Tokius duomenis pateikia UAB „Creditreform Lietuva“, kartu su kolegomis iš Latvijos ir Estijos surinkusi ir išanalizavusi duomenis apie visų trijų Baltijos šalių žiniasklaidos rinkos dalyvius.
„Šiuolaikinė Baltijos šalių žiniasklaidos įmonė, siekdama gerų rezultatų, neapsiriboja vienu laikraščiu, žurnalu ar televizijos kanalu, juolab, pavyzdžiui, tradicinės spaudos auditorija toliau traukiasi, o internetinės - plečiasi, - sako įmonių rizikingumą vertinančios „Creditreform Lietuva“ direktorius Saulius Žilinskas, - Oficialiai skelbiamos žiniasklaidos koncernų pajamos bei pelnas dažniausiai gaunami ne iš vieno šaltinio, todėl su kolegomis nusprendėme reitinguoti ne atskiras žiniasklaidos priemones, o privačias įmones, kurios tiesiogiai valdo populiariausius Baltijos šalyse laikraščius, žurnalus, radijo ir TV stotis bei interneto portalus. Rinkdami duomenis, rėmėmės ir populiarumo duomenimis, kuriuos pateikė TNS ir Gemius“.
„2014 metais iš 53 privačių ir valstybinių įmonių, kurios tiesiogiai valdė 75 populiariausias Baltijos šalių žiniasklaidos priemones, 34-ų verslas ūgtelėjo. 70 proc. arba 37 dirba pelningai. Pelningiausių privačių žiniasklaidos kompanijų dešimtuke – net šešios, įsikūrusios Lietuvoje, - dėsto UAB „Creditreform Lietuva“ vadovas, - Tiesa, daugiausiai pelno 2014 metais uždirbo „TV3 Latvija“, priklausanti švedų koncernui „MTG Broadcasting“ – 3,08 mln. eurų. Tačiau antroje vietoje – tam pačiam koncernui pavaldi UAB Tele-3, kurios pelnas siekė 2,17 mln. eurų. UAB „Tele-3“ Lietuvoje valdo į populiariausių penketuką Lietuvoje įeinančius televizijos kanalus TV3 ir TV6“.
Trečioje vietoje pagal pelno dydį – lietuviška kompanija UAB „Lietuvos rytas“ (2,04 mln. eurų), kuriai priklauso populiariausias to paties pavadinimo Lietuvos dienraštis, trečias pagal populiarumą žurnalas „TV Antena“ ir trečias pagal auditorijos dydį interneto portalas lrytas.lt. Ketvirta vieta atitenka UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (1,27 mln. eurų), valdančiai į populiariausių TV kanalų penketuką įeinančius LNK ir BTV.
Tarp dešimties pelningiausių privataus kapitalo Baltijos žiniasklaidos kompanijų, tiesiogiai valdančių žiniasklaidos priemones, UAB „Delfi“ (7 vieta, 2014 m. pelnas – 961 tūkst. eurų), kuriai priklauso interneto portalas Delfi.lt (beje, ir kitose Baltijos šalyse „Delfi“ regioniniai portalai lyderio pozicijoje), UAB M-1 (8 vieta, pelnas - 888 tūkst. eurų), kontroliuojanti į populiariausių Lietuvos radijo stočių penketuką įeinančias „M-1“ ir „M-1 plius“ bei UAB „Savaitė“ (10 vieta, pelnas - 601 tūkst. eurų), leidžianti to paties pavadinimo skaitomiausią Lietuvoje žurnalą „Savaitė“.
Iš 17 privačių žiniasklaidos kompanijų, reziduojančių Lietuvoje, 2014 m. pelningai veikė 13. Bet, lyginant su 2013 m., tik 6 įmonių pelnas išaugo.
Privataus kapitalo žiniasklaidos kompanijas rikiuojant pagal 2014 m. apyvartą, pirmąsias dvi vietas užima pelningai Lietuvoje veikiančios įmonės: jau minėta UAB „Tele-3“ (apyvarta 22,52 mln. eurų), ir UAB „Laisvas ir nepriklausomas kanalas“ (apyvarta 21,19 mln. eurų). Beje, dešimtuke pagal apyvartą daugiausia Estijoje veikiančių žiniasklaidos kompanijų – 5.
Iš septyniolikos Lietuvoje įsikūrusių žiniasklaidos koncernų, valdančių populiariausias žiniasklaidos priemones, 2014 m. apyvartą padidino 9, o sumažino – 8 įmonės. Daugiausiai pajamas išaugino UAB „15 min“ (40,1 proc.), UAB „SS Leidyba“ (29,4 proc.), leidžianti penktą pagal populiarumą žurnalą „Prie kavos“ ir UAB „Radiocentras“ (19,4 proc.), valdanti to paties pavadinimo radijo stotį.