• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sostinės savivaldybė plečia visuomeninio transporto tinklą – kitąmet keleiviai mieste galės ne tik važiuoti autobusais, bet ir plaukti laivais Nerimi. Upėje iš viso ketinama įrengti 14 naujų prieplaukų.

Sostinės savivaldybė plečia visuomeninio transporto tinklą – kitąmet keleiviai mieste galės ne tik važiuoti autobusais, bet ir plaukti laivais Nerimi. Upėje iš viso ketinama įrengti 14 naujų prieplaukų.

REKLAMA

Miesto taryba tai numatančius teisės aktus priėmė trečiadienį. Planuojama, kad elektra varomas viešasis vandens transportas Nerimi vykdys reguliarius reisus. Skaičiuojama, kad vieno maršruto trukmė sudarys apie 45 min.

Į sostinės viešojo transporto sistemą laivai bus integruoti trimis etapais – kitąmet pirmasis maršrutas numatomas nuo Žirmūnų paplūdimio per Šilo, Karaliaus Mindaugo, Baltąjį tiltus iki šalia Seimo esančios Nepriklausomybės aikštės (susisiekimo jungtis Žirmūnai–Žvėrynas) su 6 prieplaukomis-stotelėmis.

Antruoju etapu jų tinklas šioje jungtyje bus plečiamas, įrengiant papildomai dar 6, trečiuoju etapu bus kuriama jungtis Žvėrynas–Vingio parkas, įrengiant papildomas 2 stoteles.

REKLAMA
REKLAMA

Tikimasi, kad baigus pirmą etapą per sezoną laivais bus pervežama virš 69 tūkst. keleivių, antrąjį – virš 83 tūkst., o įrengus visas jungtis – apie 95 tūkst. keleivių.

REKLAMA

Visuomeninė laivyba turėtų būti pradėta vykdyti kitų metų vasarą, sezonas truktų nuo gegužės iki spalio mėnesio, priklausomai nuo orų.

Persėsti iš laivo į autobusą bus galima Žaliojo tilto stotelėje, kur darbo dieną atliekama apie 36 tūkst. kelionių.

Anot savivaldybės, visuomeninė laivyba augins sostinės turizmo sektorių, gerins susisiekimą ir prisidės prie taršos mažinimo. Iki 2030 m. Vilnius yra įsipareigojęs 80 proc. sumažinti anglies dvideginio emisijas.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip prieš tarybos posėdį žurnalistams sakė meras Valdas Benkunskas, pokyčiai padės geriau išnaudoti Neries krantinės potencialą ir pastarųjų metų investicijas.

Be to, mero teigimu, viešasis vandens transportas, kaip ir sausumos, bus subsidijuojamas savivaldybės biudžeto lėšomis, tam sostinė finansiškai yra pajėgi.

Keleivius plukdys „Vilniaus viešasis transportas“

Paslaugas teiks dalį miesto autobusų maršrutų aptarnaujanti bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT). Sutartį savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ turės pasirašyti iki 2025 m. kovo 1 d., ji bus sudaryta 10 metų laikotarpiui su galimybe pratęsti dar penkeriems. Laivybai reikalingą infrastruktūrą prižiūrės „Grinda“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad galėtų efektyviai teikti paslaugas, VVT planuoja įsigyti 4 naujus laivus. Sostinės tarybos nutarimu, šių įsigijimų sandoriai bendrai negali viršyti 4 mln. eurų (be PVM).

Sutarčiai sudaryti reikės gauti Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko sutikimą.

Keleivių vežimo vidaus vandenų transporto priemonėmis paslaugų planuojama bendra metinė rida siekia 90 tūkst. km. Ji gali būti didinama ne daugiau kaip 50 proc. arba mažinama ne daugiau nei 30 proc.

REKLAMA

Nustatyti bilietų įkainiai

Norintieji keliauti laivais galės pirkti tik 90 minučių trukmės bilietus, su kuriais galima bus keliauti ir autobusais. Juos įsigyti galima bus mobiliojoje aplikacijoje „Judu“ arba savitarnoje. Įprasto 90 minučių elektroninio bilieto kaina sieks 3 eurus, o bilietą perkant laive – 4 eurus.

Pusantros valandos bilietus su nuolaida gyventojai galės įsigyti tomis pačiomis sąlygomis kaip ir keliaudami autobusais – 50 proc. (kainuos 1,5 euro) taikoma moksleiviams ir studentams, 80 proc. (0,6 euro) nuolaida – vyresniems nei 80 metų gyventojams bei kitais įstatymų atvejais.

Numatoma galimybė įsigyti ir šeimos bilietą – elektroniniu formatu jo kaina siektų 7 eurus, o perkant laive – 9 eurus.

Nauja bilietų rūšis įvedama nuo kitų metų sausio 1 d.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų