• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ko gero mados pasaulyje nėra populiaresnio brendo už CHANEL. Prancūzų kompanija, įkurta XX amžiaus pradžioje, yra mados simbolis, o jų žinomiausias produktas – populiarieji kvepalai Chanel №5 jau 80 metų nuo pirmo pristatymo išlieka parduodamiausi pasaulyje. Chanel istorijos sėkmė glaudžiai susijusi su kompanijos įkūrėja – GabrielKokoBoncher Chanel. Pažvelkime į jos gyvenimo istoriją ir pabandykime suprasti, kas paskatino ją sukurti neįtikėtiną brand'ą Chanel.

Ko gero mados pasaulyje nėra populiaresnio brendo už CHANEL. Prancūzų kompanija, įkurta XX amžiaus pradžioje, yra mados simbolis, o jų žinomiausias produktas – populiarieji kvepalai Chanel №5 jau 80 metų nuo pirmo pristatymo išlieka parduodamiausi pasaulyje. Chanel istorijos sėkmė glaudžiai susijusi su kompanijos įkūrėja – GabrielKokoBoncher Chanel. Pažvelkime į jos gyvenimo istoriją ir pabandykime suprasti, kas paskatino ją sukurti neįtikėtiną brand'ą Chanel.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip viskas prasidėjo?

Gabriel vaikystės negalima pavadinti lengva, tačiau būtent šis faktas ir įtakojo busimos mados imperijos įkūrėjos pasaulėžiūrą. Koko išaugo prieglaudoje. Iki 18 metų jos gyvenimas buvo pilnas visokiausių netekčių. Daugelis mano, kad būtent dėl netekčių ji norėjo kažko pasiekti ir savirealizuotis. Kai jai sukako 18 metų, Koko įsidarbino drabužių parduotuvėj. Papildomai mergina dainavo kabare – tai jai leisdavo turėti papildomų pajamų, kurios beveik prilygo pagrindiniam uždarbiui.

REKLAMA

Būtent Kabare davė Gabriel populiariąją pravardę „Koko“. Jauna Chanel mėgo dainuoti keletą dainų: „Ko Ko Ri Ko“ ir „Qui qua vu Coco“.

Nors Koko buvo ne pati gražiausia pasaulyje, ji visada turėjo daug gerbėjų (matyt pasižymėjo charizma) ir tai rimtai įtakojo jos sėkmę. Būtent dėl meilės Gabriel atsidūrė Paryžiuje. Ten gyveno jos „boyfriend'as“ Etjenas Balzanas. Jų romanas tęsėsi neilgai, bet Koko atsidūrė žinomiausiame Europos mieste. Kitas jos mylimasis dar daugiau įtakojo jos ateitį. Jo vardas buvo Artūras Kapelis (Artur Kapel). Anglų prekeivis giliai įstrigo jaunos prancūzaitės širdyje. Pasinaudodama Arturo pinigais 1910 metais Koko atsidarė Paryžiuje pirmą Chanel parduotuvę. Gana greitai ji susilaukė populiarumo. Svarbiausiu sėkmės faktoriumi buvo drabužiai, kuriuos siuvo Koko Chanel . Iki jos moterys nešiojo ilgus sijonus, korsetus ir kitus drabužius, kurie buvo, švelniai tariant, nepatogūs. Chanel parduotuvėse buvo pristatyta kolekcija, kuri visiškai neatitiko tų laikų mados supratimų – Ji buvo geresnė.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmais darbo metais parduotuvės pardavimai buvo geresni, negu galima buvo tikėtis, ir mados namai Chanel persikraustė į Kambon gatvę (čia jie yra ir dabar). Pradžioje parduotuvėje buvo pardavinėjamos tik kepuraitės. Būtent Arturas Kapelis pasiūlė jai plėstis ir tapo pirmu jaunos mados Olimpo užkariautojos investuotoju. 1913 metais tinklas plėtėsi ir buvo atidaryta parduotuvė Dovile.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tais laikais Gabriel gyveno nedideliame Kapelio bute, o iki to ji gyveno viduramžio pilyje, kurios savininku buvo Etjenas Balzanas.

Nors kepuraičių parduotuvė buvo gana populiari, pati Koko buvo nepatenkinta. Jos svajonė buvo – nuosava drabužių linija. O su rūbų linija viskas buvo ne taip lengva, kaip su kepuraitėmis. Chanel neturėjo teisės gaminti visaverčių moteriškų suknelių, kadangi ji nebuvo profesionali siuvėja, tačiau ji rado išeitį. Chanel pradėjo siūti drabužius moterims iš džersio – specialios medžiagos, kuri buvo naudojama vyrų apatinio trikotažo siuvimui.

REKLAMA

Įdomu tai, kad ji nepaišydavo kažkokių maketų, o tiesiog uždėdavo medžiagą ant modelių ir žiūrėdavo, kaip atrodo tie modeliai judėdami. Patogumas – štai ko norėjo pasiekti Chanel.

Juoda spalva tampa madinga

Tokiu būdu Koko Chanel ir atisdurė mados pasaulyje. Keisdama stereotipus jis tiesiog į skriejo į Paryžiaus mados Olimpą. Suknelė – marškiniai, paplūdimio pižama, kelnės – visa tai – vieni iš pirmų Koko sprendimų, kurie buvo pripažinti prancūzų. Ji sakė: „Mada – tai įdomi idėja, ir ją reikia naudotis kuo greičiau“ ir liudijo tai ne tik kalbomis, bet ir darbais.

REKLAMA

Esmininiu momentu Chanel istorijoje tapo 1919 metai, kai autoįvykio metu žuvo jos gyvenimo draugas Arturas Kapelis (Artur Kapel). Tai buvo rimtas smūgis Koko. Manoma, kad ši nelaimė lėmė juodos spalvos populiarumą, kadangi būtent ši atitiko Chanel sielos būseną. Nuo to momento juoda spalva tampa mados etalonu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pati Koko atrado savo stilių kurio sekė visą gyvenimą. Ji pradėjo darytis trumpą šukuoseną. Kai Koko pasirodydavo aukštuomenės vakarėliuose, ji pasakodavo, kad įvyko nedidelis gaisras ir nusvilino plaukus. Iš tikrųjų jai tiesiog patiko trumpa šukuosena.

Pirmosios juodos Chanel suknelės buvo iki kelių, o rankovės – iki riešų. Gabriel manė, kad pati negražiausia moters kūno dalis – keliai ir trumpų sijonų nepripažino. Ar būtume pamatę tokias naujoves, jei ne tragiška katastrofa, kuri stipriai įtakojo Chanel nuotaiką ir pasaulėžiūrą. Štai ir įrodymas, kad, kažko netekę, mes turim progą atrasti!

REKLAMA

Koko turėjo daugybę gerbėjų viso gyvenimo metu, bet vienintelio žmogaus, su kuriuo ji norėjo praleisti visą gyvenimą, taip ir nerado. Vaikų taip pat nesusilaukė.

Chanel kvepalai

Kitas milžiniško populiarumo sulaukęs produktas buvo patys populiariausi XX amžiaus kvepalai (ko gero ir XXI) Chanel N5. Šitoj vietoj neapsiėjo be Rusijos. Koko Chanel buvo susidarius ne pačią geriausią nuomonę apie rusus. Ji laikė rusų vyrus gražiais ir didingais, bet tuo pat metu – viduje nieko neturinčius, tik degtinę. Tačiau ji susitiko su kunigaikščiu Romanovu, kuris buvo ištremtas iš Rusijos ir atsidūrė Paryžiuje ne itin geriausios finansinės padėties. Jie susidraugavo su tapo meilužiais – nuo to momento prasideda (taip vadinamas) rusiškas periodas Chanel kuryboje. Išleidžiama daug modelių, kurių pagrindu buvo laikomi rusiški motyvai.

REKLAMA

Būtent Dmitrij Pavlovič Romanov supažindino Koko Chanel su žinomu parfumeru Ernestu Bo. Iki to momento visi moteriški kvepalai buvo panašūs. Tai buvo rožių, levandų, jazminų kvapo kvepalai. Niekas nesumaišydavo kelių aromatų. Po sunkaus darbo Ernest Bo pristatė Koko kelis savo kvepalų variantus ir Chanel pasirinko penktą variantą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip atsirado žinomi kvepalai Chanel №5, kurių sudėtyje buvo 80 aromatų ir dvelksme buvo neįmanoma atpažinti nė vieno iš žinomų gėlių aromatų. Kvepalams buvo sukurtas stačiakampis butelis iš krištolo ir nedidelė etiketė su užrašu Chanel №5 . Dabar jie vis dar yra parduodamiausi kvepalai pasaulyje.

REKLAMA

Vėliau mados namai pristatė naują produktą – papuošalus. Chanel nusprendė sumaišyti natūralius akmenis ir kristalus. Koko eilinį kartą sulaukė sėkmės, prie kurios jau buvo įpratusi. Viskas, ką beišleistų jos mados namai, buvo madinga, nes Chanel diktavo madas!

Kitų Chanel kolekcijų pasikeitimų priežastimi vėl tapo meilės nuotykiai. Koko įsimylėjo į Vestminsterių hercogą. Prasidėjo angliškasis periodas mados namų istorijoje. Jų romanas tęsėsi 14 metų. Pagrindine mados naujiena tapo papuošalų nešiojimas virš įprastų drabužių.

REKLAMA

Pora išsiskyrė, kai hercogas sužinojo, kad Koko negali turėti vaikų. Jai buvo 46 metai, O rudenį Chanel sustabdė savo darbą dėl 2-ojo pasaulinio karo.

1953 metais Chanel mados namai vėl atidarė duris, kad stebinti pasaulį. Tuomet ir prasidėjo plėtra į kitą vandenyno pusę – JAV, kur Chanel susilaukė neregėto populiarumo.

1971 metais Koko Chanel mirė (būdama 87 metų). Šiandien pačiu populiariausiu kompanijos atstovu galima vadinti pagrindinį dizainerį Karlą Lagerfildą. Jis įnešė daug naujovių. Kompanija visgi pradėjo gaminti trumpus sijonus ir sukneles, nors Koko tai labai nepatiktų, tačiau šiuolaikinė mada yra kitokia, negu ankščiau. Šiandien Chanel prekinis ženklas yra vienas žinomiausių prabangos prekių srityje. Kur dar galėtų gimti tokia kompanija jei ne Paryžiuje – meilės ir aistrų sostinėje?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų