Praėjusią savaitę sostinės merui Artūrui Zuokui pareiškus apie sprendimą kurti naują oro bendrovę „airLituanica“ ekspertai idėjos kritikuoti neskuba, tačiau perspėja apie galimas grėsmes.
Apie sprendimą steigti naują oro bendrovę meras pranešė socialiniame tinkle „Facebook“.A. Zuokas žiniasklaidai tvirtino, kad kol kas viešinamas tik naujos oro bendrovės pavadinimas – „airLituanica“. Anot Vilniaus miesto mero, įmonės akcininkais turėtų tapti miestas, strateginiai investuotojai ir kiti akcininkai iš Lietuvos.
„Realus pakilimas, pirmo reiso, – kitų metų pavasaris“, – teigė A. Zuokas.
Vis dėlto norėdamas laiku įgyvendinti planus meras turėtų paskubėti, mat kalbinamas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas tvirtino, kad ši įstaiga nėra gavusi prašymo išduoti licenciją naujai oro bendrovei, o ši procedūra užtrunka.
„Žinome tiek pat, kiek ir visi iš žiniasklaidos, – savaitraščiui teigė A. Šumskas. – Jeigu surenkama labai profesionali komanda, licenciją išduoti užtruktų apie penkis mėnesius, o paprastai – apie devynis.“
Planai atidėti
Dar praėjusių metų gegužę A. Zuokas susitiko su vienu iš „Lithuanian Express“ steigėjų Thorsteinu Gudnasonu ir sutarė, kad Vilniaus miesto savivaldybė bei bendrovės atstovai inicijuos bendrą darbo grupę verslo planui dėl pagrindinio oro vežėjo sudaryti. Tuo metu buvo skelbiama, kad suformavus pakankamą įstatinį kapitalą ir gavus reikiamus leidimus, naujoji bendrovė skrydžius gali pradėti jau šių metų kovą.
Sostinės savivaldybė ne kartą deklaravo siekį turėti Vilniaus skrydžių bendrovę ir skelbėsi ieškanti jai investuotojų. Tarp jų buvo ir Bertoltas Flickas, buvęs Latvijos įmonės „airBaltic“ prezidentas, vienas skrydžių bendrovės „Baltijas aviacijas sistemas“ akcininkų.
Rugsėjį žiniasklaida skelbė, kad tapti pagrindine vežėja Vilniaus vadovai kalbino ir vieną didžiausių Azijos oro bendrovių „Thai Airways“.
Potencialo daug
Pasak susisiekimo viceministro Rimvydo Vaštako, tokia mero iniciatyva sveikintina, tačiau jis pabrėžia, kad šiuo metu rinkoje vis dar nemažai grėsmių.
„Jeigu meras ir jo komanda turi lėšų ar partnerių tokiai kompanijai steigti, mes tik džiaugiamės, – savaitraščiui „Ekonomika.lt“ teigė R. Vaštakas. – Tačiau kompanija turėtų būti labai kvalifikuota ir net labai drąsi šiuo metu eidama į rinką, kai nemažai oro bendrovių bankrutuoja. Reikia ir lėšų, ir pasiryžimo, ir žinių. Taigi viskas priklausys nuo to, kokia bus surinkta komanda ir pasirinkti partneriai. Kol kas apie šį projektą neturiu smulkesnės informacijos.“
Anot R. Vaštako, sostinės savivaldybė į ministeriją dėl bendradarbiavimo dar nesikreipė, tačiau susidomėjimo Lietuvos rinka sulaukiama iš įvairių investuotojų.
„Jei matysime, kad „airLituanica“ projektas racionalus, tarsimės, – tvirtina susisiekimo viceministras. – Yra nemažai interesantų, norinčių turėti bendras oro linijas su Lietuva. Pavadinimų šiandien nenorėčiau atskleisti, bet pokalbiai vyksta nuolat. Jeigu palyginsime mūsų skrydžių rinką su kitomis Europos šalimis, Lietuva per artimiausią dešimtmetį turi 200–300 proc. augimo potencialą šioje srityje.“
R. Vaštakas pridūrė, kad neatsisakoma ir idėjų kurti bendras Baltijos šalių oro linijas „Pan Baltic“ bei steigti nacionalinį oro vežėją, tačiau šiuo metu dar nepriimta konkrečių sprendimų.