Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, pastarieji metai transporto sektoriui yra itin sudėtingi, kyla vis daugiau iššūkių, o dabartinė situacija – net ne kritinė, o ekstremali dėl tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų trūkumo.
„Profesionalių vilkikų vairuotojų trūkumas vis labiau trikdo logistikos grandines. Vežėjai yra privesti vėluoti su užsakymų pristatymais klientams, dėl to turi mokėti baudas ir delspinigius, su jais vis dažniau yra nutraukiamos sutartys dėl netesybų. Tuo tarpu vilkikai vis dažniau stovi tušti, o bankams verslas turi dengti kreditorinius įsipareigojimus. Ir tai – ne pabaiga. Situacija kaista kasdien. Neatmetame, kad gali kartotis Jungtinės Karalystės scenarijus, kai ims trūkti kai kurių būtinų prekių pristatymai, o kai kurių sutrikimus pradedame pastebėti ir dabar“, - sako Z. Buivydas.
Pasak jo, ši problema nuolat aštrėja po to, kai socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė neskyrė papildomai 15 tūkt. kvotų, kurios būtų leidusios paprasčiau įdarbinti vilkikų vairuotojais piliečius ne iš ES šalių.
Asociacijos viceprezidento Vyto Bučinsko teigimu, apmaudu, kad ne visos institucijos girdi ir supranta transporto ir logistikos sektoriaus bendruomenę.
„Šiuo metu mūsų sektoriui kaip niekad reikalinga valdžios instituciją pagalba, įsiklausymas ir supratimas, kad negalima sugriauti to, kas buvo kurta visą Nepriklausomybės laikotarpį. Transporto sektorius yra ne tik viena stipriausių pramonės šakų mūsų šalyje, bet ir išskiria tuo Lietuvą iš kitų valstybių. Tad Vyriausybė turėtų pagaliau išgirsti ir pradėti kalbėtis“, - sako V. Bučinskas.
Pasak jo, Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė galėtų bent jau pabandyti šiek tiek sustabdyti transporto verslų kraustymąsi į kitas šalis, pavyzdžiui, Lenkiją, Belgiją, Olandiją, Vokietiją, kur šiai verslo sričiai yra kur kas palankesnės sąlygos veikti.
Transporto ir logistikos sektorius yra svarbi strateginė Lietuvos ūkio šaka, šiuo metu sudaranti apie 13,3 proc. visos šalies BVP. Šiame sektoriuje dirba per 77 tūkst. tolimųjų reisų vairuotojų ir daugiau kaip 100 tūkst. įvairių sričių darbuotojų.
Lietuva pagal transporto ir saugojimo sektoriaus indėlį į bendrąją pridėtinę vertę pirmauja visoje Europos Sąjungoje (ES) ir beveik 2,6 karto viršija ES vidurkį.
Asociacija „Linava“, įkurta 1991 metais spalio 4 d., vežėjų interesus atstovauja ir už Lietuvos ribų – ji priklauso tarptautinei kelių transporto sąjungai (IRU, Worl Road Transport Organisation).