• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastarasis dešimtmetis Lietuvos verslui pažėrė daug galimybių pakilti bei suklestėti, tačiau šiandien, ekonominio nuosmukio metu, daugeliui įmonių tenka susidurti su rimtais iššūkiais ir grėsmėmis. Kas yra verslo pamatas ir kas gali padėti išsilaikyti verslui ne tik auksiniais, bet ir krizės laikais?

REKLAMA
REKLAMA

10 metų Lietuvos ir tarptautinėje rinkoje sėkmingai veikiančios įmonės atstovai teigia, kad šis pamatas – tai profesionali komanda, kokybės siekis ir vizija, skatinanti ieškoti optimalių sprendimų bet kokiu laikmečiu.



Verslo pagrindas – ilgametis darbuotojas

REKLAMA

Kiekvienus papildomus metus toje pačioje įmonėje išdirbęs darbuotojas tampa vis vertingesnis. Šią paprastą tiesą šiandieniniai Lietuvos darbdaviai dažnai ignoruoja, tikėdami, kad tik pirmuosius mėnesius naujas darbuotojas atiduoda savo jėgas darbui, o vėliau, paskendęs darbinėje rutinoje, aptingsta. Ekspertų teigimu, didelė ir dažna darbuotojų kaita rodo aiškios įmonės strategijos, vizijos ir tinkamų prioritetų nebuvimą.

REKLAMA
REKLAMA

Šiemet savo veiklos dešimtmetį mininčios „Vilniaus margarino gamyklos“ gamybos vadovas Dainius Bulota didžiausiu laimėjimu vadina tai, kad dar įmonės įkūrimo pradžioje suburtas darbuotojų branduolys iš esmės nesikeitė visus tuos metus. Net ir didžiojo ekonominio pakilimo metu, kai rinkoje buvo didžiulis darbuotojų trūkumas, gamyklai pavyko išlaikyti savo darbuotojus.

„Vadovams būtina suprasti, kad verslui užaugti, klestėti ir išsilaikyti padės ne gamybos įrenginiai ar kompiuteriai, o kartu susitelkę žmonės. Darbuotojai kur kas labiau linkę dalintis atsakomybe, nei vadovai tikisi. Jie yra verslo pagrindas ir stiprybė“, – sako gamybos vadovas Dainius Bulota.



Produktyvaus bendradarbiavimo pagrindas – vieninga vidinė ir išorinė komunikacija

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nežiūrint įmonės gyvavimo trukmės ar ekonominės šalies bei pasaulio situacijos, profesionalus verslas išlaiko tuos pačius bendradarbiavimo su klientais ir partneriais akcentus. Neįmanoma kalbėti apie ilgalaikį produktyvų bendradarbiavimą, jei nebus vieningos vidinės ir išorinės komunikacijos - Kokios įmonės vertybės yra deklaruojamos viešai, ir kokios yra svarbios įmonės viduje.

REKLAMA

Pasak logistikos vadovo Arūno Glušinsko, rimtai partnerystę vertinantis klientas visada pasidomės ne tik įmonės reputacija rinkoje bei jos visuomenei bei verslo pasauliui paleidžiamomis žinutėmis, bet ir vidine jos virtuve, t. y. vidiniais įmonės santykiais, įmonės vizija ir kryptingu judėjimu jos link.

„Per 10 metų darbo su klientais įsitikinau, kad produktyvaus bendradarbiavimo pagrindas yra įmonės viduje, komandoje. Kai pažįsti įmonės darbuotojus, žinai jų stipriąsias puses, kai visi įmonės darbuotojai suinteresuoti rezultatais, tuomet ir bendravimas su klientais ir partneriais tampa atviresniu, lankstesniu, orientuotu į ateitį ir perspektyvas. Joks mechanizmas neveiks, jei mes neįvertinsim net mažiausių detalių svarbos“, – sako gamyklos logistikos vadovas Arūnas Glušinskas.



Kokybė ir judėjimas pirmyn

REKLAMA

Kokybė – lemiamas faktorius norint sėkmingai konkuruoti dabartinėmis rinkos sąlygomis. „Kokybė - visada prioritetas, nesvarbu, kiek metų būtum versle – vienerius ar dešimt metų. Kalbėdami apie kokybę mūsų gamykloje, mes kalbame ne tik apie kokybišką rinkoje paklausų produktą, bet ir apie kokybiškus ryšius tarp įmonės administracijos ir gamybos, įmonės ir jos parnerių, įmonės ir jos klientų, įmonės ir visuomenės“, - sako kokybės vadovė Ligita Verbylienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tuo metu, kai prieš dešimtmetį atėjome į Lietuvos rinką, tikėtis finansinės sėkmės buvo logiška, nes konkurencijos beveik nebuvo. Tačiau, jei į verslą ateini tik dėl pinigų, vadinasi – ateini laikinai. Būtina nuolat orientuotis į augimą, išlaikant aukščiausią kokybę“, - tvirtina gamyklos finansų direktorius Andrius Drazdys.

REKLAMA

Kolegoms pritaria ir logistikos vadovas Arūnas Glušinskas: „Įmonė negali būti kaip „stovintis vanduo“, net po 10, 20 ar 30 metų. Patirtis kaip tik įpareigoja pasiūlyti rinkai naujų idėjų ir sprendimų, ypač sudėtingiausiomis ekonomikos sąlygomis. Būtina judėti į priekį ir matyti plačiau. Apie kokią rutiną ar sąstingį galime kalbėti, jei kaskart galima atrasti naujų galimybių“.

„Dešimties metų „Vilniaus margarino gamyklos“ veiklos patirtis leidžia įvardinti, kas turėtų būti kiekvieno verslo prioritetai – tai komanda, kokybė ir aiški vizija, ko link einama“, - sako įmonės generalinis direktorius Darijus Taraila.



Vilniaus margarino gamykla

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų