Pasak transporto ir logistikos bendrovės „Telmento transportas“ vadovo bei Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidiumo nario Artūro Telmento, Lietuvos vežėjams tai įgyvendinti būtų sudėtinga.
„Visų pirma tam, kad būtų galima vežti naftos produktus, reikalingos specialios cisternos. Lietuvos transporto įmonės dėl per menko bankų finansavimo tiesiog neprisipirks pakankamo jų kiekio, kad būtų įmanoma perimti vežamus geležinkeliais krovinių kiekius“, – BNS sakė A. Telmentas.
„Tai labai didelė blogybė, valstybė labai neatsakingai elgiasi verslo atžvilgiu. Sugadinti santykius galima greitai, o atstatyti juos bus labai sudėtinga“, – tvirtino jis.
„Linavos“ prezidentas Romas Austinskas pabrėžė, kad naftos produktų ir trąšų vežimas vilkikais būtų ekonomiškai nenaudingas.
„Kol kas tai net nėra svarstoma. Tai būtų visiškai kitokios pervežimų kainos, visiškai kiti skaičiai. Teoriškai šiuos srautus perimti būtų galima, bet ar tokie kroviniai konkuruotų rinkoje, sunku pasakyti“, – BNS sakė „Linavos“ prezidentas.
Baltarusija trečiadienį paskelbė, kad nuo vasario 7 dienos įveda draudimą tranzitu iš Lietuvos per Baltarusiją geležinkeliais vežti naftos produktus ir trąšas.
„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ vertina galimybes šiuos krovinius vežti per Lenkiją. Anot bendrovės, iš Lietuvos per Baltarusiją daugiausiai vežami naftos produktai, trąšos, juodieji metalai. Naftos produktus ir azoto trąšas į Ukrainą gabena „Orlen Lietuva“ ir Jonavos „Achema“.