RAIT tyrimų bendrovė, tirianti vartotojų nuotaikų indeksą (VNI), užfiksavo, kad rugsėjį šis rodiklis išaugo iki 10 proc., tai rodo, kad gyventojų nuotaikos kalbant apie ekonominę šalies ir savo šeimos ūkio situaciją blogėja.
„Nuo 2009 metų žemumų VNI su nedideliais svyravimais po truputį kilo. Šių metų liepos mėnesį buvo pasiekęs -5%, tačiau nuo rugpjūčio mėnesio vėl pradėjo kristi. Matysime, ar tai prieš tai buvusiais metai pasitaikantys nežymūs svyravimai ar rimtesnės vartotojų pesimizmo apraiškos. Akivaizdu, kad nuo rugpjūčio mėnesio gausėjanti negatyvi informacija apie euro zonos šalių finansų rinkų problemas bei apie galimą antrąją recesijos bangą paveikė žmonių nuotaikas. Rugsėjį ir toliau daugėjo žmonių manančių, kad Lietuvos ekonominė situacija per ateinančius 3 mėnesius labai pablogės arba pablogės. Rugpjūtį tokių buvo 29 proc., o rugsėjį – 35 proc. Taip pat auga žmonių galvojančių, kad jų asmeninė ar jų šeimos materialinė padėtis per artėjančius 3 mėnesius labai blogės arba blogės“ (rugpjūtį 23 proc. ir rugsėjį 27 proc.), – duomenis komentavo RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.
Kaip visuomet, optimistiškiausios nuotaikos pastebimos tarp jaunimo (15-24 m.), moksleivių, studentų bei tarp aukštąjį išsimokslinimą įgijusių bei didesnes nei vidutines pajamas (daugiau nei 1100 Lt vienam šeimos nariui per mėn.) turinčių gyventojų. Pensininkai bei bedarbiai situaciją vertina pesimistiškiausiai.
Nuo 2009 m. tyrimų bendrovė RAIT pradėjo matuoti vartotojų nuotaikos indeksą (VNI). VNI matuoja vartotojų gyvenimo kokybės, materialinės padėties bei vartojimo pokyčius. Šis indeksas atskleidžia ne tik kaip pasikeitė vartotojų padėtis, elgsena, bet ir kokie jų ateities lūkesčiai. Kiekvieną mėnesį apklausiama po 1000 Lietuvos gyventojų. Paskutinė apklausa atlikta š.m. rugsėjo 2-17 d.