Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius sakė, kad įsivaizduoti į užsienį važinėjantį vilkikų darbuotoją, per mėnesį gaunantį mažiau nei 1500 eurų, yra sunku.
„Na, o jeigu žmogus pilnai dirba 30 dienų, tai alga gali viršyti ir 3000 eurų. Minimalus darbo užmokestis mūsų sektoriuje yra 721 eurai prieš mokesčius.
Jeigu žmogus dirba tarptautiniuose pervežimuose, jam mokami komandiruotpinigiai. Jų dydis nustatomas vyriausybės nutarimu ir priklauso nuo šalies, į kurią vykstama. Bet vidutiniškai jie siekia apie 60 eurų už parą“, – sakė M. Atroškevičius.
„Linavos“ atstovas skaičiuoja, kad per mėnesį komandiruotėje būnant 20 dienų, prie minimalios algos dalies prisideda dar apie 1000–1200 eurų, nuo kurių mokesčiai nemokami.
Tiesa, dosnios algos sektoriaus neapsaugo nuo reikalingų darbo rankų trūkumo.
„Lietuvoje vilkikų vairuotojų trūkumas yra itin didelis – per metus Lietuvoje būtų galima įdarbinti apie 6 000 tolimųjų reisų vairuotojų. Poreikis tik augs, nes didžioji dalis krovinių Europoje pervežama būtent sausumos keliais.
Jei prieš kelis metus vairuotojų vis dar buvo ieškoma Lietuvoje, tai pastaraisiais metais jų jau tikslingai ieškoma Ukrainoje, Baltarusijoje. Vilkikų vairuotojų atlyginimų vidurkis yra 1000 eurų, bet, priklausomai nuo stažo, krypčių ir krovinių tipo atlyginimai svyruoja nuo 1300 iki 3000 eurų į rankas“, – teigė darbo skelbimų portalo „CV Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė.
M. Atroškevičius pripažįsta, kad vilkikų vairuotojų vidutinis amžius didėja, bet priduria, kad šiame darbe jaunimas taip pat nėra retenybė. Be to, ateina ir žmonių, įgijusių kitokias profesijas, bet tebeieškančių savo tikrojo pašaukimo.
„Pas mus dirbti vilkikų vairuotojais ateina ir mokytojai“, – prasitarė „Linavos“ generalinis sekretorius.
Troleibusų ukrainiečiai kol kas nevairuos
Kone šimto darbuotojų šiuo metu trūksta ir Vilniaus viešajame transporte. Kol kas nerandama 50 žmonių, norinčių vairuoti sostinės troleibusus ir 30 maršrutinių autobusų vairuotojų.
Kaip tv3.lt teigė „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas, įmonė ne tik pati apmoko trūkstamus darbuotojus, bet ir skiria jiems stipendiją.
„Per metus paruošiame apie 60 vairuotojų. Jiems kursai įmonėje yra nemokami, be to, mokymosi metu skiriama 256 eurų stipendija.
Iš trečiųjų šalių vairuotojų neįsivežame ir kol kas to daryti neplanuojame. Asmenys, kurie turi leidimą nuolat gyventi Lietuvoje ir yra išsilaikę lietuvių kalbos egzaminą, gali mokytis mūsų įmonėje ir joje įsidarbinti“, – įdarbinimo tvarką komentavo R. Markauskas.
Anot jo, pradedančiojo vairuotojo atlyginimas po mokesčių yra apie 800–850 eurų. Pradirbus keletą metų įmonėje ir pasikėlus vairuotojo kvalifikacinę kategoriją, darbo užmokestis didinamas. Tiesa, kiek konkrečiai, R. Markauskas nedetalizavo.
„Tikslų vairuotojų atlygį įvardyti sudėtinga. Kintamoji jo dalis priklauso nuo įvairių veiksnių, tokių kaip darbo laikas, darbo stažas, keleivių aptarnavimo kokybė ir kita“, – sakė „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius.
Šiuo metu jauniausiu įmonės darbuotoju yra troleibusą vairuojanti 22 metų mergina.
Statistikos departamento duomenimis, 2018 m. trečiąjį ketvirtį vidutinis mėnesinis atlyginimas Lietuvoje į rankas siekė apie 730 eurų.