Lėtėjantis Europos Sąjungos ūkio augimas, brangstantys degalai, nauji konkurentai jau pradėjo riesti į ožio ragą transporto sektorių.
Niūrios ekonomistų prognozės vežėjams ėmė pildytis, o patys vežėjai vis dar augina plėtros sparnus: didina transporto parką, pasirašo lizingo sutartis, dairosi į naujas rinkas.
6000 vežėjų įmonių, 33000 sunkiasvorių transporto priemonių - apie 20 proc. augimas nuo 2006 metų (19,8 ir 20,5 atitinkamai). Pagal ekonomistų logiką - lėtėjant ūkiui, mažės krovinių, taigi mažės ir darbo vežėjams.
O Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vadovas Algimantas Kondrusevičius sako, kad vežėjai traukiasi iš rinkos - ši tendencija juntama dar nuo pernai ir turėtų išlikti visus metus, rašo „Verslo žinios“.
„Šiemet rinka stabilizuosis - blogąja prasme. Įmonės daug atsargiau vertins plėtros galimybes, naujos, įdirbio ir patirties neturinčios bendrovės juo labiau turės peržvelgti planus. Dauguma jų bus priverstos išeiti iš rinkos arba iki galo kankintis, o paskui numirti“, - nelinksmą padėtį apibūdino A. Kondrusevičius.
Anot jo, prastus metus daugiausia lems sulėtėjęs visos ES ekonomikos augimas ir nauji dalyviai - rumunai ir bulgarai, - Europoje siūlantys mažesnes kainas.
Pasak jo, įtampą sukėlė ir didžiulis transporto parko augimas - nuo įstojimo į ES maždaug po 20-30 proc. kasmet. Tai lėmė vairuotojų trūkumą, suprastėjo darbo jėgos kokybė.
A. Kondrusevičius tvirtina, kad vis daugiau vežėjų mėgina permesti veiklą į Rytus. Tiesa, šioje rinkoje jau dirbantys vežėjai konstatuoja nuolat susiduriantys su problemomis dėl atsiskaitymų.