„Atradę savitarnos galimybes, klientai nebėra priklausomi nuo banko padalinio darbo laiko, nes banko savitarnos erdvės veikia visą parą. Mūsų banko duomenys rodo, jog daugiau nei 40 proc. visų operacijų savitarnos erdvėse yra atliekama pasibaigus darbo dienai ir savaitgaliais“, – teigia „Swedbank“ Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Orinta Žvirzdinė.
Anot O. Žvirzdinės, bankas siekia klientams suteikti kuo daugiau galimybių visas kasdienes finansines operacijas atlikti be banko darbuotojų įsikišimo. Banko statistika patvirtina, jog gyventojai tai vertina – jie vis rečiau kreipiasi į banko specialistus dėl pavedimų, pinigų įnešimo į sąskaitą, įmokų už paslaugas ir kasdieniams finansams renkasi elektroninę bankininkystę ir savitarnos sprendimus.
„Swedbank“ paskaičiavimais, 97 proc. visų pervedimų atliekama banko elektroniniais kanalais – internetu, mokėjimo kortele ar mobiliuoju telefonu. Aktyviai auga ir grynuosius pinigus priimančių bankomatų naudojimas – šiemet juose buvo atlikta 24 proc. daugiau operacijų nei pernai. Nors šie bankomatai pradėti diegti palyginti neseniai, juose šiuo metu atliekama net 86 proc. visų pinigų įnešimo operacijų.
„Esame paskaičiavę, kad šiandien nelikus elektroninių kanalų bei savitarnos galimybių ir mūsų klientai būtų priversti eiti į banką dėl visų kasdienių operacijų, klientų poreikiams patenkinti mums reikėtų 982 banko padalinių. Palyginimui – visoje Lietuvoje veikia maždaug 700 pašto skyrių. Įsivaizduokite, koks tai turėtų būti banko tinklas ir kiek, atsižvelgiant į jo išlaikymo kaštus, kainuotų finansinės paslaugos,“ – lygina O. Žvirzdinė.