• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ūkininkų džiaugsmas virsta vartotojų nerimu

Šių­me­ti­nės grū­dų su­pir­ki­mo kai­nos ūki­nin­kams kur kas pa­lan­kes­nės už per­nykš­tes. Įsi­bė­gė­jus ja­vap­jū­tei kai­nų krei­vė dar la­biau šliuo­žia į vir­šų. Var­to­to­jai ne­ri­mau­ja, kad ga­min­to­jai ne­truks bran­gin­ti sa­vo pro­duk­ci­ją. Duo­nos kai­ną kils­te­lės ir pre­ky­bi­nin­kų „liū­to kąs­nis“...

REKLAMA
REKLAMA

AB „Jo­na­vos grū­dai“ Uk­mer­gės grū­dų san­dė­ly­je kas­dien pri­ima­ma apie du-tris šim­tus to­nų grū­dų. Šie­met ūki­nin­kų vei­dai ne to­kie rūš­ka­ni kaip per­nai – ja­vų kai­na pa­di­dė­jo dau­giau kaip dvi­gu­bai.

REKLAMA

Uk­mer­gės grū­dų san­dė­lių ve­dė­jas Al­fre­das Če­ka­na­vi­čius sa­ko, kad ir šių­me­ti­nės kai­nos vie­to­je ne­sto­vi. „Kei­čia­si į ūki­nin­kams ge­rą pu­sę – ky­la. Dar nė mė­nuo nuo ja­vap­jū­tės pra­džios ne­pra­ėjo, o grū­di­nių kul­tū­rų kai­na šok­te­lė­jo be­veik šim­tu li­tų“, – tei­gia jis.

REKLAMA
REKLAMA

La­biau­siai AB „Jo­na­vos grū­dai“ pa­bran­gi­no I kla­sės ru­gius – jei lie­pos pa­bai­go­je ūki­nin­kams už to­ną mo­kė­jo 320 li­tų, da­bar jų kai­na iš­au­go iki 440.

IV kla­sės kvie­čių kai­na kiek sta­bi­les­nė – nuo pra­ėju­sio mė­ne­sio pa­bai­gos ji pa­di­dė­jo tris­de­šim­čia li­tų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A. Če­ka­na­vi­čius sa­ko, kad toks kai­nų ki­li­mas jo ne­ste­bi­na. „Jos, ga­li­ma sa­ky­ti, ne ky­la, bet pa­sie­kia už­per­nykš­čių me­tų ly­gį. Juk prieš dve­jus me­tus kai ku­rias kul­tū­ras net bran­giau su­pirk­da­vom“, – jis ma­no, kad per­nykš­tės kai­nos – per­pil­dy­tos rin­kos pa­sek­mė.

REKLAMA

Šie­met der­lius pras­tas ne tik Lie­tu­vo­je. Eu­ro­po­je pa­sė­liai sken­do, Ru­si­jo­je – de­gė. Ru­si­ja ma­tuo­ja sa­vo aruo­dų tu­ri­nį ir eks­por­tuo­ti grū­dų ne­sku­ba. „Jei di­dy­sis kai­my­nas il­giau su­si­lai­kys nuo eks­por­to, ja­vų kai­na dar ga­li kil­ti“, – svars­to A. Če­ka­na­vi­čius.

REKLAMA

Ar brangs iš grū­dų ga­mi­na­ma pro­duk­ci­ja, ve­dė­jas prog­no­zuo­ti ne­si­ry­žo. „Ma­nau, kad jo­kie lo­gi­kos dės­niai čia ne­ga­lio­ja – juk per­nai, kai grū­dus su­pir­ki­nė­jom pus­vel­čiui, duo­na vis tiek ne­at­pi­go“, – svars­to jis.

Ieš­kos „vi­di­nių re­sur­sų“

UAB „Uk­mer­gės duo­na“ re­a­li­za­ci­jos vir­ši­nin­kas Rai­mon­das Ba­rei­šis sa­ko, kad ga­min­to­jai dėl ky­lan­čių pro­duk­tų kai­nų ne vi­sai pel­ny­tai kal­ti­na­mi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kai­na dau­giau pri­klau­so nuo ža­lia­vų tie­kė­jų, o dar la­biau – nuo pre­ky­bi­nin­kų. Ga­min­to­jus pa­čius smau­gia tie­kė­jų kai­nos“, – sa­ko jis.

Miltu kainos pirmąją rugpjūčio sa­vai­tę ge­ro­kai iš­au­go. Kvie­ti­niai mil­tai, ku­rių įmo­nė su­nau­do­ja dau­giau­sia, nuo 700 li­tų šok­te­lė­jo iki 1150 li­tų už to­ną.

REKLAMA

Per die­ną įmo­nė su­var­to­ja apie tris to­nas mil­tų. „Di­de­lių at­sar­gų ne­su­kaup­si net­gi nu­jaus­da­mas pa­bran­gi­mą. Taip ga­li nuos­to­lių tu­rė­ti dau­giau nei nau­dos. Pa­ban­dy­kit na­muo­se il­giau pa­lai­ky­ti – su­drėks, kan­džių at­si­ras“, – ti­ki­na jis.

REKLAMA

Sa­vo pro­duk­ci­jos „Uk­mer­gės duo­na“ ne­bran­gi­no vi­sus me­tus. „Per­nai bu­vo­me pri­vers­ti tai pa­da­ry­ti, pa­di­dė­jus pri­dė­ti­nės ver­tės mo­kes­čiui“, – tvir­ti­na pa­šne­ko­vas.

Tai, kad per­nai grū­dų kai­nos bu­vo že­mos, bet duo­na ne tik ne­pi­go, bet at­virkš­čiai – bran­go, R. Ba­rei­šiui ne­at­ro­do ne­lo­giš­ka. „Ne vien iš grū­dų ji da­ro­ma. Nuo­lat brangs­ta elek­tra, du­jos, ku­ras. Ener­ge­ti­nių re­sur­sų kai­nos tu­ri di­des­nę įta­ką duo­nos kai­nai nei grū­dai“, – sa­ko jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Autorės nuotr. Tre­čią de­šimt­me­tį UAB „Uk­mer­gės duo­na“ min­ky­to­ja dir­ban­čiai Li­di­jai Mi­ku­li­nai (de­ši­nė­je) tech­no­lo­gė Vil­ma Pa­vi­la­vi­čie­nė pa­sta­bų ne­tu­ri.

Ar kels „Uk­mer­gės duo­na“ sa­vo pro­duk­tų kai­nas? Pa­šne­ko­vas ne­slė­pė, kad šis klau­si­mas – šiuo me­tu be­ne pats svar­biau­sias jų įmo­nė­je. „Ga­liu pa­sa­ky­ti tik tai, kad esa­me pel­no sie­kian­ti įmo­nė, vel­tui duo­nos tik­rai ne­da­lin­si­me. Bet pir­miau­sia ieš­ko­si­me vi­di­nių re­sur­sų sa­vo įmo­nė­je ir da­ry­si­me vis­ką, kad kai­nų šuo­lio bū­tų ga­li­ma iš­veng­ti“, – ti­ki­no R. Ba­rei­šis.

REKLAMA

Ne­se­niai vy­ku­sia­me įmo­nės stei­gė­jo Uk­mer­gės ra­jo­no var­to­to­jų ko­o­pe­ra­ty­vo val­dy­bos su­si­rin­ki­me pri­im­tas spren­di­mas pro­duk­ci­jos kai­nų ne­di­din­ti iki rug­sė­jo 15 die­nos. „Vė­liau, jei ir bus ke­lia­mos, bus at­si­žvelg­ta į rin­ką“, – sa­ko pa­šne­ko­vas.

REKLAMA

Lū­ku­riuo­ja kon­ku­ren­tų „ėji­mo“

Mū­sų mies­te esan­čio­se „Nor­fos“ pre­ky­bos cen­tro par­duo­tu­vė­se pre­kiau­ja­ma 11 tie­kė­jų duo­nos ga­mi­niais.

„Nor­fos“ at­sto­vas ry­šiams su vi­suo­me­ne Da­rius Ry­liš­kis in­for­ma­vo, kad per pas­ta­rą­jį mė­ne­sį nuo 1 iki 10 pro­cen­tų bran­go UAB „Vil­niaus duo­na“ ga­mi­niai. Taip pat 6 cen­tais pa­bran­go pre­ki­niu žen­klu PŽRN pa­žy­mė­ta duo­na.

REKLAMA
REKLAMA

Anot D. Ry­liš­kio, ar­ti­miau­siu me­tu duo­nos ga­mi­nių kai­nas pa­si­ren­gę di­din­ti be­veik vi­si tie­kė­jai.

„Uk­mer­gės „Iki“ par­duo­tu­vė­je pre­kiau­ja­me „Vil­niaus duo­nos“, „Fa­zer Ke­pyk­lų“, „Kra­to­no“, „Bal­to­jo py­ra­go“, „Plun­gės duo­nos“ ir „Gu­do­be­lės“ duo­nos ga­mi­niais. Pas­ta­ro­sio­mis die­no­mis tie­kė­jas „Vil­niaus duo­na“ apie 15 pro­cen­tų pa­di­di­no ga­mi­nių kai­nas. Ki­tos kai­nos ne­ki­to“, – sa­ko UAB „Pa­link“ Ko­mu­ni­ka­ci­jos sky­riaus va­do­vas Val­das Lo­pe­ta.

UAB „Ma­xi­ma LT“ Įvaiz­džio ir ko­mu­ni­ka­ci­jos de­par­ta­men­to di­rek­to­rė Li­na Mui­žie­nė sa­ko, kad dėl ūki­nin­kų pa­tir­tų nuos­to­lių ru­de­nį tu­rė­tų brang­ti ne tik duo­nos ga­mi­niai, bet ir ki­tų rū­šių pro­duk­tai.

„Ka­da par­duo­tu­vė­se pra­dės kil­ti duo­nos ga­mi­nių kai­nos, kol kas pa­sa­ky­ti ne­ga­li­me. Vis­kas pri­klau­sys nuo ga­min­to­jų. Šiuo me­tu duo­nos ga­mi­nius par­duo­da­me įpras­ta kai­na, jie kol kas ne­bran­go. Ta­čiau jau ži­no­me, kad at­ei­ty­je duo­nos ga­mi­niai tik­rai brangs, ta­čiau kiek iš­augs kai­nos, kol kas ne­aiš­ku“, – sa­ko ji.

REKLAMA

Pre­ky­bi­nin­kų at­sto­vai ti­ki­no dar ne­ži­nan­tys, kaip pa­si­elgs jų pre­ky­bos tin­klai – ar bran­gins duo­nos ga­mi­nius įkan­din tie­kė­jų, ar jais pre­kiaus „sa­vo są­skai­ta“. Tai, anot jų, pri­klau­sys nuo kon­ku­ren­ci­nės ko­vos in­ten­sy­vu­mo. Tuo tar­pu pre­ky­bos tin­klai žval­go­si vie­ni į ki­tus ir lau­kia kon­ku­ren­tų ma­nev­ro.

Li­gi­ta Juodvalkienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų