Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šiandien nuo 17 val. Visas surinktas mokestis yra pervedamas į valstybės biudžetą.
Kaip numatyta Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatyme, mokesčio dydžiai yra indeksuojami kiekvienais metais.
Tai daroma pasibaigus kalendoriniams metams, taikant indeksavimo koeficientą.
Jis nustatomas pagal Valstybės duomenų agentūros paskelbtą mokestinių metų vartotojų kainų indeksą (VKI) jį dalijant iš šimto.
Pernai indekso dydis buvo 136,6, šiemet – 139,4.
Mokesčio dydžiai, lyginant su praeitų metų dydžiais, kis nuo 0,38 euro iki 15,12 euro.
Tikslus dydis priklausys nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio ir degalų rūšies.
Pavyzdžiui, jei benzinu varomo automobilio išmetamas CO2 yra 141 g/km, pernai jo registracijos mokesčio dydis siekė 40,98 euro, o šiemet – 41,82 euro. Taigi, pokytis nuo praėjusių metų – 0,84 euro.
„Regitra“ primename, kad registracijos mokestis taikomas tik lengviesiems automobiliams, kai jų išmetamo CO2 kiekis viršija 130 g/km.
Jį reikia sumokėti registruojant automobilį pirmą kartą, t. y. kai norima įregistruoti naują ar iš užsienio įvežtą automobilį. Taip pat visais atvejais, kai keičiasi automobilio valdytojas.
Lietuva yra viena iš nedaugelio Europos Sąjungos valstybių kurioje yra vienkartinis automobilių mokestis, tačiau nėra kasmetinio tokio mokesčio.
Vidutinis Lietuvos automobilių parko amžius siekia apie 10 metų. Vien lengvųjų automobilių Lietuvoje yra registruota daugiau kaip 1,5 mln. Du trečdaliai iš jų yra varomi dyzelinu.
Pernai Lietuvoje registruota per 30 tūkst. naujų ir daugiau kaip 200 tūkst. naudotų automobilių.
Tokias įstaigas reikia naikinti arba renovuoti, reanimuoti.