„Vidaus vandenų susisiekimo plėtra teigiamai paveiks ne tik šalies miestus, bet ir regionus. Toks sprendimas turėtų skatinti žaliąjį susisiekimą Lietuvoje ir tapti gamtą tausojančia alternatyva stambiagabaričių krovinių gabenimui keliais”, – ministerijos pranešime cituojamas susisiekimo viceministras Juras Taminskas.
Taip pat planuojama įsigyti aplinkai draugišką, žaliąją energiją naudojantį stūmiką, pritaikytą eksploatacijai Nemuno upe tarp Kauno ir Klaipėdos. Anot ministerijos, jis bus varomas elektros varikliais, kurie bus maitinami baterijų, leidžiančių vienu įkrovimu nuplaukti net 300 km atstumą.
Anot Europos investicinio banko (EIB) galimybių studijos, kasmet Lietuvoje vidaus vandenų tinklu galėtų būti gabenama apie 2 mln. tonų krovinių. Ekspertai prognozuoja, kad netaršios vidaus vandenų transporto priemonės padėtų sumažinti transporto sąnaudas, oro taršą, taip pat sumažintų autotransporto intensyvumą bei avarijų skaičių keliuose.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!