Latvijos nacionalinė skrydžių bendrovė „airBaltic“ jau kurį laiką išgyvena ne pačius geriausius laikus. Kompaniją purtė net keli skandalai, o slegiančių skolų šleifas velkasi iki šiol. Pernai lapkritį paskirtas naujasis šios skrydžių bendrovės vadovas Martinas Alexanderis Gaussas buvo įsipareigojęs per tris mėnesius parengti finansinių problemų kamuojamos bendrovės veiklos planus.
Antradienį Rygoje „airBaltic“ vadovas žiniasklaidai atskleidė, kaip keisis kompanijos verslo strategija, kad kompanija galėtų išbristi iš skolų ir vėl pradėtų dirbti pelningai.
Mažins kainas ir naikins nuostolius
„Mano pagrindinis tikslas – padėti kompanijai dirbti pelningai“, – spaudos konferencijos metu sakė „airBaltic“ generalinis direktorius M. A. Gaussas. Jis žurnalistams tikino, kad kompanijos situacija nėra tokia bloga, kokia buvo pernai.
„Situacija anaiptol nėra bloga. Mes gavome paskolą (Latvijos vyriausybė aviakompanijai skyrė 57 mln. latų (apie 280 mln. litų - aut. past.), kuria naudojamės ir parengėme verslo planą, kaip kompaniją pastatyti ant kojų. Tokios blogos padėties, kuri buvo pernai, jau nebėra, situacija iš esmės pasikeitė“, – aiškino „airBaltic“ vadovas.
Naujajame kompanijos verslo plane planuojama mažinti skrydžių bilietų kainas. Lyginant su 2011 metais, kainos turėtų mažėti 6 proc. Iki 2015-ųjų skrydžių bendrovė žada iki nulio sumažinti kompanijos skolas ir vėl pradėti dirbti pelningai. Taip pat planuojama mažinti darbuotojų skaičių (15 proc.) bei atsisakyti keturių gamintojų orlaivių ir naudotis tik dvejais.
„Praeitais metais buvo panaikinta 10 maršrutų, kurie nebebus atnaujinti ir šią vasarą. Neplanuojame įtraukti ilgų distancijų maršrutų, tokių kaip į Kalkutą ir pan. Savo naująjį verslo planą grindėme senąja strategija skraidyti trumpais atstumais Europoje ir manau, kad iš to galime dirbti pelningai“, – apie ateities planus kalbėjo M. A. Gausssas.
Mato Baltijos šalių bendradarbiavimą
Pasiteiravus, kaip keisis kompanijos verslo strategija Lietuvos regione, M. A. Gaussas tikino, kad Lietuva išlieka svarbia kompanijos skrydžių kryptimi, o kaip toliau bus bendradarbiaujama – diskutuotinas klausimas.
„airBaltic“ yra pristatoma kaip latviška kompanija, aš norėčiau matyti visas tris Baltijos šalis tarpusavyje susietas. Kaip tai galima būtų padaryti, jau politinis klausimas“, – sakė M. A. Gaussas.
„Praeityje priimti sprendimai nebuvo teisingi, pavyzdžiui, skrydžio Vilnius–Talinas panaikinimas, tačiau kai kurie skrydžiai iš Vilniaus nebuvo finansiškai atsiperkantys, todėl reikėjo juos atšaukti. Šiuo metu peržiūrime skrydžių strategiją“, – sakė „airBaltic“ generalinis direktorius.
Papildyta 16.37 val.
M. A.Gaussas tikino, kad kompanijos strategija Baltijos šalių atžvilgiu nesikeičia, bus siekiama ir toliau aptarnauti visas tris šalis.
„Mes mąstome apie Vilnių ir Taliną, tačiau galvojame apie priemones, kaip dirbti pelningai. Nebegalime sau leisti plėstis ir dirbti nuostolingai. Visi sprendimai, susiję su Vilniumi ir Talinu, bus grindžiami pelningumu. Neatmetame galimybės dirbti su partneriais ir kartu vystyti trijų šalių tarpusavio bendradarbiavimą. Šiuo metu esame bene didžiausi rinkoje ir žadame ir toliau tokie išlikti, nepaisant Vilniaus ir Talino planų. Vis dėlto abejoju, ar jie ryšis patys ateiti į rinką ir aprėpti tokį mastą, kokį turime mes. Tokiu atveju jiems reikėtų išleisti tiek pinigų, kiek išleidome mes per pastaruosius metus tam, kad turėtume tokią rinką, kokią dabar turime. Akivaizdu, kad mes turėtume būti tie vieninteliai, kurie aptarnautų visas tris rinkas“, - savo viziją pateikė „airBaltic“ generalinis direktorius.
R. Levickaitė, portalui Balsas.lt iš Latvijos sostinės Rygos