ES pirmininkaujančios Švedijos atstovas pranešė, jog valstybių narių atstovai pritarė susitarimui.
Dabar tikimasi, kad energetikos ministrai uždegs galutinę žalią šviesą per susitikimą Briuselyje antradienį.
Vokietija, viena didžiausių pasaulyje automobilių gamintojų, suerzino savo partneres ES blokuodama susitarimą, kuris jau buvo patvirtintas pagal standartinį bloko teisės aktų priėmimo procesą.
Vidaus degimo variklių uždraudimas yra labai svarbus siekiant ambicingų ES siekių iki 2050 metų tapti „klimato kaitos atžvilgiu neutralia“ ekonomika, kurios šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija būtų lygi nuliui.
Vokietija blokavo susitarimą paskutinę akimirką, ragindama taikyti išimtį automobiliams, varomiems sintetiniais degalais, nes Berlyno koalicinės vyriausybės nesutarimai pakenkė ES procesui.
Degalai, kuriems Vokietija pageidavo išimties, vis dar kuriami ir turėtų būti gaminami naudojant mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančią elektros energiją, tačiau aplinkosaugininkai tam prieštarauja.
Vokietijos kancleris Olafas Scholzas (Olafas Šolcas) pasidavė savo liberalių partnerių spaudimui išlaikyti jo trapios koalicijos, kurioje taip pat yra žalieji, vienybę ir ragino padaryti išimtį degalams, kurie leistų pratęsti vidaus degimo variklių naudojimą.
Parengusi svarbaus susitarimo tekstą, Europos Komisija mėgino rasti būdų išeiti iš aklavietės su Berlynu, surengdama kelias savaites trukusias derybas su Vokietijos susisiekimo ministerija.
Šeštadienį ES ir Berlynas pasveikino susitarimą dėl ginčo sprendimo.
Vokietijos transporto ministras susisiekimo ministras Volkeris Wissingas (Volkeris Visingas) pareiškė, kad transporto priemonės su vidaus degimo varikliais galės būti registruojamos ir po 2035 metų, tačiau tik tuo atveju, jei jos naudos anglies dioksido neišskiriantį kurą.