Įmonėms susiduriančioms su laikinų užduočių šuoliais ar nepastovia veikla, patogu paslaugas ar darbo jėga pirkti iš išorės (angl. Outsource). Kaip pastebi virtualių asistentų nuotoliniu būdu paslaugas teikiančios įmonės „Baltic VirtualAssistants“ vadovas Andžejus Rynkevič, tokios strategijos smulkusis verslas imasi, kai ruošiasi plėtrai į užsienį ar pristinga tam tikrų kompetencijų.
„Smulkusis verslas iš užsienio kreipiasi į mūsų komandą, kad padėtume atlikti tam tikrus funkcinius darbus arba pagelbėti su plėtra į užsienį. Dauguma mūsų klientų yra iš Skandinavijos šalių, tačiau dirbame su keliomis Lietuvos įmonėmis, kurioms teikiame rinkos analizės, buhalterijos ir kontaktų paieškos paslaugas. Mano minėtieji darbai gali būti atlikti ir įmonės darbuotojų, tačiau jie užima labai daug energijos ir laiko resursų bei reikalauja tam tikrų žinių apie rinką ar, geriausiu atveju, kontaktų. Dėl šių priežasčių įmonių savininkai perka šiuos darbus iš išorės ir susikoncentruoja ties veiklomis, kurios kuria pridėtinę vertė jų verslui“, - pastebi jis.
Dažniausiai renkasi apskaitos paslaugas
Dar ne taip seniai verslo mokyklose mokydavo, kad buhalteris yra vienas pagrindinių darbuotojų įmonėje. Tačiau, pasak A. Rynkevič, laikai, kai įmonėje turėjo būti kabinetas su blankais ir skaičiuotuvais, jau beveik praeityje, mat visdaržniau šios paslaugos yra perkamos.
„Viena iš populiariausių pirkimo iš išorės paslaugų – buhalterinė apskaita. Laikai, kai mažos ir vidutinio dydžio įmonės turėdavo pilnu etatu dirbantį buhalterį jau seniai pasibaigę. Šiandien yra daug efektyviau buhalterinę apskaitą perduoti tvarkyti profesionalams. Taip pat, dėl sparčios technologijų plėtros daug sistemų yra perkelta į debesų kompiuteriją, o tai leidžia iš išorės pirkti dar daugiau sričių. Smulkusis verslas dažnai kreipiasi dėl rinkostyrimų, kontaktų paieškos, pardavimų pagalbos, CRM (“Customer Request Management”) sistemos administravimo“, - teigia pašnekovas.
Sąžiningai pigesnė darbo jėga
Pasak A. Rynkevič, dažnai yra nepaskaičiuojamos papildomos darbuotojo sąnaudos, todėl perkant darbus ar paslaugas iš išorės smulkusis verslas gali efektyviau dirbti, o trūkstamus resursus ir įgūdžius gauti būtent, kai jų reikia.
„Visų pirma, dažnai nėra įvertinama, jog darbuotojai kainuoja daug daugiau negu jų alga su mokesčiais. Reikia atsižvelgti į tokius faktorius kaip darbo vietos, įrangos kaina, atostogų išmokos ir kita. Darbuotojai dažniausiai nedirba pilnas 8 darbo valandas, o perkant paslaugas iš išorės klientas moka tik už dirbtas valandas prie jo projekto. Svarbu paminėti ir tokius veiksnius kaip lankstumas klientų atžvilgiu, kadangi dirbama, kai prireikia paslaugų“, - vardija jis.
Tiesa, „Baltic Virtual Assistants“ vadovas neneigia, kad papildomus darbus ar užduotis smulkieji verslininkai galėtų atlikti patys, neplėsdami komandos. Visgi, pasak jo, tai užima laiko, kuris gali būti panaudojamas tiesioginių užduočių atlikimui.
„Dažniausiai smulkusis verslas turi galimybę ir pats atlikti šiuos darbus, tačiau juk pardavėjas yra daug efektyvesnis skambindamas ar kitaip komunikuodamas su klientais, nei pusę dienos užsiimdamas socialiniu marketingu bei ieškodamas kontaktų. Manau, paslaugų pirkimas iš išorės leidžia verslui susikoncentruoti ties savo stipriausiomis kompetencijomis, o papildomus darbus, reikalaujančius specifinių įgūdžių ir laiko, perduotikitiems“, - svarsto A. Rynkevič.
Jis priduria, kad šiandien buhalterinės apskaitos ir IT paslaugos yra gana dažnas pirkinys, tačiau vis dažniau atsisukama ir į tokias paslaugas, be kurių biuras nebuvo įsivaizduojamas joks biuras.
„Virtualus asistento, , kuris administruoja įmonės elektroninį paštą, skambučių priėmimą ir peradresavimą ir taip toliau, paslauga yra labai populiari Vakarų Europoje ir JAV ne tik versle, bet ir asmeninėms reikmėms.Lietuvoje ši paslauga yra pakankamai nauja, tačiau sparčiai populiarėja“, - pastebi pašnekovas, papildydamas, kad būtent dėl debesų kompiuterijos paslaugos įmonėse beveik neliko sienų.