Etiketo taisyklės praranda ankstesnę svarbą. Formalios pareigos ir procedūros varžo individualistinę šių laikų dvasią, rašo „Inc.“ Vis dėlto etiketas tam tikrose srityse tvirtai užėmė savo pozicijas ir nesiruošia jų apleisti. Viena jų – verslo santykiai. Tokios komunikacijos priemonės kaip „Skype“, „Facebook“ ar „Linked In“ trina ribą tarp deramo elgesio ir chamizmo, todėl retkarčiais tampa sudėtinga nuspręsti kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje.
Pagrindinė etiketo paskirtis – leisti žmonėms pasijausti maloniai. Didžioji dalis etiketo taisyklių yra sukurtos ne šiaip sau, jomis yra siekiama užtikrinti komfortabilią bendravimo aplinką. Pateikiame jums keletą pagrindinių verslo etiketo normų.
Nusiųskite padėkos laišką
Reikia tikėtis, kad padėkos laiškų tradicija gyvuos amžinai, nes ji leidžia atskirti tuos asmenis, kurie į reikalą žiūri rimtai ir išmano verslo žaidimo taisykles, nuo likusios masės. Visiškai nesvarbu ar jūs apsilankėte pokalbyje dėl darbo ar pateikėte verslo pasiūlymą, o galbūt pavalgėte skanius verslo pietus, nepatingėkite ir išsiųskite trumpą padėkos laišką, kuris leis kitai šaliai geriau jus įsidėmėti.
Vardas reiškia viską
Žmogui jo vardas yra vienas maloniausių žodžių pasaulyje. Pasistenkite įsiminti savo klientų, verslo partnerių ir darbuotojų vardus. Pasidomėkite kiekvieno darbuotojo vardu ir pareigomis, nepriklausomai nuo jo statuso įmonėje. Tokiu būdu užsitikrinsite tam tikrą pavaldinių pagarbą.
Bendraudami su užsieniečiais pasistenkite išsiaiškinti jų vardų rašybą ir tarimą, nes iškraipytas vardas gali sugadinti geriausius ketinimus. Be to nepamirškite, kad jums tik išimtiniais atvejais leidžiama į pavaldinius, kolegas, verslo partnerius ar klientus kreiptis pravarde.
Lifto taisyklė
Kartais verslo susitikimus tenka rengti už jūsų biuro ribų. Pasibaigus tokiam susitikimui pasistenkite nesidalinti savo įspūdžiais su kolegomis tol kol liftas nepasiekė pirmojo aukšto ir jūs nepalikote pastato, kuriame vyko pokalbis. Gali skambėti paranojiškai, tačiau atsarga gėdos nedaro, verčiau lukterėti ir nerizikuoti savo reputacija.
Sutelkite dėmesį į pašnekovą
Šiais laikais akys nuolat blaškosi tarp įvairiausių prietaisų ekranų. Telefonai, elektroninis paštas ir svarbios naujienos konkuruoja dėl jūsų dėmesio, tačiau bet kokio pokalbio metu svarbiausias turi būti pašnekovas.
Susitikimo, pokalbio ar paskaitos metu elektroninio pašto ar telefono naudojimas demonstruoja nepagarbą. Nė viena naujiena nėra tokia svarbi, kad negalėtų pakentėti keletą ar kelioliką minučių.
Neteiskite
Nė vienas iš mūsų nesame šventasis, kiekvienas turime savo trūkumų ir erdvės tobulėjimui. Vienas iš svarbiausių šių laikų verslo etiketo priesakų: nekritikuokite kitų žmonių elgesio.
Jūs turite teisę prieštarauti vieno ar kito žmogaus sprendimams ir tvirtinti, kad jūsų nuomone problema turi būti sprendžiama pasitelkiant kitokias priemones, tačiau užsitarnausite visų pagarbą, jeigu galų gale pripažinsite, kad nepaisant nesutarimų suprantate, jog visi komandos nariai iš širdies stengiasi rasti geriausią veiksmų planą.
Iš tiesų nėra taip jau sudėtinga kiekvieną veiksmą įvertinti per verslo etiketo prizmę, tereikia pagalvoti, kokias emocijas kitam asmeniui sukels jūsų poelgis.