Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) sausio 19-ąją padėjo tašką bendrovių ginče konstatavęs, kad skola priteista teisėtai.
„Apeliacinis teismas padarė pagrįstą išvadą dėl iš sutarties kilusios prievolės atsiskaityti“, – teigiama nutartyje.
Vilniaus apygardos teismas 2021-ųjų balandį atmetė beveik 83 tūkst. eurų skolos ir 8 proc. palūkanų reikalaujantį „LTG Infra“ ieškinį, tačiau Apeliacinis teismas po metų šį sprendimą panaikino. Jo sprendimą „LGC Cargo“ apskundė LAT, prašydama palikti galioti jai naudingą pirmąją nutartį.
„LTG Infra“ ir „LGC Cargo“ buvo pasirašiusios sutartį, tačiau 2020-ųjų pradžioje pastaroji pranešė neketinanti artimiausiu metu naudotis pajėgumais. Tuomet galiojusios taisyklės leido nemokėti užmokesčio, tačiau nuo 2020 metų balandžio tokia galimybė buvo panaikinta.
Pagal naujas taisykles pajėgumų naudotojas privalo kiekvieną mėnesį mokėti įmonei „LTG Infra“ dalį užmokesčio už minimalų prieigos prie viešosios infrastruktūros paketą, išskyrus vienintelį atvejį – kai įmonė atsisako jai skirtų pajėgumų. „LTG Infros“ teigimu, „LGC Cargo“ to nepadarė, todėl bendrovei buvo pateiktos sąskaitos, kurių ji neapmokėjo.
Didžiausia „LGC Cargo“ akcininkė yra Latvijos bendrovė „Baltic Transit Service“, anksčiau skelbta, kad ji netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD). Dalį „LGC Cargo“ akcijų valdo bendrovė „Baltloco“, kontroliuojama Kipro piliečio.