„Praėjusiais metais prasidėjęs rekordinis viešojo transporto atnaujinimas nesustoja. Beveik prieš metus į gatves išleidome pirmuosius naujus autobusus, kurių šiandien turime tiek, jog jų nepastebėti neįmanoma. Naujaisiais autobusais vilniečiai jau dabar keliauja patogiau, saugiau ir greičiau, o papildžius parką troleibusais, viešasis transportas taps dar modernesnis bei patrauklesnis. Neabejotinai kitas žingsnis – elektrinis transportas, netrukus skelbsime konkursą pirmiesiems elektriniams autobusams įsigyti“, – viešojo transporto atnaujinimo tempais džiaugiasi Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
41 naujo troleibuso pirkimas įvyko praėjusiais metais, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ pasirašius troleibusų pirkimo sutartį su gamykla „Solaris Bus&CoachS.A“, kuri Vilniui gamina ir 150 naujų autobusų. Planuojama, kad per lapkritį sostinę pasieks 5 nauji troleibusai, kurie papildys 2 Saulėtekis–Žygimantų g.–Stotis ir 19 Pašilaičiai–Konstitucijos pr.–Antakalnis–Saulėtekis troleibusų maršrutus. Iš viso iki metų pabaigos planuojama sulaukti 30 naujų troleibusų, o likusieji 11 atvyks 2019 m. žiemą.
„Troleibusų atnaujinimas yra būtinas – patys tai atvirai pripažįstame, o taip pat tokių komentarų itin dažnai sulaukiame ir iš pačių viešojo transporto keleivių. Naujos kartos troleibusai „Solaris“ yra modernūs, ekonomiški ir pritaikyti šiandieniniam miesto keleiviui. Juose bus galima naudotis nemokamu belaidžiu internetu, įkrauti išmaniuosius įrenginius, taip pat naujuose troleibusuose veiks šiuolaikiškos šildymo ir vėdinimo sistemos, o tai yra vieni tų elementų, kurie itin svarbūs keleivių patogumui“, – sako UAB „Vilniaus viešasis transportas“ direktorius Rimantas Markauskas.
Naujuose „Solaris“ troleibusuose yra įdiegta ir moderni elektrinė „Škoda“ pavara, specialiai pritaikyta troleibusų elektros tinklui Vilniuje – stabdant troleibusą dalis elektros energijos iš variklio bus sugrąžinta į tinklą, o tai padės kontroliuoti ir taupyti elektros energiją bei sąnaudas.
Naujųjų troleibusų dizainas išliks toks pat kaip ir dabar, dviejų spalvų – geltonos ir raudonos spalvos, kurios intarpai atitiks oficialią raudoną Vilniaus miesto spalvą, kuria dažomi ir visi autobusai.
41 naujo troleibuso pirkimo vertė 15,8 mln. eurų. Įsigijimo finansavimui panaudotos Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ lėšos. Įgyvendinus visą sostinės viešojo transporto atnaujinimo projektą, seniausi Vilniuje eksploatuojami autobusai bus vos penkerių metų.