Pasaulyje lyderiaujanti žiniasklaidos komunikacijos kompanija „Carat“ paskelbė atnaujintas prognozes pasaulio reklamos augimui 2011 ir 2012 metams.
„Carat“ duomenys rodo, kad reklamos rinka pasaulyje augs ir 2011 metais, viršydama 2008 metų rinkos rodiklius. „Carat“ prognozuoja 5% reklamos rinkos augimą, šiek tiek sumažindama 2011 metų kovą prognozuotą 5.7% augimo prognozę – tai pasaulinės makroekonomikos faktorių, gamtos nelaimių bei politinio nestabilumo kai kuriose pasaulio šalyse pasekmė.
2012 metais prognozuojamas stabilus augimas – pasaulinės reklamos rinkos augimas sieks 6.0% (prognozė 2011 metų kovą: 6.2%), o jį lems 2012 metų Olimpinės žaidynės, UEFA Europos futbolo čempionatas ir JAV prezidento rinkimai.
Vakarų Europa 2011 metais demonstruos konservatyviausią 2,3% augimą pagal regionus, Šiaurės Amerika atitinkamai 3,2%, o sparčiai auganti Pietų Amerikos rinka pasistiebs net 13%.
Neigiamos perspektyvos 2011 metais pasaulyje laukia tik žurnalų (-0,4%), šiek tiek didės investicijos reklamai laikraščiuose (0,1%). Investicijos reklamai televizijoje (6%), radijuje (4%), kine (5,2%) ir lauko reklamai (6,3%) rodo pozityvias tendencijas, o reklama internete ūgtels net 13,3%. Didžiausia Investicijų reklamai dalis skiriama televizijai (46%), nemažą pyrago dalį atsirieks ir laikraščiai (16,2%) bei internetas (13%).
„Carat“ žiniasklaidos direktorius Vaidas Chormanskis teigia, jog pasaulinės tendencijos atspindi ir Lietuvos reklamos rinkos situaciją: 2011 metais prognozuojamas bendras 7% rinkos augimas. Šiais metais tikimasi 5% TV rinkos augimo, o televizijų kanalams vis dažniau užpildant geriausio reklaminio laiko eterį maksimaliu leidžiamu reklamos sekundžių kiekiu, 2012 metais prognozuojamas 5-7% TV reklamos kainų augimas. Investicijos spaudoje 2011 metais didės 6%, o radijuje 4,5%. Didžiausias augimas prognozuojamas lauko reklamoje (10%) ir internete (17%). Pasak Carat verslo plėtros vadovo Gedo Kučinsko, sparčiai augančios investicijos internete atspindi ne tik didėjančius reklamos kiekius, bet ir reklamos sprendimų įvairovę: Lietuvos įmonės „atranda“ internetą kaip žiniasklaidos kanalą, kuriame ne tik talpinami reklaminiai skydeliai, bet galimi įvairūs interaktyvūs reklamos sprendimai, o reklamos ROI lengvai pamatuojamas.
Pagrindiniai reklamos rinką įtakojantys faktoriai 2011 metais yra savivaldybių tarybų rinkimai, Europos krepšinio čempionatas ir planai visiškai uždrausti alkoholio reklamą nuo 2012 metų, kuri ir šiuo metu yra stipriai ribojama ir kontroliuojama.