Šis žingsnis yra dalis „YouTube“ pastangų mažinti internetu platinamo klaidinamo turinio kiekį.
Interneto milžinei „Google“ priklausanti platforma nurodė, kad šių priemonių imasi stengdamasi būti „patikimesniu šaltiniu“, kur vartotojai gali rasti naujienų, taip pat skatinti „sveiką politinį diskursą“.
Už valdymo reikalus ir viešąją politiką atsakinga „YouTube“ viceprezidentė Leslie Miller savo tinklaraščio žinutėje nurodė, kad platformos bendruomenės taisyklės draudžia „turinį, kuris buvo techniškai sumanipuliuotas arba pakeistas tokiu būdu, kad klaidintų vartotojus... arba gali sukelti rimtą didelės žalos riziką“.
Ši nuostata taip pat draudžia turinį, kuriuo siekiama klaidinti žmones apie balsavimo arba gyventojų surašymo procedūras.
Pastaruoju metu didėjo susirūpinimas dėl vadinamųjų „giliųjų klastočių“ (angl. deepfake) – vaizdo įrašų, pakeistų naudojant dirbtinio intelekto technologijas, kad jie vaizduotų itin įtikimai atrodančius įvykius, kurių iš tikrųjų niekada nebuvo. Nerimaujama ir dėl „lėkštųjų“ klastočių, kai žiūrovams apgauti naudojamos paprastesnės priemonės.
Interneto platformos jau kurį laiką yra spaudžiamos imtis veiksmingų priemonių prieš vartotojų klaidinimą. Didžiausią postūmį šioms pastangoms suteikė pasipiktinimas dėl mėginimų iš užsienio manipuliuoti 2016 metų JAV rinkimais, taip pat pareiškimai, kad nepakankamai daroma pačių kandidatų klaidinamiems pareiškimams šalinti.
Susirūpinimas JAV kampanija
Naujausias „YouTube“ pareiškimas, kuriuo siekiama išaiškinti politiką dėl klaidinamos informacijos, pasirodė pirmadienį sueigomis Ajovoje prasidedant JAV Demokratų partijos kandidato į prezidentus atrankai. Kitas balsavimas ateinančią savaitę vyks Naujajame Hampšyre.
Pernai „Google“ paskelbė stiprinanti pastangas prieš klaidinamą turinį, susijusį su rinkimais, ir šalinsianti neteisingus teiginius reklamose, taip pat ir skelbiamose „YouTube“.
Pirmadienio pranešimas akcentuoja skirtingą didžiųjų socialinių tinklų politiką dėl klaidinamos informacijos. „Twitter“ yra paskelbęs, kad draus visas politines kandidatų reklamas, o „Facebook“ išlaiko nesikišimo politiką dėl politinių kalbų ir reklamų, išskyrus kai kuriuos atvejus, susijusius su turiniu, klaidinančiu vartotojus apie balsavimo laiką ir vietas.
„Kiekviena platforma pasveria raiškos laisvę ir manipuliavimą rinkėjais, bet informacinės operacijos vykdomos platformose išnaudojant šias spragas“, – sakė politinę dezinformaciją studijuojanti Karen Kornbluh iš Vokietijos Marshallo fondo.
„Štai kodėl platformos turėtų susiburti ir parengti bendras, aiškias, nuoseklias, įgyvendinamas taisykles, kad rinkėjai netaptų lengvais dezinformacijos kampanijų taikiniais“, – sakė ji.
Pirmadienio pranešime pateikiama konkrečių iš „YouTube“ šalintino turinio pavyzdžių.
Tarp draudžiamo turinio yra bet koks vaizdo turinys, „sumanipuliuotas taip, jog atrodytų, kad koks nors vyriausybės pareigūnas mirė“, arba toks, kuriuo „siekiama suklaidinti žmones dėl balsavimo ar gyventojų surašymo procesų, pavyzdžiui, pasakant žiūrovams netikslią rinkimų datą“.
„YouTube“ taip pat šalins bet kokius neteisingus pareiškimus apie reikalavimus politiniams kandidatams dėl jų tinkamumo, „pavyzdžiui, teiginius, kad koks nors kandidatas negali užimti posto, paremtus neteisinga informacija apie reikalavimus dėl pilietybės statuso“.
Atskirame „Google“ pasitikėjimo ir saugumo internete vadovės Kristie Canegallo pareiškime sakoma, kad ši interneto milžinė aktyviau stengsis išgyvendinti piktnaudžiavimą ir neteisingą informaciją dėl rinkimų turinio.
„Mūsų pasitikėjimo ir saugumo komandos visame pasaulyje 24 valandas per parą ir septynias dienas per savaitę stebi ir ardo paskyrų užgrobimus, neautentišką veiklą, dezinformacijos kampanijas, koordinuotas atakas ir kitokias piktnaudžiavimo mūsų platformose formas“, – sakė K. Canegallo.
„Rimtai vertiname savo atsakomybę apsaugoti vartotojus nuo žalos ir piktnaudžiavimo, ypač per rinkimus“, – pažymėjo ji.
Pasak K. Canegallo, „Google“ dirba su kitomis technologijų kompanijomis ir vyriausybės agentūromis, įskaitant FTB, „kad identifikuotų piktavalius veikėjus, išvestų iš rikiuotės jų paskyras, perspėtų savo vartotojus apie juos ir pasidalytų svarbia informacija su industrijos pareigūnais bei teisėsaugos“ institucijomis.