Socialinio tinklo „Facebook“ grupėje užvirė diskusija po to, kai vienas asmuo pasidalino, kad plovykla „Švaros broliai“ apgadino jo automobilį ir jokios kompensacijos neskyrė, mat detalė nebuvo gamyklinė:
„Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, sulaužius bamperį, sugadinus diskus, suplėšius plėvelę, jie už tai neatsako?“
Komentaruose žmonės dalinosi panašiomis istorijomis, kai įvairiose plovyklose buvo nulaužti valytuvai ar numeriai, subraižytos durelės ar stogai – vieni teigė kompensaciją iš plovyklų gavę, kiti nurodė, kad taisyti teko patiems.
Plovyklų atstovai tv3.lt portalui įvardijo, kokie automobilių pažeidimai ir dėl ko dažniausiai įvyksta, bei paaiškino, kokiais atvejais žalą atlygina, o kada tai – jau paties kliento kaltė.
Kada didėja automobilių apgadinimo rizika?
Automobilių plovyklos „Švaros broliai“ atstovė Monika Rožytė patikino, kad iš 3,4 mln. nuplaunamų automobilių per metus apgadinimų pačioje plovykloje atsiranda ypač retai.
Pašnekovės aiškinimu, dažniausiai tą lemia anksčiau nepastebėti automobilio gedimai, plovimo taisyklių nesilaikymas, neoriginalios detalės ar netinkamai pritvirtintos įprastos detalės, pavyzdžiui, valytuvai, numerių laikikliai ir pan.
Degalinių ir plovyklų tinklo „Skulas“ projektų vadovas Benas Majauskas paantrino, kad kartais atvažiuoja automobiliai su atšokusiais bamperiais, kur yra vietos šepečiui užlįsti, ir plovimo metu jis gali tokias nepritvirtintas detales išrauti:
„Pas mus du kartus buvo atlupti bamperiai, bet taisyklėse nurodyta, kad mašinos turi būti techniškai tvarkingos.“
Pašnekovas paminėjo, kad automobilis gali būti apgadinamas ir dėl plovyklos kaltės. Jis papasakojo, kad buvo atvejis, kai nusidėvėjo ir susmailėjo slenksčio šepečiai, kurie ir taip yra šiek tiek kietesni, tad pradėjo šiek tiek braižyti:
„Taip buvo prieš metus. Kai prasidėjo skundai, mes iškart pakeitėm šepečius, nupoliravome nukentėjusius automobilius.“
O „H2auto“ operacijų vadovas Justinas Buterlevičius paminėjo, kad automobilio apgadinimo pobūdis priklauso ir nuo plovyklos tipo: ar plovykla – automatinė portalinė, ar tunelinė, ar savitarnos bekontaktė.
Anot jo, natūralu, kad daugiausia apgadinimų pasitaiko tose plovyklose, kur automobilis yra veikiamas mechaniškai (šepečiais, šluostėmis):
„Tuomet yra labai svarbu, kad net mažiausios automobilio kėbulo dalys būtų gerai pritvirtintos, lipdukai – neatsilupę, o, jei yra neoriginalių tvirtinamų priedų – jie būtų sumontuoti tinkamai ir tvirtai.“
Išluptos detalės ir subraižymai
„Švaros broliai“ atstovė įvardijo, kad dažniausi apgadinimai plovyklose – tai neoriginalių ar blogai pritvirtintų valstybinių numerių rėmelių arba valytuvų detalių pametimas:
„Suprantame, kad klientui sunku įvertinti, kaip stipriai laikosi šios dalys, tad tokiais atvejais mūsų darbuotojai vietoje nemokamai pakeičia valstybinių numerių rėmelius naujais arba pakeičia trūkstamą valytuvo detalę.“
„H2auto“ operacijų vadovo aiškinimu, mechaniško plovimo metu didėja rizika, kad visos išsikišusios, prastai pritvirtintos ar anksčiau sugadintos automobilio dalys bus nulaužtos ar sulankstytos.
Ir pridūrė, kad yra veikiamas mašinos paviršius, kas lemia „mikro“ subraižymą:
„Po ilgo tokio automobilio plovimo gali prireikti viso kėbulo poliravimo, nes atsiradus „mikro“ įbrėžimams automobilis neblizga ir atrodo negražiai.“
„Skulas“ atstovas atkreipė dėmesį, kad automobilius dažnai subraižo ne patys šepečiai, o ant mašinos pasilikusios kietosios dalelės: purvas, smėlis, žvyras.
„Pavyzdžiui, pas mus plovyklose, prieš įvažiuojant automobiliui, vaikinukai apiplauna su kercheriu visus smėlius.
O tose plovyklose, kur įvažiuojama iškart purvina mašina į tunelį, šepetys paima tą smėlį, tada su tais šereliais ir visu tuo žvyru eina per mašiną ir subraižymo rizika iškart didėja“, – komentavo B. Majauskas.
Kada atlygina žalą, o kada tai – kliento kaltė?
„Švaros broliai“ atstovė nurodė, kad sulaukus nusiskundimų kiekvienas atvejis yra nagrinėjamas individualiai.
„Jeigu tik galime, padedame iš karto plovykloje. Pavyzdžiui, valstybinio numerio rėmelį visada pakeičiame nemokamai, tad klientams nereikia niekur papildomai kreiptis.
Kitu atveju žalos įvertinimui samdome tik nepriklausomus žalų ekspertus, kurie tiksliai įvertina padarytus nuostolius, detalės kokybę, saugumą, ar pažeista detalė priklauso originaliai automobilio komplektacijai ir pateikia situacijos vertinimą, dėl kokios priežasties kilo nurodytas pažeidimas“, – komentavo M. Rožytė.
Ji patikino, kad esant pagrįstai situacijai plovykla visuomet prisiima atsakomybę ir visiškai kompensuoja nuostolius.
Ir pridūrė, kad dalis klientų iš trečiųjų šalių atsisiunčia papildomas apdailos detales (aptakus, „spoilerius“) ir patys juos pritvirtina: „Dažnai šios detalės nėra saugios naudoti bet kokio tipo plovykloje.“
„H2auto“ atstovas išskyrė, kad pažeidimų kompensavimas priklauso nuo to, ar automobilis buvo plaunamas vadovaujantis taisyklėmis ir ar apgadinimai atsirado plovimo metu, ar tai – jau senas pažeidimas, nekokybiškas remontas.
„Jei apgadinimas atsirado plovimo metu – klientui privalo būti atstatyta automobilio būklė į prieš tai buvusią. Jei pažeidimas jau buvo anksčiau – klientas sutinka, o mes padovanojame papildomą plovimą. Šiais atvejais remiamės ekspertų išvadomis“, – kalbėjo J. Buterlevičius.
„Skulas“ projektų vadovas įvardijo, kad žala klientui bus atlyginama visada, jei tai akivaizdžiai bus plovyklos klaida, pvz., nusidėvėję šereliai, įrangos gedimas: „Pavyzdžiui, viena kartą nutrūko diržas ir šepetys nukrito ant automobilio.“
O, jeigu plovimo metu yra nulaužiamos netinkamai pritvirtintos, neoriginalios detalės, anot B. Majausko, žala nėra atlyginama:
„Plovyklos dažniausiai yra pritaikytos gamykliniams automobiliams. Tai, jeigu yra negamyklinių dalių, plovykla už tai jokia nebus atsakinga“.
Įvažiuoja jau subraižyti, bet kaltina plovyklą
„Skulas“ atstovas nurodė, kad kartais klientai mėgina laimę, kad plovykla patvarkytų jų automobilius:
„Būna per dureles eina vienas ištisinis ilgas įbrėžimas arba matosi, kad su durelėm nuimta, net ne palei šepečių aukštį. Tai tokiems mes parodome šepečius, kad toks įbrėžimas plovykloje – nelabai įmanomas.“
„Švaros broliai“ atstovė taip pat paminėjo, kad dažniausiai apgadinimai plovyklose ne atsiranda, o tiesiog pasimato:
„Nuplovus purviną automobilį, ypač, jei jis plaunamas retai, pasimato viskas, kas slėpėsi po nešvarumų sluoksniu – įvairūs įbrėžimai, įlenkimai, smūgių durelėmis paliktos žymės ar korozijos židiniai.“
Tad automobiliai, prieš jiems įvažiuojant į plovyklą, pasak M. Rožytės, yra automatiškai fotografuojami, kad būtų galima įvertinti jų būklę prieš ir po plovimo:
„Pavyzdžiui, turime situacijų, kai klientai atvyksta jau be detalės, o faktą pastebi tik sustoję siurbimo zonoje ir išlipę iš automobilio. Tokiu atveju darbuotojai peržiūri fiksuotą medžiagą ir aptaria kartu su klientais.“
Kaip plovyklose apsaugoti automobilį?
Siekiant išvengti automobilių pažeidimo, „Švaros broliai“ plovyklose veikia automatiniai atstumų jutikliai, kurie nuskenuoja kiekvieną automobilį ir plovimo proceso pradžioje aukšto slėgio vandens srove nuplauna susikaupusį purvą nuo automobilio kėbulo, prieš automobiliui patiriant kontaktą su šluostėmis.
M. Rožytė prieš važiuojant į tunelinę plovyklą pataria patikrinti, ar automobilis – techniškai tvarkingas. O, esant poreikiui keisti detales, rekomenduojama naudoti tik kokybiškas, originalias.
Atstovė vardijo, kad prieš plovimą būtina peržiūrėti automobilio kėbulą, išsikišusias dalis, įsitinkinti, kad jos yra teisingai pritvirtintos.
Pačioje plovykloje nepamiršti išjungti automatinės valytuvų įjungimo funkcijos, uždaryti visus langus, stoglangius, užlenkti veidrodėlius, nuleisti antenas.
„H2auto“ operacijų vadovas paminėjo, kad saugiau automobilį plauti ne mechaniškai (šepečiais, šluostėmis), o bekontakčiu būdu – chemija ir aukšto slėgio vandens srove.
Anot J. Buterlevičiaus, šios dvi plovimo priemonės yra sureguliuotos taip, kad nepažeistų automobilio kėbulo ar kitų detalių, net po daug plovimų neatsiranda „mikro“ subraižymų.
„Plovimo putos yra naudojamos tokios koncentracijos, kad atitirpdytų purvą ir kitas apnašas, tačiau nepažeistų automobilio lako, dažų ar guminių detalių.
Aukšto slėgio vandens srovė sureguliuota taip, kad naudojant pagal rekomenduojamas tvarkas neįmanoma pažeisti automobilio kėbulo“, – dėstė pašnekovas.