AB „Vakarų laivų gamykla“ dukterinė įmonė UAB „Vakarų laivų statykla“ (VLS) pasirašė sutartį su Estijos BLRT-UMM SHIPPING OU kompanija dėl 8-nių sausakrūvių laivų statybos.
Šių laivų projektą pagal VLS techninę užduotį, kuri buvo suderinta su užsakovu, rengė Švedijos kompanija „JEA Shipping“. Švedai prisiėmė atsakomybę įgyvendinti projektą nuo koncepcijos iki pastatyto laivo. Iki šiol Vakarų laivų statykla statė keltus, specialios paskirties laivus, tuo tarpu šis projektas – tai naujas segmentas rinkoje, kuris bus integruotas kompanijos ilgalaikėje veiklos strategijoje.
Laivai, kurių ilgis – 89,9 m., plotis – 15,5 m., bus skirti krovinių gabenimui. Daugiafunkcinės paskirties laivai galės gabenti ne tik birius krovinius ar konteinerius, bet ir medieną bei generalinius krovinius. Daugiau nei 12 mazgų greičiu plaukiančių laivų grimzlė sieks 5,6 m., o pagal krovumą (dedveitas 4300 t) tai bus vidutinio tonažo sausakrūviai laivai.
Pirmojo laivo statyba prasidės 2009 m. sausį, o laivo atidavimas planuojamas 2010 m. pradžioje. Daugiafunkcinių sausakrūvių laivų statybos projektas svarbus tuo, jog po pirmojo laivo statybos pabaigos, vėliau kas tris mėnesius bus pastatyta dar po vieną sausakrūvį laivą. Visi 8-ni transporto laivų grupei priklausantys sausakrūviai laivai užsakovams bus pateikti iki 2011 metų pabaigos. Šiuo metu vyksta projekto derinimas su kvalifikacine bendrove „Lloyd‘s Registrer“ ir darbinės dokumentacijos rengimas.
„Mūsų nuomone, tai labai perspektyvus projektas, nes prekyba pasaulyje nuolat auga, o žemyninė infrastruktūra daugelyje regionų jau „išsisėmė“. Mes patys operuosime laivais tol, kol rasime pirkėją“, – teigė BLRT-UMM SHIPPING OU valdybos narys ir projekto vadovas Markas Bermanas.
UAB „Vakarų laivų statykla“ ir Estijos kompanijos BLRT-UMM SHIPPING OU pasirašytoje sutartyje yra opcija dar 8-iems sausakrūviams laivams, kuri bus patvirtinta 2010 m. Jei pirmų 8-nių sausakrūvių laivų statybos darbai vyks sėkmingai ir rinkos padėtis ženkliai nepasikeis, vėliau į vandenį bus nuleisti dar aštuoni laivai. Vieno tokio krovininio laivo kaina siekia 10 mln. eurų.
Šių metų rugsėjo mėn. Vakarų laivų statykla taip pat užbaigė Kaspijos jūroje naftos gavybos zonoje esančius įrenginius aptarnausiančio laivo „ERSAI 3“ konversiją. Tai jau trečiasis nuolatinio VLS kliento, vienos didžiausių pasaulinių kompanijų, dirbančių dujų ir naftos pramonėje, SAIPEM S.p.A. užsakymas.