Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovo Povilo Drižo, jeigu bus taikomos ribojimo priemonės įdarbinti vairuotojus užsieniečius, tarptautinių krovinių logistikos grandinė gali susidurti su rimtomis krovinių tiekimo problemomis.
„Suprantame, kad Lietuvoje yra nedarbo problema ir palaikome racionalias iniciatyvas spręsti šį klausimą. Tačiau profesionalių vairuotojų iš užsienio ribojimas patekti į šalies darbo rinką nedarbo problemos niekaip neišspręs – tam paprasčiausiai nėra racionalių prielaidų“, – pranešime teigė P. Drižas.
Jo teigimu, iš beveik 260 tūkst. šalyje registruotų bedarbių, tik 0,6 proc. turi reikiamas C ir CE vairavimo kategorijas ir mažiau nei 0,1 proc. nurodo ieškantys tarptautinių krovinių vairuotojo darbo.
Anot P. Drižo, vadovaujantis praėjusių metų Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įsakymu, kvota gali būti didinama, jeigu įdarbintų užsieniečių skaičius viršija 70 proc. patvirtintos metinės kvotos dydžio.
Lietuvos migracijos informacinės sistemos duomenimis, šių metų gegužę vilkikų vairuotojams skirtos kvotos panaudojimas jau buvo pasiekęs beveik 85 proc., kai tuo metu statybos sektorius išnaudojo 37 proc., pramonė – 16 proc., žemės ūkis – 0,9 proc. kvotos.
Šiems metams patvirtinta kvota leidžia įdarbinti 11,6 tūkst. tarptautinę kvalifikaciją turinčių vairuotojų iš trečiųjų šalių, tačiau P. Drižas sako, kad reikėtų bent dukart daugiau.
Didesnis vairuotojų poreikis darbo rinkoje atsirado pernai rugpjūtį įsigaliojus Mobilumo paketo reikalavimui, pagal kurį visi Lietuvoje įdarbinti vairuotojai kas 3-4 savaites grąžinami į įmonės įsisteigimo šalį arba gyvenamąją vietą.
Siekiant užtikrinti nenutrūkstamą veiklą iš reiso grįžusius vairuotojus privalomam poilsiui, juos turi pakeisti jau pailsėję kolegos, todėl vairuotojų rezervas išaugo. TTLA duomenimis, iki Mobilumo paketo reikalavimų vienam vilkikui aptarnauti statistiškai reikėjo 1,5 vairuotojo, dabar – 2,5.