Kasmet JAV tiriamas vartotojų pasitikėjimo prekių ženklais indeksas vasario mėnesį nusirito iki 1967 metų žemumų. Šių metų vasarį jis siekė vos 25 punktus iš 100. Tuo tarpu tuo pačiu laikotarpiu pernai indeksas siekė 76 punktus.
Anot ekonomistų, kritimas buvo daug didesnis nei prognozuota. Jų skaičiavimu, vasarį vartotojų pasitikėjimo indeksas turėjo nusiristi iki 35 taškų. Jis skaičiuojamas apklausiant 5000 vartotojų iš visos šalies. Tyrimą atlieka nepriklausoma organizacija „Conference Board“.
Anot tyrėjų, prie vartotojų pasitikėjimo indekso prisidėjo sparčiai blogėjanti padėtis statybų bei automobilių sektoriuose, augantis nedarbas bei kasdien į naujas žemumas besiritančios akcijų rinkos. Artimiausiu metu padėties pagerėjimo nesitikima.
„Šiandieninė situacija, deja, neleidžia pasakyti nieko gera apie ateities perspektyvas. Įmonių pelnai mažėja, kai kurios bankrutuoja, šalyje auga nedarbas – visa tai tikrai neprisidės prie vartotojų pasitikėjimo prekių ženklais indekso augimo“, - sakė „Conference Board“ lyderė Lynn Franco.