinys, kokį jiems pavyko įrašyti iki 1985 m.
08. „But Not Tonight“
„But Not Tonight“ pateko į didelės sėkmės sulaukusio singlo „Stripped“ B-pusę. Kūrinys prasideda kiek melancholiškai, tačiau vėliau įsivyraujanti pozityvi melodija ir ritmas lėmė tai, kad ši daina Jungtinėse Amerikos Valstijose tapo hitu. Dėl šios priežasties šis kūrinys už Atlanto buvo išleistas atskiru singlu, o „Stripped“ liko B-pusėje.
07. „Behind The Wheel“
Po „Never Let Me Down“ išleistas singlas „Behind The Wheel“ buvo toks pat geras, kaip ir jo pirmtakas. Įrašinėjant albumą „Music For The Masses“, ankstesnius įrašus prodiusavęs Dave Bascombe nebeturėjo paskutinio žodžio galios – M. Gore naųjų kūrinių skambesį buvo nušlifavęs iki tobulybės. „Depeche Mode“ pradėjo bendradarbiauti su olandų kilmės fotografu Anton Corbijn, kurio sukurti dainų video šiandien pelnytai vadinami klasikiniais.
06. „Condemnation“
D. Gahan Los Andžele išgyveno sunkią asmeninę krizę, ketino palikti „Depeche Mode“ ir pradėti solo karjerą. Tačiau dainininko planus pakeitė viena vienintelė daina – „Condemnation“. „Tai buvo tarsi palengvėjimas. Negalėjau patikėti tuo, ką išgirdau“, – prisimena dainininkas. Gospel stiliaus kūrinys turėjo skambėti kaip švelni baladė, tačiau maištaujantis D. Gahan nesutiko su M. Gore nuomone. Jis primygtinai reikalavo šią dainą atlikti kitaip. Rezultatas pribloškė. Pasaulyje, kuriame tuo metu karaliavo grunge stiliaus muzika, netikėtai suskambusi „Condemnation“ neliko be atsako – daina tapo viena svarbiausių „Depeche Mode“ karjeroje.
05. „Freelove“
1996 m. gegužę savo namuose Los Andžele D. Gahan perdozavo narkotikų. Dainininko širdis neplakė net dvi minutes. Laimė, gydytojams pavyko išgelbėti jo gyvybę. Po penkerių metų, jau atsikratęs žudančios priklausomybės, D. Gahan įrašė vieną gražiausių M. Gore dainų „Freelove“. Kūrinys tiesiog spinduliuoja meile: „No hidden catch / No strings attached / Just freelove“. „Aš supratau, kad norėdamas suprasti ir pajausti tai, kas vyksta tavyje, turi sustoti ir rasti tylą“, – prisimena D. Gahan. „Pamenu, kad man tai pavyko, kai paėmiau savo tik ką gimusią dukrą. Aš pajutau gyvenimą. Pajutau meilę“.
04. „I Feel You“
„This is the story of our love“, - dainuoja D. Gahan vienoje iš geriausiai atliktų „Depeche Mode“ dainų „I Feel You“. Vokalisto balsas skamba ypač intymiai, todėl daugelis kritikų tvirtina, kad tai vienas stipriausių grupės kūrinių. Nuo pat pirmų akordų ši daina duoda toną visam „Depeche Mode“ albumui „Songs Of Faith And Devotion“. Šios dainos versijas taip pat įrašė roko grupė „Placebo“ ir buvusi „The Smiths“ žvaigždė Johnny Marr.
03. „Never Let Me Down Again“
1987 m. „Depeche Mode“ toliau tęsė eksperimentus su garso skambesiu. Kūrinys „Never Let Me Down Again“ buvo pradėtas kurti naudojant mušamųjų instrumentų semplą iš „Led Zeppelin“ kūrinio „When The Levee Breaks“. M. Gore meistriškai sukonstravo klavišiniais instrumentais atliekamą pagrindinę melodiją, tačiau labiausiai prie dainos sėkmę lėmė monotoniškas D. Gahan balsas. Singlu išleista daina nepakilo net iki Top 20, todėl buvo skeptikų, kurie manė, kad „Depeche Mode“ populiarumas blėsta. Laimei, jie stipriai klydo – netrukus grupė tapo viena sėkmingiausių muzikos istorijoje.
02. „Personal Jesus“
Gastrolių metu M. Gore idėjas naujoms dainoms dažniausiai rasdavo grodamas šešiastyge gitara, o vėliau melodiją pergrodavo klavišiniais instrumentais. Šįkart viskas buvo kitaip – pagrindine dainos „Personal Jesus“ ašimi tapo gitara atliekamas melodijos motyvas. „Depeche Mode“ suskambo visiškai naujai. Tai neliko nepastebėta Amerikoje, kur singlas sulaukė didžiulės sėkmės. Pasauyje yra parduota daugiau nei 1 mln. „Personal Jesus“ singlo kopijų. Hitas pateko į 15-os pasaulio šalių topus, o dainos versijas įrašė visa eilė ryškiausių muzikos žvaigždžių: Marilyn Manson, Sammy Hagar, Hillary Duff, Johnny Cash, „Mindless Self Indulgence“ ir daugelis kitų.
01. „Enjoy the Silence“
Jei reikėtų išrinkti vieną dainą, kurioje puikiai dera visi geriausi „Depeche Mode“ kūrybos elementai, tai būtų „Enjoy The Silence“. Čia išgirsite viską: užvedantį priedainį, nepakartojamą D. Gahan balsą, iškart atpažįstamą melodiją, lengvai įsimenantį tekstą ir šokti verčiantį ritmą. Kritikai mano, kad grupės populiarumo pikas sutapo su kūrybiškumo viršūne. „Enjoy The Silence“ yra geriausias to įrodymas. Tai viena tų, laikui nepavaldžių dainų, kokias savo laiku kūrė „The Beatles“ ar „The Rolling Stones“: viskas joje atlikta gerai, laiku ir vietoje. Tikra magija.