Žmonės turtingesnėse šalyse labiau linkę ieškoti informacijos apie ateitį, lyginant su skurdesnių šalių gyventojais.Tai atskleidė 45 mlrd. „Google“ paieškos užklausų tyrimas.
„Scientific Reports Today“ žurnale pristatytame tyrime ją atlikusių mokslininkų grupė pateikia „stulbinančią koreliaciją“ tarp šalies BVP (bendrojo vidaus produkto) ir „jos gyventojų polinkio žvelgti į ateitį“, rašo newscientist.com.
„Mūsų tyrimo rezultatai pateikia intriguojančią įžvalgą, teigiančią, kad egzistuoja ryšys tarp ekonominės šalies sėkmės ir informacijos, kurios internete ieško jos gyventojai“, – rašo autoriai.
UCL matematikas Stevenas Bishopas su savo kolegomis Tobiasu Preisu, Helen Moat ir Eugene Stanley, naudodamiesi „Google Trends“ programėle, išanalizavo 45 mlrd. „Google“ užklausų, atliktų 2010 metais. Jų metodologija – kruopščiai atsijoti ir suskaičiuoti užklausas, susijusias su praeitimi (tas, kuriose buvo nurodyti 2009 metai) ir ateitimi (tas, kuriose buvo nurodyti 2011 metai).
Tam, kad galėtų išmatuoti, kiek „orientuota į ateitį“ yra kiekviena valstybė, mokslininkų grupė sudarė „orientacijos į ateitį“ koeficientą, apskaičiuojamą užklausų apie ateitį skaičių padalinus iš užklausų apie praeitį skaičiaus. Šį koeficientą tyrėjų grupė pavadino „orientacijos į ateitį indeksu“ (FOI – angl. future orientation index).
Kai šiuos gautus indeksus jie sulygino su kiekvienos iš tirtų valstybių ekonominės gerovės rodikliu (BVP, 2010 m. liepos mėnesį pateiktu CIA World Factbook puslapyje), tarp šių dviejų rodiklių jie aptiko stiprią koreliaciją.
Pavyzdžiui, Rusija (2010 m. BVP čia buvo 15900 dolerių vienam gyventojui) turėjo 0,6 orientacijos į ateitį indeksą. Italijos (BVP –30100) FOI (orientacijos į ateitį indeksas) – 1.0. Prancūzijos (BVP –35000 dolerių), Didžiosios Britanijos (BVP – 35900 dolerių) ir Vokietijos (BVP – 37900 doelrių) FOI buvo labai panašus – apie 1,2.
Tokia pat koreliacija tarp ekonominės gerovės ir FOI pastebėta ir vėlesnėse analizėse, kuriose kaip atskaitos taškas buvo pasirinkti 2009 (skaičiuotos paieškos, kuriose figūravo 2008 ir 2010 metai) ir 2008 (skaičiuotos paieškos, kuriose figūravo 2007 ir 2009 metai) metai.
Profesorius iš Bostono universiteto T. Preisas tokį ryšį tarp „Google“ paieškų ir BVP linkęs aiškinti taip: žvilgsnį į ateitį galima pavadinti vienu iš esminių veiksnių, vedančių į ekonominę sėkmę.