Dabar verslininkas Kaune valdo ne tik kelis lombardus, bet ir juvelyrinių dirbinių parduotuves. Pasak R. Gulbino, versle yra svarbu ir etiškas elgesys, todėl Seime svarstoma galimybė drausti naktimis dirbti lombardams, kurie dažnai supirkinėja vogtus daiktus, jo verslo nepalies.
„Mums neaktualu, nes mūsų klientai yra žmonės, kurie gyvena šalia. Jie naudojasi laikinomis paslaugomis – mėnesiui arba dviem. Tie klientai yra pastovūs, ir naktimis mums tikrai nėra poreikio dirbti“, – Žinių radijo laidoje „Verslo ritmu“ kalbėjo R. Gulbinas.
Verslininkas prisipažįsta, kad lombardų verslui didelis iššūkis buvo į rinką agresyviai įsiveržę greitųjų kreditų teikėjai, atėmę dalį klientų, bet šiuos praradimus leido kompensuoti verslo diversifikavimas. „Mes nesame vien tik lombardas, tad su ta problema daug nesusiduriame. Kita papildo lombardo veiklą. Žmonių srautas sumažėjęs, paskolų išduodama mažiau, bet yra taip, kaip yra. Kai greitieji kreditai atsirado, jie, aišku, savo klientus susirinko.“
R. Gulbinas pasakoja, kad plėsti lombardų verslą paskatino paslaugų kompleksiškumo poreikis – atnešę senus auksinius papuošalus užstatui vėliau esą žmonės norėdavo atsinaujinti. Taip gimė juvelyrikos verslas. „Kai vienoje vietoje viskas yra, tada lengviau dirbti: kai ir perki, ir parduodi, ir gamini, ir skolini, žmogus randa tai, ko jam reikia. Ta visa gamyba taip ir išsivystė, kad turėtume daugiau ką pasiūlyti“, – pasakojo verslininkas.
Pasak jo, lombardų ir juvelyrikos iš tauriųjų metalų versle bene daugiausia galvą tenka sukti rūpinantis objektų saugumu. Dažnėjantys juvelyrikos parduotuvių apiplėšimai kelia vis daugiau nerimo. „Saugumas yra sunkiausia, nes ta prekė visiems rūpi. Čia tų nutikimų, vagysčių papuola, todėl tai yra sudėtingiausia.“ Papuošalų iš tauriųjų metalų versle sėkmę esą labiau lemia ne konkurencija kainomis ir ypatingais pasiūlymais, o itin glaudus bendradarbiavimas su gerai savo amatą išmanančiais ir didelį meistriškumą pasiekusiais juvelyrais.
„Kai juvelyras susikalba su klientu, tada ir papuošalai gerai gaunasi. Kiekvienas juvelyras turi atrasti savo klientą, o kiekvienas klientas – savo juvelyrą. Tai svarbiau nei tas sugebėjimas gaminti.“ Į juvelyrikos verslą pasinėręs R. Gulbinas pastebi, kad Lietuvoje juvelyrų formuojamos papuošalų iš aukso ir sidabro mados neveikia – daugiau parduodama klasikinių papuošalų. „Klientas ieško naujovių, o mes bandome išpildyti jo pageidavimus. Kad būtų kokios nors mados... Yra tokių naujovių kaip volframiniai žiedai, bet jos daugiau marketinginės.“