Saulė ne tik geriausia ledų ir vaisvandenių pardavėja, bet ir puikiai išjudina leipstančiuosius nuo karščio užsukti į buitinių prekių parduotuves ir įsigyti oro kondicionavimo įrenginius. Jei vieniems nesibaigiantys karščiai gali pridaryti didelių nuostolių, kitiems karštas vasaros metas – pats darbymetis.
Didžiųjų prekybos tinklų bei buitinės technikos prietaisų parduotuvių atstovai tikina pirkėjų stoka nesiskundžiantys, o vasarai prognozuoja ir dar didesnius ledų, vaisvandenių bei oro kondicionierių pardavimus.
Ventiliatoriai iššluoti iš lentynų
Buitinės technikos parduotuvių tinklo „Topo centras“ komunikacijos projektų vadovas Erikas Kundreckas patvirtino, kad mobiliųjų oro kondicionierių pardavimai per pastarąsias karštas savaites išaugo dešimteriopai.
„Jeigu pernai tuo pačiu metu parduodavome dešimt vienetų per savaitę, tai dabar parduodame ir po keliasdešimt“, - skaičiavo pašnekovas. Anot jo, dar paklausesni už kondicionierius tapo ventiliatoriai, kadangi jie pigesni.
„Kalbant apie ventiliatorius, terminas „šluoja iš lentynų“ tikrai teisingas. Jeigu kondicionierių pardavimų skaičiai dar nėra įspūdingi, tai stalinių ventiliatorių per karštas dienas pardavėme daugiau kaip tūkstantį. Jų ėmė trūkti ir sandėliuose, nespėdavo kataloguose pasirodyti ventiliatorių pavyzdžiai, o jų jau nebūdavo pardavime“, - pasakojo E. Kundreckas.
Karštoms vasaros orų prognozėms jau rengiamasi iš anksto – į sandėlius iš gamintojų keliauja ventiliatoriai, todėl tikimasi jų nepristigti.
„Praėjusių metų pamokas išmokome. Pernai jų pritrūkome ne tik mes, bet ir kiti pardavėjai. Šiemet, jeigu lauke bus karšta, tai bent jau viduje žmonės turės kuo atsivėsinti“, - žadėjo buitinės technikos centro specialistas.
Prekes užsako dar vasarį
Parduotuvių tinklo „Elektromarkt“ Komercijos skyriaus produkto vadybininkas Danielis Dubrovinas tikino, kad buitinės technikos centruose ventiliatorių nepritrūko, nes buvo pasirengta iš anksto. Tačiau kiek kitokia situacija susiklostė kalbant apie oro kondicionierius. „Jei jie būtų atvažiavę anksčiau, būtume turbūt daugiau pardavę“, - neslėpė pašnekovas.
Klausiamas, kokių oro kondicionavimo įrenginių pardavimų tikimasi vasaros metu, „Elektromarkt“ atstovas teigė, jog tokių dalykų nesuprognozuosi: „Prieš trejus metus sandėliuose gulėjo tai, kas buvo atvežta 2006 metais. Nebuvo karštos vasaros, nebuvo ir pardavimų. O tik karščiai atėjo – ir viską iškart išpirko“.
Pašnekovo teigimu, didžiausia problema ta, kad ventiliatoriai paprastai iš anksto užsakomi dar vasario mėnesį, tuomet sinoptikai dar negali pasakyti, kokia bus vasara. Todėl, jeigu karščiai prasideda staiga ir užtrunka, gali susiklostyti ir tokia situacija, kad oro kondicionavimo įrenginių gali visiems norintiems ir neužtekti.
Padėtimi pakelti kainas nesinaudoja
Paklaustas apie oro kondicionierių ir ventiliatorių kainas, E. Kundreckas patikino, kad jos dirbtinai pakeltos nebuvo, tačiau nenumatyta šiems prietaisams taikyti ir specialių nuolaidų.
„Kainų tikrai nekeliame naudodamiesi padėtimi. Suprantame, kad ventiliatorių turime ne mes vieni, kam manipuliuoti ir naudotis stichine nelaime, kai kartais karščiai pasiekia ir 37 laipsnius“, - tikino pašnekovas.
Tiek „Elektromarkt“, tiek „Topo centro“ atstovų teigimu, mobilių oro kondicionierių kainos svyruoja nuo tūkstančio iki keleto tūkst. litų, ventiliatorių galima įsigyti už 40-100 litų.
„Ventiliatorių nusipirkti kainuoja kone 10 kartų pigiau nei kondicionierių. Ventiliatorius ekonomiškesnis vietos atžvilgiu. Mūsų klimato juosta leidžia kondicionieriaus nenaudoti visus metus, praktiškai užtenka pasivėdinti vasarą. Kita vertus, kondicionierius perka tie, kurie supranta, kad jie ne tik šaldo, bet ir šildo orą, todėl jį galima naudoti tiek žiemą, tiek vasarą“, - du prietaisus lygino „Topo centro“ komunikacijos projektų vadovas.
Karštį malšina ledais
Vasarą graibstomi ne tik vėdinimosi patalpose įrenginiai, bet ir sezoninės prekės – ledai, vaisvandeniai, mineralinis vanduo.
Anot „Maxima“ atstovės ryšiams su visuomene Olgos Malaškevičienės, ledų per vasarą paprastai nuperkama dešimt kartų daugiau nei žiemą.
„Per pirmąsias birželio dienas, kai buvo labai karšta, ledų nupirkta 160 procentų daugiau nei per pirmąsias gegužės dienas, kai buvo vėsiau. Mūsų pastebėjimu, karštomis vasaros dienomis ledų pirkimai akivaizdžiai pradeda augti penktadienį, kai žmonės daugiau laiko praleidžia lauke. Ledų taip pat daugiau perkama kurortų parduotuvėse. Jeigu lygintume pirmąjį birželio savaitgalį ir antrąjį, tai per pirmąjį, kai buvo karšta, ledų nupirkta penktadaliu daugiau nei praėjusį vėsesnį savaitgalį“, - dėstė „Maxima“ atstovė.
O. Malaškevičienė tikino, kad lietuviai daugiausiai perka lietuviškus ledus, o populiariausia jų rūšis – vanilinis plombyras vafliniame puodelyje.
„Iki“ prekybos tinkle, lyginant balandžio ir gegužės mėnesius, ledų pardavimai padidėjo 79 proc. Komunikacijos skyriaus vadovo Valdo Lopetos teigimu, padidėjusios pieno kainos išaugino ir Lietuvos gamintojų ledų kainas. Jos kilo apie 15 proc., tačiau, kaip tikino „Iki“ atstovas, pardavimai dėl to nesumažėjo, o tik išaugo.
„Populiariausi - Lietuvos gamintojų ledai, iš kurių vieno aiškaus lyderio išskirti negalima. Populiariausia ledų rūšis yra vanilinis plombyras. Šiltomis dienomis padidėja vaisinių ledų (šaldytų sulčių ir šerbetų) pardavimai. Vasaros metu daugiausia parduodama ledų vafliniuose indeliuose (47 proc.), 22 proc. sudaro šokoladu glaistyti ledai ant pagaliuko“, - pirkėjų įpročius, renkantis ledų rūšį, komentavo V. Lopeta.
Per karštį geria girą ir limonadus
Karštu oru pirkėjai, anot „Maxima“ ryšių su visuomene atstovės, labiau nei vandenį ar sultis perka limonadus, girą, šaltą arbatą ir kavą.
„Geriamojo vandens per pirmąsias birželio dienas buvo nupirkta 80 procentų daugiau, nei gegužės pradžioje. Vaisvandenių pirkimų skirtumas – 70 procentų“, - sakė O. Malaškevičienė.
„Iki“ komunikacijos skyriaus vadovas V. Lopeta atkreipė dėmesį, kad visų nealkoholinių gėrimų apyvarta, palyginus su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 10 proc., tuo tarpu alkoholinių gėrimų kainos per metus nepakito.
„Šiemet labai išpopuliarėjo gira, kurios pardavimai žymiai auga lyginant su kitomis gėrimų kategorijomis. Taip pat šiuo metu vis populiaresni tampa alijošių „Aloe“ gėrimai, tačiau Lietuvos gyventojai vis rečiau renkasi šaltos arbatos gėrimus, jų pardavimai krinta“, - teigė V. Lopeta.