„Kūrybiškumas, drąsa veikti ir efektyvumas – tokios pagrindinės šiandienos startuolių savybės, kurias turintys versle tampa nugalėtojais. Norisi skatinti jaunimą nebijo kurti ir drąsiai veikti. Todėl hakatoną, ar kitaip tariant idėjų konkursą, įtraukėme į #SWITCH! programą. Ir tuo labai džiaugiamės, nes didžioji dalis per dvi dienas sukurtų programėlių, jų autorių teigimu, bus ir toliau tobulinamos bei bandomos perkelti į gyvenimą“, - sako #SWITCH! sumanytojas ir pagrindinis organizatorius Europos Parlamento narys Antanas Guoga.
Iš viso #SWITCH! Challange hakatone varžėsi 7 komandos, sudarytos iš maždaug 10 dalyvių. Jiems talkino, konstruktyviai kritikavo ir kuriamas programėles tobulinti padėjo 40 mentorių komanda: startuolių kūrėjai iš Lietuvos ir pasaulio, didžiųjų skaitmeninio verslo korporacijų atstovai, kiti profesionalai.
Greta „Photo Reporter“ komandos, laimėjusios pirmąją vietą, įvertintos ir kitų komandų sukurtos programėlės. II vieta atiteko komandai „Chocolate Bar”, kuri pristatė telefonų įkrovimo stotelių mieste idėją. Jiems atiteko Kauno technologijos universiteto įsteigtas 500 eurų prizas. Geriausiu dizainu pripažintas komanda „Show it” programėlės apipavidalinimas. Šios komandos idėja – platforma, kurioje verslininkai savo produktus gali pristatyti ir reklamuoti pasitelkę 3D vizualizacijas ir išplėstinės realybės galimybes. Prizas – 100 vnt. kavos puodelių iš „Coffee Inn“. Geriausiu sprendimu išmaniam miestui paskelbta komandos „Rebu“ idėja – programėlė, kuri leistų gyventojams susirasti pakeleivingas mašinas mieste. Jiema atiteko sėdmaišiai iš „SBA baldai”. „IBM“ įsteigtas prizas – išmanieji laikrodžiai ir kompiuterio pelės - atiteko komandai „City Switch”, kuri sukūrė programėlę, padedančią apšviesti tamsias miesto vietas ir, reikalui esant, išsiųstų pavojaus signalą.
„#SWITCH! Challange hakatono dalyviai drąsiai pristatinėjo savo idėjas, klausinėjo praeinančių žiūrovų nuomonės apie jas ir skatino išbandyti prototipus. Žavi tai, kad per tokį trumpą laiką komandos sukūrė tokius puikius prototipus, kai kuriuos jų, manau, greitu laiku išvysime rinkoje“, - sako KTU, ne tik įsteigusios vieną iš prizų, bet ir aktyviai prisidėjusio prie šio hakatono organizavimo, atstovas Tomas Proscevičius.
Pagrindinį prizą hakatono laimėtojams įsteigusios pirmosios pasaulyje elektroninė vertybinė popierių biržos „Nasdaq“ atstovų teigimu, Lietuva pripažįstama pasaulyje kaip inovatyvi, puikios infrastruktūros ir talentingų kvalifikuotų specialistų šalis. Tai įrodo ir „Nasdaq“ Vilniuje įkūrtas Technologijų ir verslo kompetencijų centras. „Prisidedame prie mūsų šalies ateities, skatindami hakatono dalyvius kurti ir savo idėjas įgyvendinti praktiškai“, - sako Nasdaq Baltijos rinkos Komunikacijos vadovė Audronė Ranonytė.
Komisiją sudarė du KTU atstovai Leonas Balaševičius ir Edmundas Šalna KTU, taip pat Martynas Matekonis iš „Startup Highway“, bei du elektroninės biržos „Nasdaq“ atstovai - Peter Bargenwald ir Žygimantas Kocius.
Verslumą ir eksportą šalyje skatinanti VšĮ “Versli Lietuva” - #SWITCH! Challange partneris - nuolat organizuoja hakatonus, nes šis formatas yra geras būdas suburti naujas startuolių komandas, testuoti įvairias idėjas ir kurti technologines naujoves. Per paskutinius penkerius metus „Versli Lietuva” tiek savarankiškai, tiek su partneriais, surengė daugiau nei 20 hakatonų. Dalis hakatonuose susikūrusių komandų ir po renginių tęsia veiklą. Vieni sėkmingiausių pavyzdžių – pavasarį hakatone dalyvavę ir robotą „Sidewalk“ sukonstravę vaikinai, neseniai pasirašė sutartį su „DHL Lietuva“ dėl šio roboto kaip inovatyvios reklamos platformos naudojimo. Prieš kelerius metus hakatone susikūręs startuolis „TrackDuck“ yra pritraukęs 200 tūkst. eurų investiciją. Sėkmingai veikia ir 2012-aisiais hakatone kalbų mokymo programėlę „Bliu Bliu“ sugalvojusi komanda.