Anot M. Tarnausko, KT kritika skirta Seimo Ekonomikos komitete pateiktiems pasiūlymams, susijusiems su skirtingomis sąlygomis naujiems vežėjams ir rinkos senbuviams.
„Kalbama ne apie įstatymą, kurį atnešė Vyriausybė ir vėliau pateikė Seimui, nes šiam projektui taryba jokių pastabų neturėjo. Tą kritiką suprantame kaip skirtą komitete siūlomiems pakeitimams apie nevienodas sąlygas Seimo narių registruotuose pasiūlymuose. Iš esmės tai įėjimo į rinką sąlygos“, – BNS trečiadienį sakė M. Tarnauskas.
„Mūsų projektas yra suderintas, rengiant jį konsultavomės su visomis institucijomis, dėl jo esame ramūs“, – teigė viceministras.
KT antradienį pranešė, kad Seime svarstomi Kelių transporto kodekso pakeitimai galėtų sudaryti nevienodas konkurencijos sąlygas – rinkoje jau veikiantiems vežėjams, kurie iki 2023-iųjų kreipsis naujo leidimo, būtų taikomos kitokios sąlygos nei jų konkurentams, tik siekiantiems patekti į rinką.
Anot tarybos, rinkos senbuviams nereikėtų sudaryti infrastruktūros naudojimo sutarčių su autobusų stotimis ir pateikti banko ar draudimo bendrovės išduotą keleivių vežimo užtikrinimo garantiją. Tuo metu naujas vežėjas, siekiantis vežti keleivius tuo pačiu maršrutu, turėtų pasirašyti sutartis su stotimis ir suderinti tvarkaraštį ne tik pagal traukinių maršrutų laikus, bet ir pagal jau veikiančio vežėjo maršrutų laiką.
Konkurencijos tarybos narė Medeina Augustinavičienė teigia, kad taryba priminė pastabas, anksčiau teiktas ministerijai, taip pat – ir Seimo narių pasiūlymams.
„Raštu priminėme pastabas, kurios anksčiau buvo teiktos ministerijai, taigi, pakartotinai pateikėme savo nuomonę dėl oficialiai Ekonomikos komiteto svarstymui pateikto teisės akto projekto. Šiam bendrajam iš Vyriausybės atėjusiam projektui komitetas jau yra pritaręs, tad tik priminėme savo nuomonę“, – komentare BNS trečiadienį teigė M. Augustinavičienė.
Pasak jos, taryba taip pat sureagavo į Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje gruodžio 14-ąją pateiktus, tačiau oficialiai neregistruotus Seimo narių pasiūlymus.
„Taryba pateikė pastabas į Ekonomikos komiteto narių pasiūlymus, kurie nebuvo oficialiai registruoti, tačiau formaliai įtraukti į komiteto posėdžio darbotvarkę ir pateikti dokumentuose darbiniu formatu. Darydama prielaidą, kad pasiūlymai gali būti vėliau oficialiai ir skubiai registruoti, taryba savo pastabas pateikė iš anksto, siekdama atkreipti Seimo narių dėmesį į tam tikrų aspektų prieštaravimą Konkurencijos tarybos ir teismo įpareigojimams“, – teigia KT narė.
Anot jos, Seimo narių pasiūlymai dar labiau pablogintų Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimo, įpareigojančio Lietuvos transporto saugos administraciją (LTSA) iki šių metų pabaigos organizuoti naujų vežėjų konkursą, vykdymą.
„Mūsų požiūriu, šie pasiūlymai dar labiau pablogintų teismo sprendimo įgyvendinimą ir patį vežėjų lygybės principą. Taip pat išsakėme nuomonę, kad jie prieštarauja tam tikroms bendrojo projekto nuostatoms, kurioms komitetas jau yra pritaręs“, – sakė M. Augustinavičienė.
LTSA Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė sako, kad vežėjų atrankos konkursas paskelbtas gruodžio 9-ąją.
„Buvome įpareigoti iki metų pabaigos tai padaryti, įvykdyti Konkurencijos tarybos įpareigojimą, tą ir padarėme“, – BNS sakė ji.
Konkurse bus atrinkti vežėjai, kurie veš keleivius LTSA nustatytais tolimojo susisiekimo maršrutais nuo kitų metų balandžio.
Susisiekimo ministerija Kelių transporto kodekso pataisas Seimui pateikė lapkričio pradžioje. Jas kol kas svarstė tik Ekonomikos komitetas, kuris pataisų svarstyti nebaigė ir padarė pertrauką.
Gruodžio 20-ąją konservatorius Jurgis Razma Seime, be to, įregistravo kodekso pakeitimus, kuriais siūloma tik keisti kai kurias formuluotes, nesusijusias su naujų vežėjų konkurencingumo sąlygomis.