Kartais blaškotės po prekybos centrą nerasdami lentynų su šparagais ar cukraus pudra? Nusišluostykite prakaitą. Orientuotis klaidžiame prekių pasaulyje jums padės humanoidiniai robotai.
Japonijoje sukonstruotos į žmogų panašios mašinos ne tik suras reikiamą produktą, bet ir sugebės atspėti, ko nori pirkėjas.
Pavyzdžiui, humanoidinis robotas „Robovie“, pamatęs neapsisprendusį pirkėją, nurodys jam, kur galima rasti reikalingas ir naudingas prekes.
Tokie robotai parduotuvėse ne tik atliks gido funkcijas, informuos apie produktų buvimo vietą ir pasiūlą, bet ir dalyvaus prekybos centrų reklaminėse akcijose, pasakoja Takaaki Akimoto, Seikos „ATR Intelligent Robotics and Communication“ laboratorijos darbuotojas.
Jutikliais 114 cm aukščio robotas „Robovie II“ iš žmogaus eisenos gali nustatyti, ar jis parduotuvėje jaučiasi pasimetęs, ar, žinodamas, kokio produkto jam reikia ir kur jį galima rasti, tvirtai eina tikslo link. Akustiniais garsais ir rankų judesiais šis humanoidinis robotas galės parodyti pirkėjui kelią į reikiamą parduotuvės skyrių.
Be „Robovie II“ testuojami ir kiti robotų tipai. Pavyzdžiui, pramonės koncernas „Mitsubishi Heavy Industries“ sukūrė robotą „Wakamaru“, kuris gali nuspėti pirkėjų norus. Ši mašina stebi, į kokias iškabas parduotuvėje žmogus atkreipia dėmesį. Vėliau robotas jo „kūne“ įmontuotame ekranėlyje pateiks informaciją apie produktą, kurio, kaip spėjama, ieško pirkėjas.
Kad pirkėjams suteikiama pagalba būtų kuo efektyvesnė, visų parduotuvėje esančių robotų valdymas bus sujungtas į vieną sistemą.
Spartus Japonijos visuomenės senėjimas – viena iš priežasčių, kodėl šios šalies įmonės ir tyrimo institutai yra suinteresuoti humanoidinių ir kitokio tipo robotų gamyba. Tokios mašinos ne tik pakeis tradicinę darbo jėgą, bet ir palaikys japonams draugiją kasdieniniame gyvenime.
Šaltinis: „Welt“
Robotas „Wakamaru“. (AFP/Scanpix nuotr.)