Sprendimą panaikinti pirmosios instancijos teismo nutartį, kuria buvo atsisakyta priimti pareiškėjo „Bitė Lietuva“ skundą, Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) priėmė balandžio 9 d.
Kaip aiškina LVAT, „Bitė Lietuva“ kreipėsi su skundu, prašydama panaikinti RRT nutarimo dalį, kuria „Telia Lietuva“ skirtas įspėjimas už įpareigojimo suteikti didmeninę centrinę prieigą pažeidimus. Regionų administracinis teismas jau kartą buvo atsisakęs nagrinėti šį skundą, kadangi, anot jo, „Bitė“ neturėjo suinteresuotumo ginčyti nutarimą.
Tačiau, LVAT teigimu, skundo priėmimo stadijoje nėra sprendžiama dėl galimo pareikštų reikalavimų pagrįstumo ir teisėtumo, o šios aplinkybės analizuojamos bylos nagrinėjimo metu.
Be to, anot teismo, „Bitė Lietuva“ yra suinteresuotas asmuo, kuriam „Telia Lietuva“ pažeidimai gali turėti teisinių pasekmių.
„Nors šiuo atveju „Telia Lietuva“ akcinei bendrovei (AB) piniginė bauda ir nebuvo paskirta, LVAT vertinimu, pareiškėjas „Bitė Lietuva“ Elektroninių ryšių įstatymo kontekste yra suinteresuotas asmuo, kurio teisėms galėjo turėti įtakos „Telia Lietuva“, AB padarytas pažeidimas“, – rašoma teismo pranešime.
„Bitė Lietuva“ komunikacijos vadovas: „Telia“ pažeidimus vykdo ilgą laiką, įspėjimo nepakanka
Kaip aiškina „Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas, „Telia“ yra jau ne kartą pažeidusi įstatymą, tai daro sistemingai. Todėl, anot jo, vien tik RRT įspėjimo nepakanka.
„Telia“ pažeidimai vykdomi ilgą laiką ir vykdomi sistemiškai, tą jau net du kartus nustatė „Telia“ veiklą reguliuojanti RRT. Todėl vien įspėjimo skyrimas, „Bitės“ nuomone, neatgraso nuo tolesnių pažeidimų, o „Telia“ pažaboti gali tik reali piniginė bauda. Džiaugiamės, kad teismas priėmė „Bitės“ skundą. Neabejojame, kad teismas jį objektyviai išnagrinės ir priims teisingą sprendimą“, – sako J. Špakauskas.
Be to, „Bitė Lietuva“ atstovas mano, kad toks sprendimas susilpnins dominuojančią „Telia Lietuva“ padėtį, kas bus naudinga Lietuvos klientams.
„Tokio sprendimo laimėtojas bus Lietuvos žmogus, kuriam švedų konkurentė ne tik trukdo rinktis, bet ir riboja inovacijas. Dominuojančią padėtį užimantys žaidėjams inovuoti – nereikia“, – vertina jis.
„Telia Lietuva“: „Bitė“ sprendimas parodo, kad bendrovė nepasitiki RRT
Tuo metu „Telia“ komunikacijos vadovas Audrius Stasiulaitis teigia, kad „Bitės“ sprendimas inicijuoti teisinį procesą – nepasitikėjimo institucijomis išraiška. Jis tvirtina, kad „Telia“ laikosi telekomunikacijų rinkos taisyklių ir bendradarbiauja su institucijomis.
„Bitės“ sprendimas iš naujo inicijuoti teisinį procesą tik patvirtina vieną esminį faktą – ši įmonė paprasčiausiai nepasitiki Ryšių reguliavimo tarnyba ir jos kompetencijomis priimti objektyvius sprendimus, o savo konkurencinius trūkumus bando slėpti teismų karuselėmis“, – aiškino A. Stasiulaitis.
„Telia“ griežtai laikosi Lietuvos telekomunikacijos rinkos reguliavimo taisyklių, bendradarbiauja su institucijomis ir daugiausiai šalyje investuoja į tinklo plėtrą. O savo vertę mes įrodinėjame ne teismo salėse, o rinkoje – dirbdami klientams. Todėl toks tuščias bylinėjimasis tik apsunkina šalies teismų sistemą beprasmiškais apsisukimais“, – komentuoja jis.
RRT 2024 m. gruodį įspėjo „Telia Lietuvą“ dėl įsipareigojimų nevykdymo
2024 m. gruodžio mėn. RRT pripažino, kad „Telia Lietuva“ netinkamai vykdė jai 2019 m. nustatytus prieigos ir nediskriminavimo įpareigojimus.
Kaip rašo RRT , jos inicijuotas tyrimas atskleidė, kad „Telia“ 2022 m. rugpjūčio – 2023 m. gruodžio mėnesiais netinkamai nagrinėjo „Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ prašymus suteikti didmeninės centrinės prieigos (DCP) paslaugas.
Anot tarnybos, įvertinusi daugiau nei 2,5 tūkst. „Telia“ pateiktų atsakymų operatoriams, nustatyta virš 100 atvejų, kai bendrovė nepagrįstai atsisakė suteikti DCP paslaugas, motyvuodama tariamu techninių galimybių trūkumu. Taip pat „Telia“ nepateikė aiškios ir išsamios informacijos apie tikrąsias prieigos nesuteikimo priežastis ir veiksmus, kurių reikėtų imtis, kad prieiga būtų užtikrinta, taip klaidindama operatorius.
Už nustatytus pažeidimus RRT bendrovei skyrė įspėjimą ir nurodė pakeisti vidines tvarkas ir procesus taip, kad visiems ryšių operatoriams būtų sudarytos sąžiningos sąlygos naudotis „Telia“ tinklu ir konkuruoti teikiant paslaugas klientams.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!