• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lyduvėnų geležinkelio tilto tako pritaikymo lankytojams techninės priežiūros konkurso dalyviams keldama perteklinius reikalavimus „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“ ribojo konkurenciją, nutarė teismas.

Lyduvėnų geležinkelio tilto tako pritaikymo lankytojams techninės priežiūros konkurso dalyviams keldama perteklinius reikalavimus „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros valdytoja „LTG Infra“ ribojo konkurenciją, nutarė teismas.

REKLAMA

Regionų administracinis teismas balandžio 14 dieną panaikino Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) sprendimą, pagal kurį bendrovė, be konkurencijos ribojimo, pažeidė įstatymą paslaugas neteisėtai pirkdama ne iš Centrinės perkančiosios organizacijos (CPO) katalogo.

„Dalis atsakovės (APVA – BNS) priimto sprendimo yra pagrįsti objektyviais duomenimis ir teisės normomis, o naikinama tik dalis sprendimo dėl antrojo pažeidimo nustatymo ir dėl galutinės finansinės pataisos už sunkesnį pažeidimą taikymo“, – konstatavo teismas.  

Teismas iš dalies tenkino „LTG Infra“ skundą ir nuo 10 iki 5 proc. sutarties vertės sumažino jai pritaikytą sankciją (vadinamąją finansinę pataisą) – nuo 2390 iki 1195 eurų.  

Bendrovė teismo prašė panaikinti APVA 2023 metų birželio sprendimą, kuriuo konstatuoti du pažeidimai rengiant konkursą, bei pritaikytą 10 proc. sankciją.  

APVA teismui sakė, kad „LTG Infra“ nepagrįstai reikalavo, jog statybos darbų techninės priežiūros vadovas turėtų ir melioracijos statinių techninės priežiūros kvalifikaciją.  

„Projekte nėra numatyti melioracijos statinių statybos darbai. Taigi, į rangos darbų techninės priežiūros pirkimo objektą neįeina melioracijos statinių techninė priežiūra“, – teigė agentūra.  

„Konkurenciją riboja pernelyg aukšti arba specifiniai, neadekvatūs pirkimo pobūdžiui ar neproporcingi jo sąlygoms reikalavimai, kurie atima galimybę pirkimo procedūrose dalyvauti sutartį gebantiems įvykdyti kandidatams ar dalyviams“, – pridūrė APVA.    

REKLAMA
REKLAMA

Savo ruožtu „LTG Infra“ tikino nesiekusi riboti konkurencijos, be to, konkursas buvo paskelbtas viešai, nebuvo gauta nė viena pretenzija dėl kvalifikacijos reikalavimų. 

Teismo teigimu, konkurse keltas reikalavimas, kad vadovas turėtų melioracijos statinių techninės priežiūros kvalifikaciją, buvo perteklinis, APVA pagrįstai nustatė pažeidimą bei už jį skyrė 5 proc. sutarties vertės sankciją. 

REKLAMA

„Pareiškėjos („LTG Infra“ – BNS) skundas dalyje dėl 5 procentų pataisos normos už pirkimo dokumentuose nustatytų perteklinių kvalifikacinių reikalavimų atmestinas kaip nepagrįstas“, – konstatavo teismas.  

Tačiau, jo teigimu, APVA nepagrindė, kad „LTG Infra“ sprendimas pirkti paslaugas ne iš CPO katalogo būtų ribojęs konkurenciją. Anot teismo, APVA neįvertino ir nepagrindė, ar konkursas ne pagal CPO katalogą galėjo turėti finansinį poveikį Europos Sąjungos ir Lietuvos biudžetui. 

„Ši sprendimo dalis panaikintina kaip prieštaraujanti aukštesnės galios teisės aktams“, – konstatavo teismas.  

REKLAMA
REKLAMA

„LTG Infra“ teigimu, CPO neatitiko jos poreikių, o APVA į jos argumentus neatsižvelgė nepagrįstai.  

Bendrovės teigimu, rangos sutartis buvo sudaryta pagal Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos (FIDIC) raudonosios knygos nuostatus, kurioje inžinieriaus pareigos yra platesnės nei techninio prižiūrėtojo.  

Tuo metu APVA sakė, kad CPO kataloge buvo galimybė įsigyti tokias paslaugas. 

Sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui. 

„LTG Infra“ 2022 metų spalį paskelbė ieškanti Raseinių rajone esančio Lyduvėnų geležinkelio tilto tako pritaikymo lankytojams darbų techninio prižiūrėtojo. Bendrovės teigimu, kvietimą dalyvauti konkurse priėmė penki tiekėjai, o pasiūlymus pateikė du.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2022 metų gruodį „LTG Infra“ pasirašė 23,9 tūkst. eurų vertės sutartį su bendrove „Statybų techninė priežiūra“.  

Kultūros vertybe laikomas 599 metrų ilgio ir 42 metrų aukščio tiltas visuomenei pritaikytas 2023 metų pabaigoje. Darbus už 1,7 mln. eurų atliko „LTG Infra“ konkursą laimėjusi bendrovė „Švykai“. 

Projektas dalinai finansuotas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų