Tokie sostinės savivaldybės administracijos siūlymai pristatyti Ekonomikos ir finansų komitetui.
Mėlynoje zonoje siūloma rinkliavą didinti nuo 2,5 eurų iki 5 eurų už vieną valandą, raudonoje – nuo 1,5 eurų iki 3 eurų, geltonoje zonoje didėtų nuo 0,6 euro iki 1,2 eurų už valandą, o žalioje zonoje mokestis didėtų nuo 0,3 euro iki 0,6 euro.
Kaip BNS nurodė Vilniaus savivaldybė, siūlymų teikimas tarybai kol kas atidėtas, tačiau jeigu jie būtų patvirtinti, mėlynosios zonos ribos sumažėtų, o mokestis joje būtų taikomas visą parą.
Tuo metu raudonosios zonos ribos būtų išplėstos, joje rinkliavos taikymo laikas nesikeistų, taip pat pasikeistų geltonosios ir žaliosios zonų ribos, bet mokestis jose būtų taikomas tik darbo dienomis.
„Bendra apmokestinta miesto teritorija nesikeistų, taip pat išnyktų rinkliavos dydžio netolygumai, kai, pavyzdžiui, vienoje gatvės pusėje yra mėlynoji zona, o kitoje – geltonoji. Brangiausioje – mėlynojoje – zonoje rinkliavos dydis būtų toks pat, koks jau kurį laiką taikomas Rygoje“, – atsakyme BNS nurodė savivaldybė.
Anot jos, tokių siūlymų tikslas – reguliuoti transporto priemonių srautus dažno gyventojų susibūrimo vietose, skatinti rinktis alternatyvius transporto būdus, gerinti gyvenamosios aplinkos kokybę, mažinant taršą, geriau valdyti transporto srautus. Pokyčiai nukreipti į tris aspektus: kainų peržiūrėjimą, rinkliavos zonų ribų keitimą ir laiko, kuomet taikomas mokestis už stovėjimą, koregavimą.
„Šiuo metu pėsčiomis ir viešuoju transportu kelionės sudaro po maždaug ketvirtadalį visų kelionių mieste, o automobiliu vyksta kas antra gyventojų kelionė. Taigi nepaisant sparčiai tobulinamos pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūros ir didinamo viešojo transporto patrauklumo, automobilis vilniečiams, renkantis keliavimo būdą mieste, išlieka pasirinkimu numeris vienas“, – teigiama komentare.
Savivaldybės duomenimis, didelėje Vilniaus dalyje šiuo metu apmokestintų parkavimo vietų užimtumas siekia 85 proc. ir daugiau, vairuotojams tenka sukti ratus aplink norimas, bet nuolat užimtas stovėjimo vietas, dėl to didėja tarša, kyla papildomos spūstys piko metu.
„Esamas rinkliavos dydis nepadeda spręsti šios problemos – žaliosios ir geltonosios zonų tarifai nebuvo peržiūrėti ir keisti nuo 2005 metų, o mėlynosios ir raudonosios – nuo 2017 metų“, – tvirtino savivaldybė.
Anot jos, esami mokesčiai už parkavimą nebeatitinka realios ekonominės situacijos ir nemažina stovėjimo vietų užimtumo.