Baiminamasi, kad birželio pradžioje suplanuotas Šventosios uostelio startas vėluos. Uosto direkcija teigia, kad atsakomybė dėl to tenka statybų rangovui.Šis ginasi spėsiantis darbus užbaigti laiku.
Latvijos bendrovė, valanti Šventosios uostelio dugną, jau įpusėjo darbus. Tačiau uosto direkcijai susirūpinimą kelia rangovas bendrovė
„Hidrostatyba“. Jau kitą savaitę ji planuoja atvežti plaukiojančias prieplaukas, tačiau esą iki šiol net nėra parengusi dokumentacijos, kurią patvirtinusi, uosto direkcija leistų pradėti darbus.
„Projektinę dokumentaciją turėjo paruošt per 35 dienas. Per 85 dienas ji dar nėra paruošta. Dabar vietoj to, kad jiems liktų darbams fiziniams vykdyt 100 dienų, jiems realiai liko 30 dienų“, – kalbėjo Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.
„Mes nuo pat bendradarbiavimo pradžios susidūrėme su rangovo delsimu ar netgi tam tikrais atvejais stebime vengimą teikti mums statybos darbams pradėti būtiną dokumentaciją“, – teigė Šventosios uosto direktorė Airida Čėsnienė.
Susitikti su „Panorama“ nepanoręs bendrovės „Hidrostatyba“ vienas iš vadovų Arvydas Bisevičius telefonu pripažino, kad pateikė ne visus dokumentus. Jo teigimu, darbai gali būti vykdomi pagal dalį pateiktos dokumentacijos ir esą uostas bus baigtas laiku.
Pasak Uosto direkcijos vadovo, tokia praktika, kai dokumentai pateikiami tik pradėjus ar net baigus darbus, ydinga, tačiau uoste ji buvo išplitusi. Vis dėlto nepateikus viso projekto, sunku kontroliuoti, kaip išleidžiami mokesčių mokėtojų pinigai.
„Ne, neleisime.Čia jūsų problema, jeigu nepasiruošėte darbo projekto. Šita sistema yra gaji, ir ji galutiniu kraštutiniu kaltuoju padaro uosto direkciją, nes uosto direkcija tada turi pirkti papildomus darbus, derėtis dėl įkainių dėl tų darbų, kurie jau yra atlikti“, – aiškino E. Gentvilas.
Anot uosto vadovo, panašios problemos kilo ir tai pačiai „Hidrostatybai“ rekonstruojant milijono litų vertės 62-ąją krantinę prie „Vakarų Baltijos laivų statyklos“.
Uosto direkcija esą dėl pernelyg liberalaus požiūrio į darbus atliekančias bendroves iš pareigų prieš kelias dienas atleido uosto infrastruktūros ir plėtros direktorių Vidą Karolį.
Uosto vadovybė rangovams turi priekaištų ir dėl vėlavimo. Esą neretai statybos bendrovės dėl galimų didelių baudų skuba baigti stambesnius užsakymus, o mažesnės apimties darbus atideda. Mat stambiuose projektuose baudos už vėlavimą siekia apie 20 tūkst. litų per dieną.
Tačiau jei Šventosios uostelis pagal sutartį nebus baigtas iki birželio, „Hidrostatybai“ uosto direkcija taip pat grasina baudomis.