Jei automobilio keitimas nėra įmanomas, iš esmės būdai sutaupyti yra vos keli. Vienas iš jų – tiesiog mažiau važinėti. Tačiau dažnu atveju tai nėra tinkama opcija vairuotojui, nes tiek darbą, tiek namus, tiek parduotuvę pasiekti vistiek teks.
Antras būdas – į automobilį sumontuoti dujų įrangą. Visgi šis būdas tinka tik benzininių automobilių naudotojams. Juolab, dujų įranga – maždaug 800 eurų siekianti investicija, kuri galimai atsipirks po maždaug 50 tūkst. kilometrų.
Trečiasis būdas – transporto priemonės galios didinimas. Tai opcija, kuria gali pasinaudoti tiek dyzelinių, tiek benzininių automobilių savininkai, o paslaugos kaina gerokai mažesnė nei dujų įrangos. Tiesa, šis būdas yra vis dar apipintas mitais.
Taigi, kodėl lietuviai taip įtariai žiūri į automobilio galios didinimą? Nemaža dalis vairuotojų yra įsitikinę, kad tik tai, ką sukūrė originalus automobilio gamintojas gali veikti tinkamai. Esą ir taip puikiai naudojimui skirto daikto tobulinti jau nebereikia. Kiti skeptikai sako, kad variklio galios didinimas kenkia automobilio ilgaamžiškumui ir mažina variklio veikimo resursą.
Visgi ekspertai pabrėžia, kad jeigu padidinus automobilio galią genda vieni ar kiti komponentai, dėl to kalta ne padidėjusi variklio galia, o prasta automobilio priežiūra. Jei variklio galios didinimo procesas atliekamas 20 metų sulaukusiam automobiliui, ganėtinai natūralu tai, kad savo resurso limitą pasiekusi turbina ar kažkoks kitas variklio elementas, gali sustreikuoti atlikus galios pakėlimą. Seną ir daug kilometrų nuvažiavusį variklį apkrovus didesniu darbu negu iki tol, gedimai gali išlįsti truputį greičiau, nei tai būtų įvykę nepadidinus galios.
Profesionalai, užsiimantys variklio galios didinimu, visuomet atlieka išsamią automobilio diagnostiką dar prieš pradedant darbus tam, kad įsitikintų jog transporto priemonė yra tvarkinga ir galios didinimo procesas jai nepakenks.
Galios didinimą atliekančių įmonių atstovai ypač akcentuoja tinkamą automobilio priežiūrą. Pasitaiko atvejų, kai programos perrašymui atvaromas 400 tūkst. kilometrų pravažiavęs, prižiūrėtas ir puikiame stovyje esantis automobilis. Tačiau būna ir taip, kad galios didinimo darbų nerekomenduojama atlikti automobiliui, kurio rida siekia vos 100 tūkst. kilometrų.
Iš esmės pagrindinės transporto priemonės galios didinimo naudos yra dvi: pagerėjusi akceleracija ir sumažėjusios sąnaudos. Padidėjęs sukimo momentas ir arklio galių skaičius leis aštriau automobilį valdyti mieste bei saugiau lenkti užmiestyje. Didesnė variklio galia taip pat leis transporto priemonei tą patį greitį pasiekti sparčiau. Kadangi akceleratoriaus pedalas yra spaudžiamas trumpiau – sumažėja ir kuro sąnaudos.
Techniškai kalbant – per tą patį variklio darbo taktų skaičių pasiekiamas didesnis greitis. Ekspertų teigimu dažniausiai transporto priemonių galia po šio proceso išauga apie 10–20 proc.
Bet abejo, ar jūsų eksploatuojamos transporto priemonės sąnaudos sumažės priklauso ne tik nuo automobilio ir atliktų darbų kokybės, tačiau ir nuo jūsų važiavimo stiliaus. Jei jis nesikeis – sąnaudos sumažės. Tačiau neretas vairuotojas padidinus galią pasiduoda pagundai važiuoti aktyviau nei prieš tai. Mat automobilis jausmiškai tampa lengvesnis ir staigesnis. Tokiu atveju sąnaudos ne tik, kad ne sumažės, bet galbūt net padidės.
Jei sugalvojote, kad atėjo laikas padidinti vairuojamo automobilio variklio galią, autoplius.lt tvirtai pataria nelaikyti darbų kainos svarbiausiu prioritetu renkantis įmonę, kuri atliks darbus. Tai gali būti esminė priežastis, kodėl jūsų transporto priemonė po procedūros susidurs su problemomis.
Šiais laikais yra daug savamokslių, atliekančių šiuos darbus už dalį įprastos kainos, tačiau neatsakančių už jų kokybę. Verčiau išanalizuokite rinką, skaitykite atsiliepimus ir konsultuokitės su žinomais specialistais.