Per pirmus keturis šių metų mėnesius žiniasklaidoje daugiausiai, 10 kartų, išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Aktyviausiai buvo reklamuojama saugaus eismo akcija, A.Guogos paramos fondo prašymas paremti Lietuvos kariuomenę bei paramos akcija „Gelbėkit vaikus“.
„Lyginant produktų grupes, ir toliau auga dermatologinių vaistų reklama. Per pirmus keturis mėnesius, lyginant su analogišku 2014 m. laikotarpiu, jų reklamos gross išlaidos padidėjo 4 kartus. Tris kartus padidėjo interneto ir mobiliojo ryšio paslaugų gross reklamos išlaidos“, – pastebi TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
2014 metų pradžioje itin sparčiai augę mobiliojo ryšio operatorių gross reklamos biudžetai, šiais metais 77 proc. mažėjo. Mažėjo gross investicijos ir į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo kortelių (42 proc.), alaus (30 proc.) reklamą.
Iš reklamdavių labiausiai per sausį-balandį gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, koncertų ir renginių organizatorius „Bravo Events“, greitųjų kreditų bendrovė „Minibank“. Reklamos gross išlaidas šiais metais 78 proc. mažino „Bitė“, 38 proc. – “Henkel”, 35 proc. – “Mondelez International“.
2015 m. sausio-balandžio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 7,8 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuota 512 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2014 m. ir 2015 m. pirmų keturių mėnesių duomenis, krito 6,6 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 8,1 proc., žurnaluose – 3,9 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 3,507 tūkst., žurnaluose – 2,017 tūkst. kv.cm. reklamos.
Radijo stotys per 2015 m. sausį-balandį ištransliavo 2,195 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo beveik 4 proc. daugiau reklamos nei per 2014-ųjų analogišką laikotarpį.
Per pirmus keturis 2015-ųjų metų mėnesius, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito 15,7 proc.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, paaugo 5,2 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 19,7 tūkst. kv. m. reklamos. Lauko video reklamos ekranuose per 2015 sausį-balandį buvo transliuota 1,304 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014 m., lauko video reklamos apimtis sekundėmis paaugo 19,1 proc.
Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmus keturis mėnesius buvo užklijuota beveik 12 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m., šis rodiklis smuktelėjo 0,3 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. duomenis, nukrito 5 proc.
Kino reklama šiemet augo 49,3 proc. Iš viso šiais metais buvo parodyta 148 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-balandžio mėnesių rezultatus.
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.