Tarptautinė keleivių vežimo įmonė „Uber“ žengia į Vilnių. Bendrovės atstovai antradienį pasirašė pasitikėjimo memorandumą su miesto metu Remigiju Šimašiumi.
Kaip pranešė Vilniaus miesto savivaldybė, su bendrove sutarta, kad netrukus sostinėje pradės veikti bandomoji dalijimosi automobiliais programa.
„Vilniuje turi atsirasti nauja paslaugų kokybė, o Vilnius - tapti išmaniuoju miestu. Mes norime gero ir greito aptarnavimo, dalijimosi automobiliais paslaugų, mažėjančių transporto spūsčių. „Uber“ galėtų tapti alternatyva tradicinėms taksi paslaugoms sostinėje ir būti naudinga tiek vairuotojams, tiek keleiviams, tiek Vilniaus svečiams“, - pranešime spaudai sakė R.Šimašius.
Savivaldybė su bendrove taip pat sutarė ieškoti geriausios reguliavimo praktikos, kuri reglamentuotų dalijimąsi automobiliais ir kelione.
Spalio pradžioje R.Šimašius BNS teigė, kad „Uber“ verslui Lietuvoje kol kas kliudo „saugumo, techninio lygio išlaikymo ir atsakomybės“ reglamentavimas Lietuvoje, pavyzdžiui, prievolė teikiant taksi paslaugas turėti plafoną, taksometrą, geltonos spalvos numerį, būti išlaikius specialų egzaminą. „Uber“ šių principų netaiko, be to, priešingai nei tradicinis taksi, bendrovė neteikia paslaugų, kuomet į automobilį galima įsėsti tiesiog gatvėje.
„Uber“ atstovas: norintys tapti vairuotojais, jau gali pradėti registruotis
„Uber“ atstovas Alexanteris Lobovas pasakoja, kad ne daug kas žino, bet jau kuris laikas Lietuvoje jie turi keturiolikos darbuotojų informacinių technologijų inžinierių komandą.
„Mes su šia komanda siekiame išspręsti ir suderinti technines galimybes, kad galėtume atsidaryti ir startuoti Vilniuje. Kol mūsų technikų komanda dirbo Vilniuje, tapo akivaizdu, kad Lietuva yra ypatingai technologiškai pažengusi, jūs turite daug išmaniųjų technologijų integruotų į verslą, didelė dalis žmonių naudojasi išmaniaisiais telefonais ir jų teikiamomis galimybėmis“, - pasakojo kompanijos „Uber“ atstovas.
A. Lobovas teigė, kad Lietuvą pasirinko ir dėl to, kad per pastaruosius mėnesius jie pastebėjo, kad Vilniuje tūkstančiai žmonių parsisiuntė „Uber“ programėlę ir ją atsidarė, nors jokios reklamos nepradėjo ir neturi tam dar pritaikytos sistemos.
„Gal Vilnius ir nėra pats didžiausias ir labiausiai apgyvendintas miestas, tačiau rinkomės ne pagal dydį. Vilnius yra vienas nuostabiausių miestų Baltijos šalyse ir jis vis labiau tampa turistų traukos centru. Kaip ir sakiau jūs turite daug inovatyvių technologijų, kurias panaudojate gyvenime“, - tikino A. Lobovas.
Pasak „Uber“ atstovo jis kol kas negali atskleisti, kada jie startuos Lietuvoje, nes dar nėra nusprendę tikslios dienos – „Stengiamės žengti žingsnelis po žingsnelio ir džiaugiamės tuo, kad šiandien pavyko pasirašyti memorandumą su Vilniaus meru R. Šimašiumi ir dėkojame dėl jų palaikymo“, - pasakojo „Uber“ atstovas pridurdamas, kad norintys dirbti vairuotojais jau gali pradėti registruoti jų internetinėje svetainėje.
JAV, San Franciske, įsikūrusi bendrovė „Uber International“ veikia 60-yje pasaulio valstybių, tarp jų - Estijoje bei Lenkijoje. Bendrovė veikia per mobiliąją aplikaciją, kurią įsidiegę vartotojai gali išsikviesti vairuotojus, naudojančius savo asmeninius automobilius.
Dėl „Uber“ veiklos šiemet vyko dideli taksi vairuotojų protestai Vokietijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Danijoje, Didžiojoje Britanijoje, taip pat Kolumbijoje, Kinijoje. Mobili aplikacija dėl nesąžiningos konkurencijos ir trūkstamų leidimų buvo uždrausta Ispanijoje, dėl incidentų su keleiviais - Indijos sostinėje Delyje.
Remigijus Šimašius: „Uber“ nesunaikins vietos taksi verslo
Vilniaus meras sako, jog netrukus Vilniuje veiklą pradėsianti tarptautinė keleivių vežimo tarpininkavimo įmonė „Uber“ nesunaikins vietos taksi verslo. Remigijus Šimašius mano, kad nauja keleivių vežimo platforma galėtų sumažinti kamščius Vilniuje.
„Vežėjai (dalyvaujantys „Uber“ dalijimosi automobiliais programoje - BNS) neturės palengvinimų, jie negalės sustoti gatvėje, naudotis taksi juostomis. „Uber“ siūlo kitokią paslaugą, bet galiu garantuoti, jog po metų Vilniuje važinės ir „Uber“, ir taksi - vietos bus visiems“, - spaudos konferencijoje antradienį sakė R.Šimašius.
„Kas matosi kituose pasaulio miestuose, - nutolusiuose rajonuose susisiekimas žymiai prastesnis ir žmonės tiesiog veža kitus pakeliui. Jei Vilniuje pasitvirtintų tokia praktika, sumažėtų automobilių ir kamščių“, - pridūrė R.Šimašius.
Jo teigimu, atsiskaitymas už paslaugas bus gerokai skaidresnis, kadangi nebus galimybės atsiskaityti grynaisiais.
„Uber“ veikia, vairuotojui ir keleiviui atsisiuntus programėlę, per ją keleivis išsikviečia vairuotoją, o kelionės kainą skaičiuoja GPS. Vairuotojai dirbs kaip individualūs verslininkai, jie bus atrenkami, o jų automobiliai - tikrinami.
R.Šimašiaus teigimu, teisinė bazė Lietuvoje dar nėra palanki tokiam verslui, tačiau tai „Uber“ nesutrukdys žengti į Vilnių.
„Teisinė bazė dar nėra tinkama, bet pradėti galima. Iš teisinės pusės įmonė nori aiškaus įtvirtinimo įstatymuose, jog dalintis yra normalu. Šalia yra mažesnių aspektų dėl skaidraus mokesčių surinkimo. Kuo paprastesnė bus mokesčių mokėjimo tvarka - tuo efektyviau viskas vyks. Vienaip ar kitaip „Uber“ startuos ir be teisinių pakeitimų“, - sakė R.Šimašius.
Jo teigimu, toks pervežimo būdas saugus dėl modernių priemonių, rodančių, koks automobilis ir kur veža.
Bandomoji dalijimosi automobiliais programa turėtų pradės veikti jau netrukus.