Prieš Lietuvoje vykusį Europos vyrų krepšinio čempionatą išdygusi arena dabar dėl kai kurių krepšinio varžybų patiria nuostolių. Didesnį pelną neša tik Šiaulių arenoje vykstantys renginiai. Nors renginių kasmet surengiama tiek pat, lankytojų srautai mažėja. Arenos valdytojai pripažįsta, kad be Savivaldybės mokamo koncesijos mokesčio verstis būtų nelengva.
Krepšinį apleido ir federacija, ir sirgaliai
„Iki Europos krepšinio čempionato Lietuvos krepšinio federacija garsiai šaukė, kad ruoštumėmės, kad verstumėmės per galvą. Arena buvo pastatyta, čempionatas praėjo, o federacija mus pamiršo. Geidžiamiausias ir mėgstamiausiais Lietuvos sporto produktas yra Lietuvos krepšinio vyrų rinktinė. Mes tą produktą pirmą ir paskutinį kartą Šiauliuose turėjome 2007 metais, per arenos atidarymo šventę, kai lietuviai žaidė su švedais“, – dėstė G. Radavičius.
Pasak pašnekovo, atslūgo ir vietinių sirgalių susidomėjimas „Šiaulių“ ekipos žaidimu. „2007-2009 metais, kai komanda kovodavo dėl medalių, į areną susirinkdavo daug žmonių. Paskutinius trejus metus krepšininkai nebedemonstruoja tokio gero žaidimo, tad ir sirgalių mažėja. Anksčiau į Šiaulius kelis kartus per metus atvažiuodavo Kauno „Žalgiris“, Vilniaus „Lietuvos rytas“, žmonės susirinkdavo vien pažiūrėti į tuos grandus. Dabar čempionatai vyksta kitaip, todėl ir galingosios komandos atvažiuoja po vieną kartą“, – apie aukštesnio lygio krepšinio stoką Etaplius.lt pasakojo G. Radavičius.
4 geriau nei 20
Pernai abonementų į krepšinio klubo „Šiauliai“ varžybas parduoda 800, šiemet – 500. Į kiekvienas ekipos varžybas sirgaliai nuperka vidutiniškai dar po 200 bilietų.
„Nupirkta 200 bilietų, bet varžybos turi įvykti ir visas mūsų „fabrikas“ turi veikti. Reikia samdyti keturis žmones, kad jie sudėtų parketą, reikia apsaugos, asistentų bilietų kontrolei, veikia kavinė ir taip toliau. Tokio krepšinio kaštai mums yra nuostolingi“, – areną valdančios viešosios įstaigos generalinis direktorius sako, kad pelno sunku tikėtis, kai 5 tūkst. žiūrovų talpinančioje arenoje susirenka apie tūkstantį žiūrovų.
Tiesa, į Šiaulius žaisti atvykstantys didieji krepšinio klubai atperka kone viską. „Statistika labai juokinga. Atvažiuoja „Žalgiris“ ir parduodama apie 2 tūkst. bilietų. Vadinasi reikia 10 paprastų mačų, kur žaidžia „Šiauliai“, kad atsvertų tokį populiarumą. Tad finansine prasme geriau keturi „Lietuvos ryto“ ir „Žalgirio“ mačai, negu 20 rungtynių su kitomis komandomis“, – juokavo G. Radavičius.
Šiaulių arena ėmė ieškoti ir kitų sporto alternatyvų, pašnekovas šypsosi, kad čia greičiausiai dar nesurengtos tik ledo ritulio varžybos. Metų pradžioje arenoje vyko Deviso taurės mačas Lietuva-Kipras, visai neseniai surengtos tarptautinės konkūrų varžybos, ką tik baigėsi tarptautinis jaunių tinklinio rinktinių turnyras.
Renginių tiek pat, lankytojų mažiau
Pernai ir užpernai Šiaulių arenos didžiojoje salėje surengta vidutiniškai po tiek pat – 100 – renginių, tačiau lankytojų per metus sumažėjo apie 15 proc. „Statistiką labiausiai iškreipia krepšinis. Bet jei tokia tendencija laikysis ir toliau, po kelių metų gali būti labai liūdna. Jei nebegalėsime surinkti lankytojų, tada nebeatvažiuos koncertai“, – svarstė pašnekovas. Jo manymu, kartu su Šiauliuose mažėjančiais gyventojais, mažėja ir renginių lankytojų.
Pasak arenos vadovo, Šiauliai negali konkuruoti su Vilniumi ar Kaunu, turinčiais gerokai didesnes arenas. „Pagal savo mastelį mes negalime pasikviesti labai aukštos prabos žvaigždžių, nes įsivaizduokite, kiek tada reikėtų mokėti už bilietą. Pas mus atvyksta tokie atlikėjai, kuriems užtenka 4-5 tūkst. žiūrovų atneštų pajamų“, – skaičiavo G. Radavičius.
Jo teigimu, Šiauliuose netrūksta plataus spektro renginių. „Šiauliai turi į ką pasižiūrėti, čia atvažiuoja įvairių atlikėjų, grupių ir pasirodymų. Negana to, šiemet arena pradėjo ne tik kviesti renginius, bet ir pati juos organizuoti. Bet reikia pripažinti, kad užtikrintą pelną mes gauname areną išnuomoję renginių organizatoriams“, – Etaplius.lt tvirtino G. Radavičius.
Be paramos būtų riesta
Anot pašnekovo, šiauliečių turima arena skiriasi nuo Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos, nes Šiaulių arena – multifunkcinis kompleksas. Šiaulių arenoje yra įsikūrusios 20 įmonių, kasdien čia į darbą ateina per 100 žmonių, veikia treniruočių salė, krepšinio akademija, pirčių kompleksas, kavinė. Pernai mažoji arenos salė buvo užimta 165 dienas. Nepaisant to, arenos valdytojai pripažįsta, kad Savivaldybės mokamas koncesijos mokestis yra gyvybiškai svarbus.
„Jei negautume koncesijos mokesčio – neišgyventume. 2006 metais, prieše krizę, pasirašėme sutartį, tada viskas buvo kitaip – kitos vandens, elektros kainos. Vėliau viskas pabrango, o mums surinkti didesnes pajamas ne taip paprasta“, – konstatavo G. Radavičius.
Šiaulių miesto savivaldybė kasmet sumoka apie 740 tūkst. litų koncesijos mokesčio.