Nakvynė tapo auksinė
Kaip tv3.lt pasakojo vilnietis, kelionės bilietus į Ispanijos sostinę jis įsigijęs dar praėjusių metų spalį. Tada rezervavo ir tris naktis viename iš Madrido viešbučių per booking.com platformą. Už šią paslaugą iš lietuvio kreditinės kortelės buvo nuskaityti 120 eurų – tiek, kiek ir skelbta. Tačiau gruodžio 18 d. vyrą pasiekė žinia iš booking.com, kad viešbutis rezervaciją nutraukęs.
„Maža to, gruodžio viduryje pamačiau, kad 120 eurų suma nuo kortelės buvo nuskaičiuota dar sykį. Iš karto paskambinau booking.com atstovams, kurie pranešė, kad su minėtu viešbučiu Madride jie jau nebedirba ir pasiūlė kreiptis į banką su prašymu grąžinti pinigus paaiškinant situaciją. Buvo pasakyta, jeigu bankas šioje situacijoje nepadės, tik tuomet turėčiau kreiptis vėl į booking.com“, – pasakojo Algis.
Ir nors vilnietis kreipėsi į kreditinę kortelę jam išdavusį „Citadele“ banką su prašymu grąžinti lėšas, bet jam buvo atsiųstas automatinis elektroninis atsakymas, kad sprendimas dėl lėšų grąžinimo bus priimtas per 30 darbų.
„O paskutinėmis gruodžio dienomis susidūriau su dar viena nemalonia staigmena. Pasirodo, nuo kreditinės kortelės sąskaitos buvo trečią sykį nuskaityti 120 eurų.
Susiradau rezervaciją patvirtinantį elektroninį laišką ir išsiunčiau trumpąją žinutę telefonu, kuris buvo nurodytas prie ispaniško viešbučio kontaktų.
Paaiškėjo, kad nurodyto numerio savininkas yra buvęs viešbučio darbuotojas. Angliškai jis beveik nešnekėjo, laimė, moku ispaniškai, todėl teko rašyti šia kalba. Paprašius jo suteikti galiojančius viešbučio kontaktus, jis tiesiog nieko nebeatsakė“, – skundėsi lietuvis, kurio banko sąskaita jau aptirpo 360 eurų.
Tiesa, sausio 2 d. pavakarę pašnekovas teigė jau sulaukęs „Citadele“ atstovės skambučio, kuris kiek nuramino. Bankas patikino per kelias dienas grąžinsiantis visus 360 eurų.
Booking.com – ne prie ko?
Kaip tv3.lt teigė Europos vartotojų centro vyriausiasis specialistas Aušvydas Čebatorius, pastebėjus, kad nuo banko kortelės be pagrindo yra nuskaičiuojami pinigai, vartotojai turėtų kreiptis į kortelę išdavusį banką bei prašyti taikyti pinigų grąžinimo procedūrą. Prireikus, asmuo taip pat galėtų prašyti užblokuoti banko kortelę.
„Jeigu bankas padėti negalėtų, o pinigus nuskaičiuoja verslo subjektas, vartotojas, kuriam nepavyko išspręsti problemos su paslaugos teikėju savarankiškai, galėtų kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrų tinklą.
Tokiu atveju jei taikiu keliu problemos išspręsti nepavyktų, visuomet yra galimybė vartotojui ginti savo teises teismo keliu“, – pažymėjo A. Čebatorius.
Pašnekovas priminė, kad booking.com apgyvendinimo paslaugų neteikia, o tik suteikia galimybę paslaugos teikėjams talpinti savo skelbimus elektroninėje sistemoje. Tokių užsakymo platformų administratoriai paprastai neatsako už apgyvendinimo paslaugų teikėjų paslaugų kokybę, ar jų neteisėtus veiksmus.
„Tad šiuo atveju, jei pinigus be pagrindo nuskaičiuoja apgyvendinimo įstaiga, būtent ji ir turėtų išspręsti problemą, nebent užsakymo platformų administratorius savo tarpininkavimo paslaugos sąlygose prisiima atsakomybę išspręsti panašaus pobūdžio problemas“, – sakė Europos vartotojų centro vyriausiasis specialistas.
Viešbutį iš paieškos pašalino
„Citadele“ banko korporatyvinės komunikacijos skyriaus vadovė Rasa Petruškevičiūtė sakė, kad konkretaus kliento situacijos ji negalinti komentuoti dėl konfidencialumo.
„Tačiau klientus, kurie savo sąskaitose mato operacijas, kurių nėra atlikę, kviečiame kuo skubiau susisiekti su banku ir informuoti apie tai. Gavę tokią informaciją operatyviai nagrinėjame situaciją ir, paprastai, klientai atgauna pinigus, o jei matome, kad sukčiai pasisavino kliento kortelės duomenis, pagaminame klientui naują kortelę.
Per pastaruosius metus gavome pavienių skundų dėl nelegaliai nuskaitytų lėšų“, – teigė R. Petruškevičiūtė.
Paties booking.com atstovas atsakyme raštu tv3.lt tikino, kad tokios situacijos kaip aprašytoji, yra retos.
„Tokiais atvejais, jeigu bankas negali padėti grąžinant lėšas, pinigus grąžiname mes patys. Į klientų ir jų mokėjimo duomenų apsaugą žiūrime rimtai, todėl pastebėję, kad nakvynės vieta su duomenimis elgiasi netinkamai, tokius atvejus tiriame. Na, o tai dariusius viešbučius ar kitas nakvynės vietas pašaliname iš savo svetainės“, – teigė booking.com atstovas.
Jis pridūrė, kad minėtasis Madrido viešbutis, kurio auka tapo lietuvis, taip pat jau nebėra pasiekiamas šios platformos lankytojams.