Paskelbus apie Rusijos internetinės paieškos kompanijos „Yandex“ pirminį viešą akcijų siūlymą (IPO) jos akcijos NASDAQ vertybinių popierių biržoje pakilo 55,3 JAV centais ir atnešė kompanijai papildomai 1,3 mlrd. JAV dolerių. Dėl to „Yandex“ vertė išaugo nuo 8 mlrd. iki 12,5 mlrd. JAV dolerių, rašo „Moscow Times“.
Tai buvo nepaprastas šuolis ir, pasak ekspertų, tai dar nėra pabaiga. „Yandex“ yra sėkmingiausia informacinių technologijų (IT) kompanija Rusijoje ir populiariausias šalies interneto paieškos puslapis. „Yandex“ sudaro 64 proc. viso interneto paieškos srauto ir Rusijoje pritraukia per 38 mln. unikalių lankytojų per mėnesį.
Prieš artėjantį IPO „Yandex“ buvo nustačiusi 22 JAV dolerių už akciją kainą, o jam prasidėjus padidino iki 25 JAV dolerių. Tai pasirodė protingas žingsnis, kadangi akcijų vertė netrukus pradėjo kilti. Akcijų paklausa buvo tokia didelė, kad kai kurie prekybininkai už „Yandex“ akcijas mokėjo net po 42 JAV dolerius už akciją.
Iš viso kompanijai pardavus beveik 52 mln. akcijų pavyko uždirbti 1,3 mlrd. JAV dolerių. Iš šios sumos „Yandex“ atiteks 385 mln. JAV dolerių, o likusi dalis bus išdalinta akcininkams. Tarp jų yra kompanijos įkūrėjas Arkadijus Voložas, jo kolega Ilja Segalovičius ir privataus kapitalo investuotojai „Baring Vostok“, „Tiger Global“, „Roth Advisers“, „Eden Capital“, „Runet Holdings“ ir „Sberbank“, kuriam priklauso 1 euro vertės „auksinė“ akcija.
Praėjusiais metais „Yandex“ uždirbo 439,7 mln. JAV dolerių ir sukaupė 134,3 mln. JAV dolerių grynojo pelno. „Yandex“ buvo antroji Rusijos kompanija, kurios akcijomis buvo prekiaujama NASDAQ vertybinių popierių biržoje. 2006 metais čia vyko kompanijos „STS Media“ IPO. „Yandex“ taip pat tapo antrąja interneto kompanija po „Google“, kurios IPO vyko NASDAQ biržoje.