• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prie Iglės pergalės „X Faktoriuje“ gerokai prisidėjo ir „Facebookas“ – taip mano tv3.lt kalbinti socialinių tinklų ekspertai. Jaunos merginos nuoširdumas, ašaros, „naminiai“ vaizdeliai užkariavo gerbėjų širdis – specialistai sako, kad būtent to ir reikia, kad taptum populiarus „Facebooke“.

155

Prie Iglės pergalės „X Faktoriuje“ gerokai prisidėjo ir „Facebookas“ – taip mano tv3.lt kalbinti socialinių tinklų ekspertai. Jaunos merginos nuoširdumas, ašaros, „naminiai“ vaizdeliai užkariavo gerbėjų širdis – specialistai sako, kad būtent to ir reikia, kad taptum populiarus „Facebooke“.

REKLAMA

TV3 grupės socialinių medijų vadovas Robertas Šapalas tv3.lt nurodė, kad, nors ir negalima sakyti, kad „Facebookas“ nulėmė Iglės pergalę, tačiau, kad ženkliai prie jos prisidėjo – faktas.

„Socialiniuose tinkluose projekto „X Faktorius“ dalyviai turėjo idealią galimybę kasdien bendrauti su savo gerbėjais ir taip kartu žingsniuoti“ iki finalo. Tie, kas tai darė nuoširdžiai, dalinosi jautriomis žinutėmis, išgyvenimai, repeticijų akimirkos, ašaromis, šypsenomis, gavo didesnį savo gerbėjų pasitikėjimą ir norą padėti. Tokie gerbėjai labiau rašė apie atlikėjus savo socialiniuose tinkluose ir kvietė už juos balsuoti per tiesioginę transliaciją. Manau, kad iš visų projekto dalyvių Iglė įdėjo daugiausiai pastangų ir užmezgė stipriausią ryšį su gerbėjais socialiniuose tinkluose. Tai puikiausiai įrodo didelis gerbėjų skaičius jos „Facebooko“ asmeninėje paskyroje – daugiau kaip 24 tūkst. Kitas puikus pavyzdys yra Iglės emocionalus laiškas, kurį ji parašė prieš pat finalą socialiniame tinkle „Facebook“. Šis laiškas sulaukė daug gerbėjų palaikymo“, – sako R. Šapalas.

Lygindamas Iglę su antroje vietoje likusiomis „Golden Age“ merginomis, socialinių tinklų ekspertas sako, kad projekto nugalėtoja parodė daugiau savo asmeninio gyvenimo socialiniuose tinkluose: „Iglė parodė iš arčiau savo tikrą gyvenimą, namus, draugus, šeimą. Ji kėlė nuotraukas, vaizdo įrašus, kurie buvo padaryti ne su profesionalia įranga, bet su mobiliuoju telefonu. Tame ir buvo žavesys. Toks bendravimas labiau priminė įprastą – tai buvo panašu į susirašinėjimą su savo geru pažįstamu. Kitas privalumas, kad Iglė buvo aktyvi ne tik socialiniame tinkle „Facebook“, bet ir „Instagram“, „Snapchat“. Ši strategija leido pasiekti skirtingas auditorijas.

Tuo tarpu „Golden Age“ mažiau parodė asmeninio gyvenimo. Daugiau dalinosi turiniu, kurį darė projekto „X Faktoriai“ rengėjai“, – kalba R. Šapalas.

Kaip padėjo

 

Socialinių tinklų specialistas Aidis Dalikas tv3.lt taip pat nurodė, kad Iglei „Facabookas“ padėjo laimėti „X Faktorių“, nes socialiniame tinkle ji atvėrė savo širdį.

„Visi „X Faktoriaus“ dalyviai televizijoje turi maždaug vienodą laiką, kaip ir maždaug tiek pat laiko pasirodymams kitose televizijos laidose ir kažkaip išsiskirti čia sunku. Socialiniuose tinkluose tuo tarpu tu gali betarpiškai bendrauti ir pasakyti tai, ką tu nori pasakyti, o ne ką prodiuseriai ar laidos vedėjai nori išgirsti. Toks asmeninis bendravimas labai veikia ir įtraukia, ypač jaunesnę auditoriją.

Tas projektų dalyvis, kuris atidaro savo sielą, ištraukia savo širdį ir padeda ją socialiniuose tinkluose, visuomet bus labiau palaikomas nei kiti. Iglė kaip jauniausia „X Faktoriaus“ dalyvė geriausiai suvokia bendravimo socialiniuose tinkluose subtilybes ir tai auditorijai, kuri labiausiai įsitraukė į „X Faktorių“, ji buvo artimiausia kaip jauna ir tokia pat kaip jie“, – kalbėjo A. Dalikas.

Formalesnis bendravimas

Specialistas pastebi, kad antroje vietoje likusios „Golden Age“ merginos „Facebooke“ komunikavo kaip prekės ženklas ir jų bendravimas buvo formalesnis.

„Grupei „Golden Age“ komunikacija buvo sudėtingesnė, nes jos atsirėmė į tai, kad neaišku, kuri čia turėtų būti pagrindinė, kuri komunikuoja, tad jų „Facebooko“ komunikacija buvo kaip prekės ženklo: „ateik į mūsų koncertą“, „sveiki, ačiū už palaikyną“. Toks bendravimas buvo formalesnis negu Z kartos atstovės Iglės, kuri absoliučiai nuoširdžiai išsiliedavo ir be jokių tarpininkų.

Nuotraukos, video, ką aš asmeniškai dedu, visuomet yra geriau nei kažkieno darytos fotografijos ar studijoje įrašyta medžiaga. Ir „memai“, ir kitas internetinis popsinis turinys, kuriuo dalijosi Iglė iš asmeninės pusės, buvo juokingas ir jos sekėjams. Todėl komunikuodama „Facebooku“ Iglė šiek tiek laimėjo prieš „Golden Age“ – profesionalesnes ir labiau suaugusias merginas“, – nurodė A. Dalikas.

Natūralumas ir paprastumas

Socialinių tinklų ekspertas, įmonės „Socialus marketingas“ direktorius Arijus Žakas sako, kad socialiniuose tinkluose žmonės ypač gerai sutinka natūralumą, tikrumą ir paprastumą, kuo ir pasižymėjo Iglė.

„Mums labiausiai patinka tie žmonės ir prekių ženklai, kurie rodo tikrą, gražią, natūralią realybę, kuri mums duoda labai daug teigiamų emocijų. Taisyklės socialiniuose tinkluose yra tokios pačios ir smagu, kad atsiranda vis daugiau žmonių, kurie tai supranta ir pasinaudoja sėkmei pasiekti.

Nemanau, kad reikėtų visą Iglės pergalę nurašyti socialiniams tinklams, nes daug ką lemia žmonės, jų asmenybės, jų veikla ir pasiruošimas. Visgi Iglės veikla socialiniuose tinkluose buvo ryškesnė. Tad teisingai išnaudojant socialinius tinklus, tai gali duoti labai daug naudos“, – sako A. Žakas.

Specialistas taip pat nurodė, kad, jeigu žmogus į „Facebooką“ žiūri rimtai ir naudoja jį kaip media kanalą, rezultatai bus geresni nei tada, kai socialinis tinklas bus naudojamas tiesiog pramogai.

 

Kaip išgarsėti

R. Šapalas sako, kad, norint išgarsėti socialiniuose tinkuose, visų pirma reikia žinoti kuo gali išsiskirti.

„Turime pavyzdžių, kaip vieni išgarsėja dėl savo išvaizdos (graži figūra), kiti todėl, kad gerai rašo (tiksliai reaguoja į nūdienos situaciją, politikų pasisakymai, poelgiai), arba, kad gerai dainuoja, paveiksluoja, kuria muziką ir panašiai.

Antra, reikia turėti strategiją, kurioje apsibrėži, kas yra tavo gerbėjai, kuriuose socialiniuose tinkluose jie dažniausiai lankosi, kokį turinį gerbėjai labiausiai mėgsta (tekstas, nuotraukos, vaizdo įrašai, tiesioginės transliacijos), kaip jūs turėsite, rasite šį turinį ir, žinoma, kas yra jūsų konkurentai. Kai visa šitą turite – pradedate įgyvendinti strategiją. Po savaitės svarbu analizuoti duomenis ir žiūrėti, kas pasiteisina, o kas ne“, – sako socialinių tinklų ekspertas.

Pašnekovas teigia, kad reikia nepamiršti, jog socialiniuose tinkluose žmonės yra labiau įpratę prie neformalaus bendravimo. Todėl, pavyzdžiui, jeigu žmogus planuoja kelti daug vaizdo įrašų ar nuotraukų, tikrai neverta pirkti profesionalios įrangos – užteks turėti išmanųjį telefoną.

„Kitas dalykas – pakvieskite savo artimuosius, draugus, prisijungti prie jūsų paskyros. Kol socialiniuose tinkluose neturite daug gerbėjų, tai stenkitės skirti kuo daugiau laiko tiems, kas jumis jau patikėjo ir pradėjo sekti. Kuo greičiau sužinosite, kas jūsų gerbėjams patinka, o kas ne, tuo greičiau galėsite didinti savo sekėjų gretas. Paskutinis patarimas – kiekvieną dieną kelkite bent po vieną žinutę“, – sako pašnekovas.

Laimi natūralumas

A. Dalikas sako, kad socialiniai tinklai yra tarsi dienoraščio pakaitalas ir čia laimi tas, kuriam pavyksta sukurti vaizdą, jog jis yra 100 proc. atviras ir nuoširdus.

„Be to, kad socialiniuose tinkluose reikia būti savimi, atsiverti ir sudaryti vaizdą, kad tai yra nuoširdu, kalbant apie techninius dalykus, video turinys yra žymiai paveikesnis nei nuotraukos. Kuo jaunesnė karta, tuo sunkiau ją sudominti tekstu ilgais paragrafais. Tam, kad pritrauktum jaunąją kartą, judantys paveikslėliai veikia žymiai geriau, o gyvi video sukuria nuoširdumo efektą ir pasiekia dar didesnę auditoriją.

Dalinimasis svetimu turiniu turėtų būti labai ribotas. Iglės atveju, kai ji dalindavosi juokingais įrašais ar memais, tas veikė neblogai, nes jos auditorija yra tokio tipo, jie to ir nori. Tai nešė žinutę, kad „ji – viena iš mūsų“, bet svarbu su tuo neperspausti“, – sako A. Dalikas.

Apibendrinant specialistas sako, kad svarbiausia „Facebooke“ yra nuoširdumas ir atvirumas – tai nusveria visą kita.

Surinkusi net 59 tūkst. žiūrovų balsų, Iglė finale aplenkė reperių „Golden Age“ grupę, kurios finalinėje kovoje gavo 30 tūkst. balsų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų