„Prognozuojame, kad kaina gali siekti apie 8 mlrd. PLN (apie 1,93 mlrd. Eur) ar net daugiau“, – M. Kaczoreką cituoja „Verslo žinios“.
Anot portalo, atkarpą planuojama pradėti tiesti nuo 2027 m., o pabaiga gali nusitęsti iki 2030 ar net 2031 m.
Kaip paaiškina „Verslo žinios“, iki šiol ankstesnės Lenkijos „Rail Balticos“ sekcijos, padalintos į penkias dalis nuo sostinės Varšuvos iki Šiaurės Lenkijos miesto Elko, buvo esamų linijų modernizacija. Skirtingai nei Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse, lenkai naudoja europinio standarto geležinkelį.
Tačiau, pasak portalo, paskutinėje sekcijoje nuo Elko iki Trakiškių reikės iš naujo tiesti bėgius, kad būtų galima pasiekti iki 250 km/val. greitį. Skirtingai nei ketvirtoji šiuo metu modernizuojama atkarpa Balstogė–Elkas, geležinkelio ruožas Elkas–Trakiškiai šiuo metu nėra naudojamas keleiviniam transportui.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kai bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.
Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Anksčiau planuota pirmąjį „Rail Baltica“ projekto etapą užbaigti 2025 metais, dabar jo įgyvendinimas perkeltas į 2030 metus, o vėžės eksploatavimo pradžia nusikelia į 2031 metus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!