Vairavimo kursams taupantys žmonės turės sukaupti keliomis šimtinėmis daugiau. Rytoj įsigalioja nauja vairuotojų rengimo tvarka, todėl kursai pabrangs, rašo "Lietuvos rytas".
Pagal naująją tvarką, praktinio vairavimo valandų bus nebe 20, o 30. Tuo tarpu teorijos kursas sutrumpės nuo 60 iki 40 valandų.
„Praktinis vairavimas sudaro didžiausią vairuotojų rengimo sąnaudų dalį. Tad praktinio vairavimo valandų skaičių padidinus 50 procentų tiek pat gali pabrangti ir kursai“, – įsitikinęs Audrius Stramkauskas, vairavimo mokyklos „Dorkanas“, turinčios 7 filialus, direktorius.
Dabar vairavimo kursai kainuoja maždaug 800–900 litų. Taigi nuo rytojaus kaina gali šoktelėti iki 1200 litų.
„Žinoma, ar būtent tiek brangs kursai, šiandien pasakyti anksti. Rinka viską sudėlios į vietas“, – mano A. Stramkauskas.
Rudenį ir žiemą norinčiųjų mokytis vairuoti dažniausiai sumažėja. Tad kai kurios vairavimo mokyklos, siekdamos žūtbūt išlikti rinkoje, bent jau šį rudenį kainų taip drastiškai gali ir nekelti.
Susisiekimo viceministro Rimvydo Vaštako teigimu, naujais reikalavimais siekiama užtikrinti, kad vairuotojai realiai, o ne popieriuje būtų parengiami išvažiuoti į gatves.
„Mokyklų tarpusavio konkurencija ir mažesnis teorijos valandų skaičius neleis smarkiai išaugti vairavimo kursų kainoms“, – įsitikinęs R. Vaštakas.
Eismo saugumo ekspertų nuomone, 20 valandų prie vairo su instruktoriumi daugumai mokinių nepakanka tinkamai pasirengti „Regitros“ egzaminui ir juo labiau – savarankiškai vairuoti.
„Iš trijų sudedamųjų eismo dalių – kelio, automobilio ir vairuotojo – būtent pastaroji Lietuvoje yra silpniausia. Mūsų tikslas padaryti, kad taip nebūtų“, – teigė R. Vaštakas.
Todėl ateityje planuojama dar keisti vairuotojų rengimo tvarką.
Iš 30 privalomų praktinio vairavimo valandų 4 valandas privaloma mokytis vairavimo mokymo aikštelėje, 16 valandų – mieste (iš jų 2 valandas rekomenduojama mokytis tamsiuoju paros metu), 2 valandas – užmiestyje.
Likusios 8 valandos bus paskirstomos pagal individualų poreikį.
Planuojama, kad nuo 2012 metų įsigalios reikalavimai filmuoti mokymo procesą klasėje ir automobilyje.
Pats automobilis turės būti ne senesnis kaip 10 metų, mokymo aikštelė turės būti ne toliau kaip 20 kilometrų nuo vairavimo mokyklos.
Vairavimo mokymo poreikis Lietuvoje daugmaž pastovus. Per metus parengiama vidutiniškai apie 43 tūkstančius naujų vairuotojų.
Įvertinus, kad B kategorijos kursai kainuoja 800–1000 litų, šiame versle sukasi apie 35–43 milijonus litų per metus. Lietuvoje veikia apie 350 vairavimo mokyklų, rašo "Lietuvos rytas".